Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 23

Discussie: Aankoop nieuwe pc

Member
    iTrader
    0

Aankoop nieuwe pc

Dag 9livers,

Ik ben van plan een pc aan te schaffen, maar jammer genoeg ben ik een noob als het op hardware aankomt. Daarom had ik van jullie graag wat advies gekregen.
    Lijkt het jullie beter om een alreeds gebouwde, kant en klaar uit de winkel of een 'zelf' samengestelde computer te kopen?

Ik ben op zoek naar een gaming pc rond het bedrag van 1000 euro. (het uiterste is 1200)

Alvast bedankt!
    Laatst gewijzigd door thejohn34; 27 mei 2012 om 01:44

Approved 9-lifer ToasT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Hier worden enkel samengestelde aangeraden

Wat heb je allemaal nodig?? De pc zelf of ook nog de randapparatuur??

Member
    iTrader
    0
    Alles erop en eraan, inclusief scherm, maar die mag buiten het budget gerekend worden

Member
    iTrader
    0
    Ik zou zeker met dat budget zelf eentje bouwen, zou je een echt toppertje mee kunnen maken Ik heb een paar jaar geleden ook mijn eigen pc in elkaar gestoken, voor nog geen 900 euro (inclusief 24" scherm) en die doet het nu nog perfect. Als je dit al zou willen doen zou ik mn onderdelen wel uit een Nederlandse (web)shop halen, je hebt wat meer verzendkosten, maar de prijzen liggen ook een pak lager (: (Ik heb mijn onderdelen van 4launch.nl)

iTrader
    3 (100%)
    Ik heb rap iets samengesteld bij Azerty.nl. Zit net iets boven je uiterste budget, maar er zit zeker nog speelruimte op. Ook heb ik er geen toetsenbord en muis bijgestoken omdat ik er van uitging dat dit ook buiten het budget mocht gerekend worden.

Case kan goedkoper maar deze heeft wel al massa's awards verzameld. En het is eigenlijk ook iets persoonlijks.
    Qua graka's ben ik eigenlijk niet meer echt mee met de nieuwe generatie, dus er zal mss wel 1 zijn met een betere prijs/prestatie verhouding. Op welke resolutie wil je eigenlijk gamen?
    Als je niet gaat overklokken, kun je de koeler laten vallen.
    Moederbord zal wss ook goedkoper kunnen, als je niet van plan bent om later crossfire of sli te steken.

Er zijn hier mensen met een hoop meer verstand erover dan ik, maar ik denk dat ik je toch een schoon begin heb gegeven

Member
    iTrader
    0
    Ziet er netjes uit! Khad er wel geen idee van dat grafische zo duur zijn ^^
    Heb ng niet echt nagedacht over de resolutie, speel al jaren op een laptop dus alles met betere graphics is goed voor mij!
    Een moederbord met crossfire mogelijheid mag wel, maar is geen must.
    Alvast bedankt voor je moeite!

Zijn er mensen die hier aanpassingen aan zouden maken, qua prijs/kwaliteit?

Member Vic 40+'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb wat aanpassingen gedaan,kijk maar welke je meer aanstaat,
    Azerty

Deze is nog steeds met sli in gedachte.
    Laatst gewijzigd door Vic 40+; 27 mei 2012 om 14:19

iTrader
    3 (100%)
    Mss eens kijken hoever je van je scherm zult afzitten en welke grootte van je scherm je het meeste aanstaat. Hier worden meestal Dell schermen aangeraden maar persoonlijk ken ik daar niets van. Ik speel al jaren op mijn Samsung 226CW en ben er nog steeds supertevreden over.
    Mss ook eens laten weten welke spellen je wilt spelen en uitkijken welk toetsenbord en muis je wilt gebruiken want daaraan kan je ook massa's geld spenderen. Voor deftig materiaal mag je rekenen op iets tss de 50 en 80€ voor elk. Je kan veel duurder gaan ook maar dan heb je meestal iets met veel toeters en bellen die niets bijbrengen.

Nog een kleine opmerking en fout van mezelf. Er zit geen windows licentie bij, daarvoor moet je ook nog zo'n 90-100€ rekenen. Nieuwe setup met windows en andere graka
    Ook zit er geen dvd-writer in, maar dit was bewust. Ga maar zelf eens na hoeveel keer je dat nog effectief gebruikt

Member
    iTrader
    0
    Bedankt Vic, dat komt misschien al iets beter uit met die windows cd die nog aangekocht moet worden. Ik zou wel de voeding die jij voorstelde (SilverStone Strider Series ST70), vervangen met die van Toast (Corsair Enthusiast Series TX650 V2) 3 euro verschil voor 5 jaar garantie en een iets betere beoordeling. Of komt die dan niet overeen met de grafische kaart?

edit: Had je nieuwe setup nog niet gezien Toast, had erover gelezen
    De prijs daarvan spreekt me wel aan, maar is dat een grafische kaart met een (ongeveer) gelijke kwaliteit als die vorige? of is er echt een groot verschil in prestatie?

Over mijn scherm hebk ng niet echt nagedacht, maar ik schat dat ik zo'n 60 cm van mijn scherm verwijderd zit. Heeft iemand een aanrader voor een scherm?

voorlopig speel ik Diablo 3, WoW (60 server) en in de toekomst call of duty MW 3.
    Een muis heb ik, logitech MX518, dus dat zit wel snor denkik, alhoewel hij al een jaar of 6 oud is (maar doet het nog prima) een toetsenbord moet ng aangeschaft worden.

DvD-writer mag inderdaad uitblijven.

Verder vroeg ik me af of de hardware al in elkaar gestoken wordt door azerty of dat ik daar zelf voor moet kijken.

Ohja, en weet iemand soms waar ik nog een steelpad kan krijgen? Ik heb heel internet al afgeschuimd, maar blijkbaar zijn ze overal uitverkocht
    Laatst gewijzigd door thejohn34; 27 mei 2012 om 19:14

iTrader
    3 (100%)
    ff rap wat reviews bekeken en die kaart is ongeveer 30-40% trager voor de helft van de prijs. Maar ze zouden wel gemakkellijk te overklokken vallen. Daarom ook een versie met een speciale koeler. Maar zoals gezegd, ben ik in deze markt niet meer zo thuis. Heb in januari nog maar een nieuwe kaart gekocht dus volg het momenteel niet zo. Ik heb gewoon de kaart gepakt die hier nogal veel werd aangeraden in andere topics.

Ik denk dat je best voor een 23-24" scherm gaat, maar net zoals bij de videokaarten, ben ik hier niet echt in thuis.

De hardware zal je zelf ineen moeten steken maar je kan dit tegen een meerprijs laten doen door Azerty.

Ff rap gegoogled achter steelpad en ik vind er onmiddellijk 1 bij Bol.com. Zelf gebruik ik een Roccat Taito en ik denk niet van rap te veranderen.

Member Vic 40+'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Neem voor de hd 7850 de volgende,
    Sapphire RADEON HD7850 @ Azerty
    deze is goedkoper en heeft een betere en ik dacht zelfs stillere koeler.

Member
    iTrader
    0
    Hehe, bedankt Toast & vic!

Ik hoor net van een kennis dat ik beter mijn ssd eruit kan zwieren en met dat geld een sterkere processor (i7) en voeding kan nemen, weet niet of dat nodig is?
    Als ik dan toch kies voor een duurdere graka, is deze dan compatibel met de andere hardware of passen alle grakas erbij?
    Laatst gewijzigd door thejohn34; 27 mei 2012 om 19:17

Approved 9-lifer futuramo's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    uw ssd behouden is vele sneller dan een gewone hdd processor kunde altijd lichtjes overklocken mits goede koeling

iTrader
    3 (100%)
    Zeg maar tegen je kennis dat hij zijn hardware kennis moet bijschaven
    Het verschil tussen een I5 en een I7 ga je vooral merken in sommige professionele toepassingen die de extra features van een I7 ondersteunen. In games is dat mss het geval in 1% van alle games die er bestaan en binnen hier en 3 jaar gaan uitkomen.
    Van een SSD ga je veel meer genot hebben. Hierop installeer je je OS, je meest gebruikte programma's en eventueel zelfs je games. In windows reageert je pc zoveel vlotter met een SSD. Echt veel aangenamer om te werken. In games ga je er niet veel van merken, behalve dat de laadtijden worden ingekort.

Met die koeler die erbij zit, kun je je cpu zelfs makkellijk overklokken naar 4.0Ghz of meer. Die I5-3570k's zijn gemaakt om te overklokken

Op dat moederbord passen alle PCI-E graka's, hoe goedkoop of duur ze ook zijn.

Member
    iTrader
    0
    Oke, en die sterkere voeding is ook niet nodig?

dan zal ik momenteel opteren voor die laatste setup je me gepost hebt met besturingssysteem er al bij, maar met die sappire radeon die Vic nog gepost heeft?
    Ik heb eventueel nog circa 100-150 euro over voor een sterkere graka, als dit veel verschil in graphics en prestatie zou uitmaken

iTrader
    3 (100%)
    Die sterkere voeding is niet nodig, eigenlijk is 650W al te veel. Maar aangezien die maar 3€ meer kostte dan 550W voeding heb ik die genomen.
    Met deze setup kan je eventueel binnen een (half) jaar een (2de handse) 7850 bijsteken. Het mobo ondersteunt het en je voeding kan het ook aan. Je moet wel niet verwachten dat je prestaties opeens gaan verdubbelen door crossfire, maar het zal wel de goedkoopste upgrade zijn op dat moment.

Member
    iTrader
    0
    Bedankt voor het advies jonges

@ toast: Ik bedoelde een icemat, ik merk net dat ik om een steelpad heb gevraagd

Member mdgf's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Dit bedoel je als icemat zeker (mousepad met glaslaag): SteelSeries - Gaming Mousepads - SteelSeries Experience I-2 (steelseries = icemat, ze zijn gewoon van naam veranderd)

edit:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door steelseries
    ICEMAT?

If you’re old school, the I-2 might look familiar – and with good reason. The I-2 was once known as the Icemat, SteelSeries’ first peripheral.
    Laatst gewijzigd door mdgf; 27 mei 2012 om 19:12

Member
    iTrader
    0
    Inderdaad, dat is em!
    Bedankt ^^

Zijn er verder nog monitoren, toetsenborden en headsets die aangeraden kunnen worden? ik keek net voor de nieuwe siberia headset, maar blijkbaar kost die 100 euro, wat ik toch net ietsje te duur vind.
    Laatst gewijzigd door Davion; 27 mei 2012 om 21:13

Member Da_GoDoFuNReaL's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ToasT Bekijk bericht
    Die sterkere voeding is niet nodig, eigenlijk is 650W al te veel. Maar aangezien die maar 3 meer kostte dan 550W voeding heb ik die genomen.
    Met deze setup kan je eventueel binnen een (half) jaar een (2de handse) 7850 bijsteken. Het mobo ondersteunt het en je voeding kan het ook aan. Je moet wel niet verwachten dat je prestaties opeens gaan verdubbelen door crossfire, maar het zal wel de goedkoopste upgrade zijn op dat moment.
    grafisch zal toch wel zo goed als een verdubbeling zijn hoor.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten