Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 30
    Member
    iTrader
    0

i5 Ivy Bridge & nVidia Kepler

Hallo
    Een half jaar geleden wilde ik een computer kopen. Momenteel gebruik ik die van mijn broer. Toen las ik dat er wat nieuws op komst was, zowel grafische kaart als processor. Dus heb ik besloten om te wachten. Nu het zover is, heb ik een pc geconfigureert op ankermann, een Duitse computerwinkel. Ik heb hier de vorige keer mijn pc besteld omdat ze daar zoveel goedkoper waren en je relatief wat keuze had.

Dit is de setup die ik heb:
    CPU (Prozessor:
    Intel Core -Ivy Bridge- i5-3570K, 4x 3.40GHz, boxed (BX80637I535*(1x)
    Mainboard:
    1155 Gigabyte GA-Z77M-D3H, Z77 (dual PC3-12800U DDR3)*(1x)
    Grafikkarte (VGA Card):
    NVIDIA EVGA GeForce GTX 680, 2GB GDDR5, 2x DVI, HDMI, DisplayPor*(1x)
    System Memory (RAM):
    16384MB DDR3 Dual Channel 1600MHz NANYA (PC3-12800)*(1x)
    Hard Disc (HDD):
    Western Digital Caviar Green 1000GB 150MB/s SATA 6Gb/s (WD10EZRX*(1x)
    SSD:
    OCZ Agility 3 120GB SATA 6Gb/s (AGT3-25SAT3-120G)*(1x)
    more SSD:
    No (no SSD inside)*(1x)
    1 Disc Drive (Drive):
    24x SATA-II DVD Brenner Multi Fromat Dual Layer (Black)*(1x)
    Power Supply Unit (PSU):
    Cooler Master GX Series 80PLUS Bronze 650W ATX 2.3 (RS-650-ACAA-*(1x)
    Case (Case):
    Cooler Master HAF912 Plus schwarz (RC-912P-KKN1)*(1x)
    CPU Cooler (Cooler):
    Scythe Mugen 3 (Sockel Intel/AMD)(SCMG-3000)*(1x)
    Operating System (Ready to use installed):
    without/sans Windows*(1x)
    extra 120mm FAN Super Silent:
    *Backside be quiet! Dark Wings DW1 120mm (BL016)*(1x)
    Up Cards - Card Upgrades:
    *nein / no - nichts verbauen*(1x)
    Cardreader intern:
    no / kein Cardreader *(1x)
    W-LAN Adapter intern:
    TP-Link TL-WN781N, 150Mbps (MIMO), PCIe x1*(1x)

Dit zijn een headset en scherm die ik er nog bij zou kopen:
    Sound Headset MS-TECH LM-150
    Sound Headset MS-TECH LM-150 - Ankermann PC

TFT 55 cm (21,5") 16:9 LG E2251VR-BN
    TFT 55 cm (21,5") 16:9 LG E2251VR-BN 5ms LED (DAH/FULL-HD/5.0/bk - Ankermann PC

Samen goed voor 1.390,50 EUR (headset & scherm NIET inbegrepen)
    Ik zou de pc gebruiken voor games en 3d. Is dit een goeie configuratie? Zit de prijs goed? Andere opmerkingen?

Bedankt
    brecht

Member Vic 40+'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik zou voor het moederbord eerder de Asrock Z77 Pro3 gebruiken,ik neem dan aan dat je geen sli gaat nemen in de toekomst.Neem in een atx kast gewoon een atx moederbord,voor het geld hoef je het niet te laten en je hebt gewoon wel meer aansluitingen.
    Ik neem ook aan dat je die 16gb aan ram nodig hebt,voor games heb je op dit moment echt niet meer dan 8gb nodig.
    Voor de ssd zou ik de crucial m4,samsung 830 of de intel 520/330 aanraden.Adata en corsair hebben dacht ik ook wel aardige ssd's,daar heb ik nog geen slechte berichten over gezien,wel goede.
    Voor de voeding zou je de corsair Corsair Enthusiast TX550M kunnen nemen,nog steeds ervan uitgaand dat je geen sli gaat nemen.
    Die kast heb ik ook en ben daar best tevreden over,maar hou er wel rekening mee dat die ledlichtjes van de fan niet uitgezet kunnen worden zoals bij de cm 690 en je hebt geen front usb 3.0 aansluitingen.
    Hebben ze de mugen 2 niet meer?Ik heb begrepen dat die wat stiller is.

Member
    iTrader
    0
    Het zou eigenlijk wel de bedoeling zijn om na verloop van tijd, als één GTX 680 het niet meer bij kan houden, er een tweede bij te plaatsen. Als dat mogelijk is natuurlijk.
    Ik heb eens naar komplett.be gesurft en dit samengeteld. Geen idee wat je bedoelt met ATX, maar ik heb er rekening mee gehouden:

Intel Core i5 3570K 3.4GHz 6MB LGA1155
    ASUS GeForce GTX680/2GD5 - 2GB - PCI-E
    Cooler Master HAF X - Full Tower - noPSU
    ASRock Z68 Pro3 Gen3 - Socket 1155 - ATX
    Corsair - Enthusiast TX650 V2 - 650 Watt
    Crucial M4 128GB 2.5" SATA600
    WD 1TB 3.5" SATA-600 7200rpm 64MB
    Corsair Vengeance LP - 16GB 1600MHz PC3-12800
    Asus DVD Brander - 24B5ST
    Linksys AE1200 Wireless-N USB Adapter -

Hiermee kom ik aan 1417,35.
    Is 650W genoeg, rekening houdend met dat ik er een tweede GTX zou bijzetten? Kan er nog iets beter?

iTrader
    0
    Neem voor het moederbord mbt sli de ASRock z77 extreme 4.Neem voor de i5 3570K sowieso een Z77 bord.

Neem als het gaat om de voeding er één met 4 keer een pcie aansluiting,anders zit je weer te klooien met van die verloopstukjes tegen de tijd dat je er een tweede bij gaat steken.

Member
    iTrader
    0
    Intel Core i5 3570K 3.4GHz 6MB LGA1155
    ASUS GeForce GTX680/2GD5 - 2GB - PCI-E
    Cooler Master HAF X - Full Tower - noPSU
    ASRock Z77 Extreme4 - Socket 1155 - ATX
    Corsair - Enthusiast TX650 V2 - 650 Watt
    Crucial M4 128GB 2.5" SATA600
    WD 1TB 3.5" SATA-600 7200rpm 64MB
    Corsair Vengeance LP - 16GB 1600MHz PC3-12800
    Asus DVD Brander - 24B5ST
    Linksys AE1200 Wireless-N USB Adapter -

Ok bedankt!
    Corsair - Enthusiast Modular TX850M - 850 Watt, deze voeding zou dus 4x PCIE moeten hebben, correct?
    Ik ben van plan om eerst 1 grafische kaart te kopen en wanneer er nood aan is een tweede. Dit is de eerste keer dat ik SLI zou hebben (binnen een paar jaar bedoel ik) en ken daar dus geen zak van, deze setup zou dat dus moeten supporten en is voldoende?

Member Giovanny's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Dat moederbord ondersteunt sli ja, dus geen probleem.
    Nu ben ik mss aant muggenziften maar kan je niet beter voor de GTX670 gaan? VEEL goedkoper maar bijna even krachtig.

Member fabanana's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bdebaere Bekijk bericht
    Nu het zover is, heb ik een pc geconfigureert op ankermann, een Duitse computerwinkel. Ik heb hier de vorige keer mijn pc besteld omdat ze daar zoveel goedkoper waren en je relatief wat keuze had.

CPU (Prozessor:
    Intel Core -Ivy Bridge- i5-3570K, 4x 3.40GHz, boxed (BX80637I535*(1x)
    Heb je zeker de prijzen daar is vergeleken met bv Nederland? De tip die gegeven wordt, is om zeker eens je setup op tweakers te maken. Deze site vergelijkt dan per winkel de totale kostprijs

Kheb zelf is snel je cpu vergeleken, als ik t goed heb, dan betaal jij iets van een 250 euro, terwijl je in Nederland dezelfde cpu al vindt voor 205 euro..

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fabanana Bekijk bericht
    Heb je zeker de prijzen daar is vergeleken met bv Nederland? De tip die gegeven wordt, is om zeker eens je setup op tweakers te maken. Deze site vergelijkt dan per winkel de totale kostprijs

Kheb zelf is snel je cpu vergeleken, als ik t goed heb, dan betaal jij iets van een 250 euro, terwijl je in Nederland dezelfde cpu al vindt voor 205 euro..
    Bedankt voor de tip. Ik heb je advies gevolgd en alles eens in een wenslijstje gezet en kom bijna 300 euro goedkoper uit bij de eerste leverancier. Nu heb ik wel de GTX 680 al vervangen door 670 dus is er al zeker een verschil van 100 euro.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Giovanny Bekijk bericht
    Dat moederbord ondersteunt sli ja, dus geen probleem.
    Nu ben ik mss aant muggenziften maar kan je niet beter voor de GTX670 gaan? VEEL goedkoper maar bijna even krachtig.
    Ik zie dat die een goeie honderd euro goedkoper is, maar wat is "bijna"? Ik heb wat benchmarks bekeken en zie ook dat er weinig verschil is, maar zal dit merkbaar zijn? Of praten we over 1-3 fps op high/ultra settings?

Wat voor mij belangrijk is, dat het allemaal goed samenwerkt, dat het een niet overkill op het andere is en ongeveer het beste van wat er nu te verkrijgen is.
    Als jullie hier een check kunnen zetten dan duw ik op de bestel knop, bedankt.

iTrader
    0
    Ik denk ook dat de gtx670 een goede keus is.In het volgende review is bij bf3 op ultra+4AA het verschil 5/6fps tussen de gtx70 en 680.
    Nvidia GeForce GTX 670 review incl. SLI en 3-way SLI | Hardware.Info Nederland
    Er zitten ook sli resultaten in dus kan je die ook eens bekijken.

Voor de voeding kan je ook eens kijken naar de volgende vier,
    Voedingen | Core | Tweakers.net Pricewatch Prijzen

Member
    iTrader
    0
    Ik zal de Corsair Enthusiast TX750M nemen. Heb ik daarmee genoeg watt om nog een GTX 670 te nemen in de toekomst?
    Voor de rest zit de configuratie goed?

Member Da_GoDoFuNReaL's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    ja, die kan perfect 670SLI aan. Mooie configuratie trouwens .

Member
    iTrader
    0
    Hey, bedankt iedereen!
    Jullie hebben me echt een stuk verder geholpen. Er is nog een iets onduidelijk voor me. Dat is de optionele fan. Wil dit zeggen dat die niet geleverd is, maar er wel plaats voor is of geleverd maar niet geinstalleerd. Ik neem aan het eerste.

Voorkant: 230x30mm rode LED
    Bovenkant: 2X 200x30mm fan (1 is optioneel)
    Zijkant: 200x30mm fan
    Achterkant: 140x25mm fan
    VGA duct: 120x25mm of 120x38mm fan (optioneel)
    VGA houder: 80x15mm fan (optioneel)

Als het zo is, zou het verstandig zijn om nog een te bestellen voor de bovenkant? Of gewoon zo laten?

• ICIDU Wireless PCI-E Card 150N
    • Western Digital Caviar Black WD1002FAEX, 1TB
    • LG E2251VR-BN
    • Samsung SH-S222AB Zwart
    • Cooler Master HAF X
    • Asus GTX670-DC2-2GD5
    • Cherry EASYHUB Corded MultiMedia Keyboard
    • Corsair Vengeance M90
    • Intel Core i5 3570K Boxed
    • Corsair Enthusiast TX750M
    • Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
    • Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1600C
    • Asrock Z77 Extreme4

Wenslijst Tweakers.net link
    Dit moet het zo wat zijn dan.
    Laatst gewijzigd door Davion; 4 juni 2012 om 21:18

iTrader
    0
    Heb je de volgende gtx 670 al eens in je configuratie geprobeerd,
    Gainward GeForce GTX 670 Phantom prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch
    dit is volgens mij ook geen verkeerde en is beter leverbaar zoals ik het zie.Er is ook een review over te vinden.

Verder beperkt dat toetsenbord je tot één winkel (zercom),kijk nog eens naar andere.Dat cherry is volgens mij alleen de naam en heeft denk ik weinig te maken met de "cherry toetsen".Moet het ook de azerty lay out zijn,dit kan je ook aangeven bij tweakers aan de rechterkant op de productpagina (toon alle keuzes).

Zoals het nu is,is kopen via 2 winkels een stuk goedkoper.Dit kan je bij tweakers aangeven via bestelkosten berekenen,dan rechts aangeven bij hoeveel winkels en eventueel hoeveel producten per winkel.Speel daar eens mee.

Approved 9-lifer Gurt11's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Er zijn nog een paar verbeteringen aan te brengen:

- Geen wireless internetkaartje erin steken. Als je het probleem hebt van de kabel te trekken: ga dan voor powerlan! dit: TP-Link TL-PA211 Starter Kit prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch
    Online gamen via zo'n wifi dingetje is niet te doen.

- De harde schijf wd caviar black serie is misschien wel snel maar ze maken lawaai en worden redelijk warm dacht ik. Neem liever de Samsung F3: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

- Waar ga je 16gb geheugen voor gebruiken?? Moet het een professionele rendermachiene zijn ofzo? In dat geval kan je de boel helemaal omgooien. Geen nood dus aan 16gb te duur geheugen. 8gb en liefst low profile. Als je dan toch 'vengeance' in het titeltje wilt: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

- Als je een simpel toetsenbord wilt ga je dat best gewoon halen in de media markt ofzo. Aangezien het je keuze van winkel teveel beperkt. Muizen en toetsenborden zou ik zowiezo nooit kopen zonder ze eerst eens gevoeld en geprobeerd te hebben. Dat kan beter winkels als de media markt. Daarna kan je nog altijd kijken waar het het goedkoopst is.
    Project "Chasing Dreams": Corsair 600T White||MSI Z77 MPower||Intel i5-2500K||Noctua NH-D14||Asus GTX 660Ti||8 GB Corsair Vengeance LP White||Corsair AX850 MDPC-X Custom Sleeved||Asus Xonar DX||Samsung Syncmaster 2333HD||Razer Carcharias||Logitech G700
    Aankoopadvies en meer: www.bouwjeeigenpc.webs.com by Gurt11

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gurt11 Bekijk bericht
    Er zijn nog een paar verbeteringen aan te brengen:

- Geen wireless internetkaartje erin steken. Als je het probleem hebt van de kabel te trekken: ga dan voor powerlan! dit: TP-Link TL-PA211 Starter Kit prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch
    Online gamen via zo'n wifi dingetje is niet te doen.

- De harde schijf wd caviar black serie is misschien wel snel maar ze maken lawaai en worden redelijk warm dacht ik. Neem liever de Samsung F3: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

- Waar ga je 16gb geheugen voor gebruiken?? Moet het een professionele rendermachiene zijn ofzo? In dat geval kan je de boel helemaal omgooien. Geen nood dus aan 16gb te duur geheugen. 8gb en liefst low profile. Als je dan toch 'vengeance' in het titeltje wilt: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

- Als je een simpel toetsenbord wilt ga je dat best gewoon halen in de media markt ofzo. Aangezien het je keuze van winkel teveel beperkt. Muizen en toetsenborden zou ik zowiezo nooit kopen zonder ze eerst eens gevoeld en geprobeerd te hebben. Dat kan beter winkels als de media markt. Daarna kan je nog altijd kijken waar het het goedkoopst is.
    Dat LP geheugen had ik al gezien, maar geen idee wat het is. Ik had al gemerkt dat het goedkoper was, helaas kon ik nergens vinden wat de nadelen zijn ervan, alleen dat het een soort kleinere vorm was.

Ik snap niet goed wat je bedoelt met die specifieke WIFI. Moet je dan niet nog altijd een netwerkkaart hebben? Heb die review eens snel doorgenomen, maar ben er nog niet uit.

Heb even snel een ander keyboard genomen. En ik neem dezelfde muis als een vriend van me, ik weet hoe die is.

Ik zal meteen even kijken voor die HDD.

iTrader
    0
    Dat LP geheugen had ik al gezien, maar geen idee wat het is.
    Is ong. hetzelfde,maar de koelers zijn gewoon lager.

Ik snap niet goed wat je bedoelt met die specifieke WIFI. Moet je dan niet nog altijd een netwerkkaart hebben? Heb die review eens snel doorgenomen, maar ben er nog niet uit.
    Als je dat voor de kabel bedoelt dan zit dat al op het moederbord gebouwd.

Heb even snel een ander keyboard genomen. En ik neem dezelfde muis als een vriend van me, ik weet hoe die is.
    Met dit Keyboard scheelt het al in de totaalprijs als ik het me goed herinner en je hebt keuze tussen meerdere winkels.

Member
    iTrader
    0
    Ok, ik heb het veranderd naar 8 GB en LP-uitvoering genomen.
    Dus met die kit, kan je gewoon op internet, zonder nog iets bij te kopen van kabels en door ze gewoon in het stopcontact te steken, één bij je router en één bij je pc? Het lijkt me interessant, maar wat me tegenhoud is dat het nog eens iets meer is om naar te kijken.
    Bij Samsung Spinpoint F3 zie ik SATA-300 en de helft in cache (32 mb). Is dit significant of ga ik daar weinig last van ondervinden?

Member Musk's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Samsung Spinpoint F3 is nog steeds beste prijs/prestatie.

Zo'n black is veel te duur / lawaaierig.

Ge hebt trouwens een SSD.

Van die cache gaat ge niks merken in dit geval.

Approved 9-lifer Gurt11's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Over die powerlan: ja inderdaad, 1 in het stopcontact bij je pc, 1 bij je router. 2 kabeltjes krijg je erbij, maar heel lang zijn die niet dus als je het benodigde stopcontact ergens nogal ver van je pc of router hebt staan dan is een langere kabel aan te raden ^^ van zo'n draadloos internet kaartje ga je spijt krijgen, geloof me.
    Wat bedoel je met nog iets meer om naar te kijken? Je steekt het ene in, je steekt de andere in, je drukt op het knopje bij de ene, je drukt op het knopje bij de andere en boem, lang leve het internet. ? ik heb ze nu bijna een jaar, ik heb ze een of twee keer moeten resetten... (even eruit en er terug in) (aansluiting voor internet via kabel zit op je moederbord, geen apart kaartje voor nodig)

Inderdaad voor Samsung spinpoint f3 gaan.

Member
    iTrader
    0
    Ok, bedankt iedereen voor jullie bijdrage. Dit heeft me echt een stuk verder geholpen! Dit is de huidige setup die ik nu heb op tweakers.net

Tweakers.net wenslijst

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten