Hallo iedereen,
Ik ben onlangs op het idee gekomen om mij een nieuwe geluidsinstallatie aan te schaffen. Mijn oude kraakte al een tijdje bij hard volume en is al vrij oud.
Liefst zou ik er eentje met surround willen aanschaffen die maar 2 boxen(+subwoofer) heeft. Ik heb namelijk de plaats niet om er 5 te zetten.
Nu heb ik het volgende probleem:
Mijn laptop & ps3 zijn beiden aangesloten op een LG tv. Deze tv heeft enkel als uitgang een digital optical out. Momenteel staan er gewoon pcboxen die verbonden zijn met mijn laptop met als gevolg dat als de ps3 opstaat het geluid van de tv zelf komt(wat natuurlijk niet zo geweldig is).
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik simpelweg het geluid 2x (1x van de laptop, 1x van de ps3) naar de boxen krijg?
Mijn gedacht(waar ik niet helemaal zeker van ben) is voor 2x geluid & video naar de tv te sturen en via de digital optical out naar de home cinema te gaan. (Heeft deze een digital optical in? Zo ja, is er hierbij een verlies van kwaliteit? vertraging?)
Gedachten over een goeie installatie zijn natuurlijk ook altijd welkom.
Thx!![]()

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren

Kan toch niet zijn dat die 2 speakers en subwoofer tesamen harder gaan spelen dan die 2 kasten van speakers ?
)