Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12

Discussie: High End Game PC

Member soulplayer's schermafbeelding
    iTrader
    0

High End Game PC

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
    Het is de bedoeling dat mijn nieuw systeem een game pc wordt die enkele jaren meegaat. Ik heb nu al vijf jaar dezelfde desktop en pas nu begin ik te merken dat hij niet meer mee kan. Dat wil ik ook zo bij deze configuratie (indien dat realistisch is natuurlijk).
    De programma's die ik gebruik zijn de typische tekstverwerkers (niet intensief) en de laatste spellen (bf3, GW2, Diablo III,...)

Wat mag het systeem gaan kosten?
    Het systeem mag maximum 1500 euro kosten. Echter ben ik een Belg en koop ik graag mijn computer in een winkel. De config die later volgt, kost nu ongeveer 1420 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
    Logitech G35 Headset
    Logitech Z-5 Speakers
    Logitech G500 muis
    Apple Keyboard
    2 x LG Flatron e2381
    Samsung HD103UJ ATA Device (1TB)
    ST3500830AS ATA Device (1TB)
    WDC WD10EARS-00MVWB0 ATA Device (500GB) x 2

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

1 x Corsair 8GB DDR3 (1600Mhz - 9-9-9-24 - 2x4GB - CMX8GX3M2A1600C9)
    1 x Crucial RealSSD m4 128GB (2.5' - Write 175MB/s - Read 415MB/s)
    1 x DVD-ROM Sony Optiarc DDU1681S-0B (SATA - Black)
    1 x Asus P8Z77-V Pro (Z77, 4xDDR3, 3xPCI-E x16, 4xSATA 6Gb/s, 4xSATA 3Gb/s, 8(4)xUSB3.0, 10(8)xUSB2.0, D-Sub,HDMI, DVI, DisplayPort, Wi-Fi N)

1 x Scythe Mugen 3 SCMG-3000
    1 x Corsair Carbide 500R Black
    1 x Corsair Enthusiast Series 650W Modulair (TX650M)
    1 x Intel Core i5-3550 (3.3-3.7GHz - 4C/4T - 6MB - HD2500 - Box)
    2 x Asus HD7850 DC2-2GD5 (2GB GDDR5 - Clock 870Mhz - DVI - HDMI - 2xDP)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
    Ik heb hoofdzakelijk nog een aantal vragen:
    1. ik koos voor de i3550 ipv de i3570 omdat ik niet het gevoel heb dat er veel verschil zitten tussen beide cpu's behalve de prijs. Klopt mijn logica?
    2. De voeding die ik koos, is ook wat zwaarder. Is dit nuttig of overpowered? Kan deze crossfire aan? (vond geen goeie info op de site van de winkel).
    3. Zijn er verbeteringen mogelijk (die de prijs niet de hoogte in doen schieten)?

Alvast heel erg bedankt!

Soul

Approved 9-lifer ToasT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Als je niet gaat overclocken, kun je evengoed 1333Mhz valueram pakken en de stockkoeler.
    Als je wel wilt overclocken, ga je beter voor de 3570K of 2500K. En moet je opletten dat je er geen koelvinnen op je RAM zitten die in de weg kunnen zitten van je CPU-koeler. Ook is de Mugen 2 rev B. normaal weer vlot leverbaar en die wordt toch meer aangeraden dan de 3.

Misschien ook eens de prijzen erbij zetten of de shop waar je alles wilt bestellen.
    "Even the best of plans will not survive the encounter with the enemy" - Helmuth von Moltke

iTrader
    0
    Totale prijs met windows is kleine 1400 euro.

Is er zoveel verschil tussen de 3570 en de 3550?

Ik vermoed dat de RAM geheugen in orde zal zijn? Die wordt toch sterk aangeraden op tweakers (alhoewel ik zie dat er kleine koelvinnen opzitten...) (Specs)

Voor de fan, de winkel waar ik naar kijk heeft deze jammer genoeg niet meer. Zou de Scythe Shuriken Rev. B een goeie vervanging zijn? (andere fans vind je hier)
    Laatst gewijzigd door soulplayer; 21 mei 2012 om 17:58

Approved 9-lifer ToasT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Het is vooral die K op het einde dat het verschil maakt, die wilt zeggen dat op die CPU de multipliers unlocked zijn waardoor je kunt overclocken.

De Noctua D14 wordt ook veel aangeraden maar de prijs is er ook naar. Het hangt er vooral af hoever je wilt overklokken. Hou het anders maar bij die Mugen 3.
    "Even the best of plans will not survive the encounter with the enemy" - Helmuth von Moltke

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soulplayer Bekijk bericht
    Totale prijs met windows is kleine 1400 euro.

Is er zoveel verschil tussen de 3570 en de 3550?

Ik vermoed dat de RAM geheugen in orde zal zijn? Die wordt toch sterk aangeraden op tweakers (alhoewel ik zie dat er kleine koelvinnen opzitten...) (Specs)

Voor de fan, de winkel waar ik naar kijk heeft deze jammer genoeg niet meer. Zou de Scythe Shuriken Rev. B een goeie vervanging zijn? (andere fans vind je hier)
    Je kan best gewoon de 3570k nemen ipv de 3550, het verschil is maximum €20 en de k versie laat toe dat je zeer gemakkelijk kan overclocken (enkel een nummertje hoger zetten in de bios)

Ik zou ook een intel 520 ssd nemen, die zijn wel iets duurder maar ze hebben een ZEER lage failure rate (ik geloof dat het rond de 0.1% ligt), ze hebben 5 jaar garrantie, de prestaties zijn top en je krijgt er handige software EN een 3.5" naar 2.5" bracket bij.

iTrader
    0
    Ik las daarnet dat de Mugen 3 vrij veel lawaai maakt. Iemand een idee welke wat stiller is en dezelfde prestaties heeft?

De winkel zelf raadt het volgende aan: Thermalright HR-02 Macho
    Review: http://www.xbitlabs.com/articles/coo...-02-macho.html
    Laatst gewijzigd door Davion; 21 mei 2012 om 19:19

Member
    iTrader
    82 (100%)
    Die is ook geen slechte keuze.

Moederbord kan waarschijnlijk ook nog iets goedkoper, kijk eens naar Asrock Z77 Extreme 4.

De voeding is zeker zwaar genoeg om crossfire te draaien, echter heeft deze voeding 2x 6+2 PCIe kabels, als je dus crossfire gaat doen zul je adapters moeten gebruiken. foutje van mij (had niet gekeken).
    Laatst gewijzigd door verreckie; 22 mei 2012 om 07:27

Member
    iTrader
    0
    De 7850 heeft maar één pcie stroomconnector,dus die 2xpcie kabels zijn genoeg voor crossfire.

Zover ik weet is de HR-02 macho ook een goede koeler.
    Reviews,
    Thermalright Macho HR-02 CPU Cooler
    Thermalright Macho HR-02 CPU Cooler | Thermalright,Macho HR-02,CPU Cooler,High-Performance,Heatsink,Reviews,David Ramsey,Thermalright Macho HR-02 CPU Cooler High-Performance Heatsink Review by David Ramsey

Die crucial m4 ssd is ook een goede keus voor een ssd.

Die keuze van ram zal ook prima voldoen,dat is gewoon low profile ram en zou geen koeler in de weg moeten zitten.

Die keuze van de processor hangt af van het gegeven of je wilt overclocken.Wil je dat?

iTrader
    0
    Ja dat van die moederbord klopt. Echter verkoopt de winkel in kwestie dat moederbord niet (en ik koop liever een computer bij een winkel dan online).

Het is de bedoeling dat ik binnen twee jaar nog de mogelijkheid heb om mijn computer wat sneller te doen draaien dan de "factory setting". Zo kan hij weer wat langer mee. Daarom ook dat ik een andere koeler op de CPU zou zetten.

Ik begin zeer tevreden te worden en de kans is groot dat ik hem vanmiddag ga bestellen. Het wordt een echt beest!
    Laatst gewijzigd door soulplayer; 22 mei 2012 om 09:02

Member jm188's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    met de mugen 2 kan je niet misgaan, en zeker voor een cpu met K achteraan gaan als je later wilt OCen

Approved 9-lifer Gurt11's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Alternate heeft een winkel in Aartselaar. (langs de Boomsesteenweg) Dat is hetzelfde als de lokale pc-boer maar dan goedkoper en je kan online bestellen en je hebt meer keuze... Absoluut niets om 'schrik' van te hebben.

De winkel waar je wil bestellen is ook nogal aan de dure kant heb ik de indruk... Voor €1385,37 krijg je bij Alternate dit:

- Windows 7 Home Premium 64bit = 99,90
    - Case: Corsair 500R black = 109,90
    - Mobo: ASRock Z77 Extreme 4 = 139,90
    - Cpu: Intel i5 3570K = 229,90
    - Cpu-koeler: Scythe Mugen 2 Rev.B SCMG-2100 = 34,99
    - SSD: Crucial M4 128gb = 119,90
    - Mem: Corsair 2x4gb vengeance low profile zwart = 49,90
    - dvd: Samsung SH-222BB = 16,99

Tot zover zijn het onderdelen hetzelfde, op het moederbord en cpu (-koeler) na, je bent klaar om te overclocken, de volgende onderdelen heb ik verbeterd zover het in het budget paste:

- Voeding: Corsair AX750 = 164,90
    > volledig modulair
    > hogere efficiëntie
    > sweet spot voor overclock + crossfire in de toekomst, no matter what you throw at it.
    > gewoon topkwaliteit. Deze kan je voor een volgende build en zelfs daarna nog gebruiken
    > Stil! De fan draait pas wanneer dat nodig is.
    > Er is een 650w versie die 25 euro goedkoper is...
    > Of je mag er ineens 55 euro af trekken als je toch de 750w TXv2 wil (de 650w komt connectors te kort als je crossfire zou willen gaan met de volgende grafische kaart

- Graka: Sapphire HD7950 OC = 419,00
    > de nvidia 670 zou voor dezelfde prijs nog wat beter zijn, maar is niet zo heel goed leverbaar, tenzij je even geduld hebt.
    > deze 7950 is vooral lekker stil. En een stuk beter dan de 7850 terwijl we toch binnen het budget blijven. En je stuurt 2 schermen aan, game je ook tegelijk erop? Dan is een zwaardere kaart wenselijk...

Komt met de AX750 en de 7950 dus op €1385,37. Hopelijk breng ik hiermee niet té veel verwarring maar ik zou zowiezo naar Alternate gaan.

Met het overige budget kan je eventueel andere fans / bitfenix alchemy kabels / mooie nzxt lichtjes / een doorzichtig side-panel installeren... Dán heb je pas een mooi systeem ;-)
    Project "Chasing Dreams": Custom Modded & Watercooled Corsair 600T White||MSI Z77 MPower||Intel i5-2500K||Sapphire R9 290||8 GB Corsair Vengeance LP White||Corsair AX860 MDPC-X Custom Sleeved||Asus Xonar DX||ASUS VX238||Razer Carcharias||Logitech G700s

iTrader
    0
    Cool! Heel erg bedankt. Zeker voor die voeding .

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten