Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
    Member robinator002's schermafbeelding
    iTrader
    0

Keuze videokaart op mijn custom PC

Hallo

Ik heb mijn eigen gaming pc samengesteld op alternate en het laatste waar ik aan twijfel is de videokaart. Ik heb al zoveel gelezen over verschillende kaarten en kom er niet echt uit. (Zoveel ken ik er ook niet van).

Hier zijn de PC-Onderdelen:
    http://i46.tinypic.com/1zfr32d.jpg

Nu was ik nog aan het twijfelen tussen:
    - nVidia GeForce GTX 570 1GB (link)
    - AMD Radeon HD6950 2GB Dual Fans (link)

Welke van de 2 is volgens jullie de beste. Ik zou opteren voor de GTX570 omdat deze nieuwer is en omdat ik een beter gevoel heb bij nVidia, maar een vriend van me zegt dat HD6950 beter is.
    Wat denken jullie? Of hebben jullie nog andere/betere kaarten rond dezelfde prijs?

PS: Mocht het iets uitmaken, ik speel geen al te zware games zoals BF3. Ik speel League of Legends en Diablo 3 op deze moment. Heel misschien in de toekomst misschien BF3.

Alvast heel erg bedankt!
    Laatst gewijzigd door robinator002; 23 mei 2012 om 23:59

Approved 9-lifer Tristan's schermafbeelding
    iTrader
    27 (97%)
    Spaar nog iets door voor de GTX670. Zoek es wat reviews op en je zult zien waarom die kaart zo aangeprezen wordt

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan Bekijk bericht
    Spaar nog iets door voor de GTX670
    Zal jammer genoeg niet gaan omdat ik nu echt aan het maximum bedrag zit. Toch bedankt voor je suggestie!!!

Member mdgf's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    16GB aan geheugen in een gaming pc is weggesmeten geld, neem et goedkoopste 8GB setje dat je kunt vinden, meer of sneller is gewoon niet nuttig.

Ik zou opteren voor de GTX570 omdat deze nieuwer is en omdat ik een beter gevoel heb bij nVidia
    De 570 is niet nieuwer, beiden zijn verouderde kaarten (vorige gen).

250€ voor een 6950 of (holy shit!) 330€ voor een 570 is gewoon pokkeduur.

Afhankelijk van de prijzen zijn er de 6950 (enkel indien <190€, 2GB variant), de 7850 en de 560Ti 448cores (enkel indien <220€ en dan nog is het wat twijfelachtig) die rond dat punt interessant zijn.

Zet de prijzen van de rest van de onderdelen er eens bij, Ivy bridge kan interessanter zijn.

Voor 2x7850 is de 550W versie van die voeding (TX550M) ook wel meer dan genoeg. 650W als je een serieuze marge wilt met overkloks erbij.

Neem heel zeker een andere hdd, een 5400rpm hdd als boot is de allergrootste bottleneck die mogelijk is qua gevoelssnelheid van een pc.
    Ofwel steek je der een ssd voor, ofwel een 7200rpm hdd (Samsung Spinpoint f3, Seagate barracuda,...). Of in mijn ogen nog liever beiden en die 5400rpm enkel als backup + extra opslag (films, muziek, etc kan daar allemaal wel op).
    Laatst gewijzigd door mdgf; 24 mei 2012 om 00:59

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mdgf Bekijk bericht
    is gewoon pokkeduur.
    Het zijn de prijzen van alternate. Waar raad jij dan aan om de onderdelen te kopen? Alternate is zowat de enige Belgische website die ik ken.

ik heb nog eens rond gekeken tussen de kaarten van AMD en hier is wat ik het beste vond en welke het dichtste aanleunde bij mijn budget.
    link

Ik zoek vooral een kaart, die niet te snel zal verouderen en die nog een paar jaar mee kan gaan met de laatste nieuwe games (als dat niet teveel gevraagd is voor die prijs). Ik heb niet het budget om elk jaar mijn gfx kaart te vervangen
    Laatst gewijzigd door Davion; 24 mei 2012 om 17:16

Member mdgf's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    power4pc, azerty, salland, zercom,...
    Keuze genoeg in de benelux.

Je kunt anders eens je onderdelen in een lijst steken in de tweakers pricewatch en kijken wat het goedkoopst uitkomt.

Zo'n overklokte kaart moet je niet nemen (toch niet als het 40€ bijleggen is), bij azerty zou ik één van die twee nemen: Club 3D Radeon HD 7850 @ Azerty (de goedkopste) of Sapphire RADEON HD7850 @ Azerty (normaal is dat een redelijk wat betere/stillere koeler, dus dan kun je wel overwegen 10€ bij te leggen).

Ik zoek vooral een kaart, die niet te snel zal verouderen en die nog een paar jaar mee kan gaan met de laatste nieuwe games (als dat niet teveel gevraagd is voor die prijs). Ik heb niet het budget om elk jaar mijn gfx kaart te vervangen
    Alle pc hardware veroudert snel, daar kun je niks aan doen (of je nu 500€/kaart uitgeeft of 200€, binnen 1-1.5 jaar worden die toch beiden uitgelachen door nieuwere kaarten).

Uiteraard gaan zo'n kaarten wel geen probleem hebben om alle games de komende paar jaar vlotjes te draaien, bij zwaardere games ga je gewoon de settings wat verlagen.

iTrader
    0
    Je bent heel erg bedankt voor je hulp!

Ik zal waarschijnlijk kiezen tussen de AMD Radeon HD7850 / HD 7870
    Afhankelijk van hoeveel ik nog over hou nadat ik alle onderdelen heb gekocht.

Nogmaals bedankt voor de hulp!

Member
    iTrader
    0
    Ik sluit me aan bij de HD7850 2 GB, uitstekende kaart. Ook goede overclocker

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten