Weergegeven resultaten: 1 t/m 17 van 17
    Member
    iTrader
    4 (100%)

high-end laptop voor werk (virtualisatie van netwerk)

Voor mijn werk als ICT-co÷rdinator mag ik een laptop uitkiezen. Er is om praktische (administratieve) redenen een lichte voorkeur voor Dell, maar andere merken zijn ook mogelijk.

Vereisten:
    • minstens 8 GB geheugen (nodig om verschillende computers tegelijk virtueel te laten draaien, ik prefereer zelfs 16GB)
    • een vrij goede processor (een i7 processor of eventueel een goede i5-processor)
    • hogere autonomie van de batterij is een belangrijk pluspunt
    • voorkeur voor kleinere laptops (ik denk aan 13,3" of 14", maar bekijk van 11,6" tot 15") wegens draagbaarheid en het feit dat ik een 11,6" gewoon ben voor dagelijks gebruik op alle plaatsen
    • voorkeur voor duurzamere laptops/producenten
    • ssd van minstens 128GB (of dual systeem met flash gedeelte voor OS en andere snellere noden)

Prijs is niet echt van belang, maar 'k wil ook niet overdrijven in wat ik "vraag" aan mijn bazen. Ik zou de grens rond de 1500 leggen, maar een heel goede laptop die me kan overtuigen kan dus ook wel iets meer kosten. Als het een Dell is, is de prijs nog minder van belang.

Grafische kaart: de laptop is niet bedoeld om spellen op te spelen, maar een redelijke grafische kaart is natuurlijk wel meegenomen.

'k Ben geen voorstander van Apple, maar ook niet echt tegen... Ergens wil ik het wel eens een kans geven, alleen weet ik niet goed of het slim is om deze test dan ineens mijn werklaptop te maken... Ik blijf ook de indruk hebben dat ik op die manier mijn werkgever (Vlaamse regering, dus u allen) teveel zou laten betalen voor wat ik nodig heb. Maar 'k hoop hier geen pro- en anti-Apple discussie te zien verschijnen

Ik hoop dat iemand hier ervaring heeft met een type laptop dat aan al mijn vereisten voldoet en me een beetje info kan geven over zijn ervaring met dat type.

Verder moet ik nog vermelden dat ik duurzaamheid belangrijk vind, dus duurzame laptops (lager energiegebruik, minder vervuilende materialen en degelijke onderdelen) en duurzamere merken (HP staat bovenaan de lijst met groene producenten van Greenpeace) hebben bij mij een streepje voor.

Wie kan er me een goed type suggereren?

Member maxime_vhw's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Dell Precision M4600 mobiel werkstation | Dell BelgiŰ
    Dit is wat jij zoekt!
    Tot wel 32gb ram(aan 1333) mogelijk
    of 16 gb(1600)

Enige is dat deze niet met een ssd geleverd wordt maar ik zou zeggen koop die er apart bij want zowieso die standaard ssd's die bij laptops komen zijn niet zo goed.

Edit
    Scherm is ook wat groter dan jou voorkeur...

Member
    iTrader
    4 (100%)
    Dank je.
    Heb je zelf ervaringen met Dell Precisions?

16GB @1600 kost meer dan 100 euro meer dan 16GB@1333... Dat lijkt me het niet waard te zijn, (al komt het geld niet uit eigen zak...)?

Je kan bij de opties op de Dell site trouwens wel voor een SSD kiezen. (Of 2 SSD's, blijkbaar is er plaats voor 2 harde schijven en zit er een raid-controller in die laptop!)

Hij lijkt me wat duur voor die specs, maar wel een pareltje precies...

Member
    iTrader
    -7 (11%)
    het is het niet waard maar je kan ook je baas "kloten".

Member Snotneus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Wanneer je klein wil moet je dit eens bekijken.

nieuwbericht tweakers:

BTO start verkoop 11,6"-gamenotebook met GT 650M | Core | Tweakers.net Nieuws

website BTO:

hier

Member
    iTrader
    4 (100%)
    @Bestgamer: 'k Heb geen flauw idee waarom ik mijn "baas" op deze manier zou willen kloten...

BTO biedt inderdaad interessante producten aan. Ik had ook al gekeken naar de 13,3". Maar als ik me niet vergis moeten deze Nederland besteld worden (buitenland voor mij), wat ze i.v.m. administratieve moeilijkheden normaal liever niet doen...

Dell biedt onder de merknaam Alienware ook leuke dingen aan, waarvan de kleinste op het eerste gezicht min of meer kan vergeleken worden met deze die je net suggereerde. Maar daarbij stoort het design me wel wat... Het is namelijk wel voor mijn werk en niet om op te gamen...

Ik was ook aan het kijken naar de Dell XPS 14z, die er schitterend uitziet (zowel qua specs als qua uiterlijk), behalve het feit dat hij blijkbaar max. 8GB ram kan bevatten...

Member Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Ben zelf niet zo thuis in de laptopmarkt, maar volgende (enorm betrouwbare/professionele) site kan je enorm helpen bij de keuze van een laptop

Notebook / Laptop Reviews and News - Notebookcheck.net

Member Reapo's schermafbeelding
    iTrader
    26 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rentmeister Bekijk bericht

BTO biedt inderdaad interessante producten aan. Ik had ook al gekeken naar de 13,3". Maar als ik me niet vergis moeten deze Nederland besteld worden (buitenland voor mij), wat ze i.v.m. administratieve moeilijkheden normaal liever niet doen...
    BTO is ook verkrijgbaar bij enkele Belgische webshops, zoals bv. Hiteco.be

Member
    iTrader
    4 (100%)
    Oh, thanks... (Maakt mijn keuze wel nog wat moeilijker, maar toch leuk om te weten )

Member
    iTrader
    -7 (11%)
    De prijs 100 euro hoger op te drijven.

Member maxime_vhw's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb zelf geen ervaring met die laptop maar ik ken iemand die hem heeft en gebruikt voor zware 3d dingen...
    Heb geen flauw idee wat hij daar allemaal deed... ;p
    Maar hij zei zelf dat het zware programma's waren.

Member
    iTrader
    4 (100%)
    Thanks. Hij schijnt idd ook qua kwaliteit heel degelijk te zijn. Mag ook wel voor die prijs

Nog een vraagje waar waarschijnlijk de meesten onder u wel kunnen op antwoorden: eenzelfde laptop met 8GB RAM of met 16GB RAM. Zou dit een merkbaar verschil geven wat betreft de autonomie van de batterij?

Member mdgf's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Neen, ram verbruikt zeer weinig, het zijn de cpu en de gpu die stroom zuipen.

Member
    iTrader
    14 (100%)
    En het scherm ook niet vergeten.
    GPU gaat ook maar veel verbruiken als het een relatief zwaar model is en hij zwaar belast wordt (games, video met DXVA decoderen, CUDA e.d.), quasi alle recente modellen hebben toch ingebouwde GPU in de CPU die quasi niets verbruikt.

Member
    iTrader
    4 (100%)
    Ja, heel weinig, maar toch wel iets.
    Is er iemand van op de hoogte of het in dat opzicht interessanter zou zijn om 2 latjes van 8GB te steken ipv 4 latjes van 4GB? Zijn er hier nadelen bij?

Het is inderdaad misschien ook interessant om toch eens te kijken naar een goede dualcore processor en zijn verbruik, in vergelijking met een redelijke quadcore en zijn verbruik... Ik was bij die Dell M4600 aan het denken aan een i7-2760QM, maar zal eerst eens de benchmarks bekijken om deze quadcore goed te kunnen vergelijken met een i7-2640M of i5-2540M.

Approved 9-lifer R3L4X's schermafbeelding
    iTrader
    20 (95%)
    En de Sony Vaio SA 13 laptop? 13.3", 1600*900, AMD 6630, mogelijkheid tot i7, standaard met 128GB SSD. Begint vanaf 1130 euro.

Member
    iTrader
    4 (100%)
    Dat zijn prachtige laptops he... Inderdaad!
    Enkel spijtig dat er zo'n grote voorkeur is voor Dell. Een ander merk wordt mogelijks pas in september geleverd, en dat zou er wat over zijn voor mij
    (Ik sta in het onderwijs, ict-co÷rdinator, en 'k zou de laptop wel graag voor de grote vakantie hebben uiteraard.)
    Maar ik kan er misschien toch nog eens naar informeren. Er is nog niets besteld...

edit: oh, en voor wie het interesseert: ik heb beslist om toch voor de quadcore te gaan aangezien die volgens benchmarks aanzienlijk sneller is dan de dualcore processor die er net onder zat (in de opties voor de Dell precision M4600). Volgens wat ik gevonden heb online en zelf afgeleid heb verbruiken quadcores inderdaad wel meer, maar zal een snellere quadcore uiteraard ook iets sneller in idle komen dan een iets tragere dualcore die dus over dezelfde taak wat langer doet. Dit zou kunnen betekenen dat bij gebruik van de laptop er in sommige gevallen geen (of nauwelijks) verschil van autonomie merkbaar is...

edit: Het is beslist, het wordt de Dell Precision M4600 met een quadcore processor, 16GB ram, basis grafische kaart met 1GB GDDR5, SSD van 128GB Ún HDD van 500GB, 90Wh-batterij, ...
    Laatst gewijzigd door rentmeister; 26 mei 2012 om 13:14

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten