Voor mijn werk als ICT-coördinator mag ik een laptop uitkiezen. Er is om praktische (administratieve) redenen een lichte voorkeur voor Dell, maar andere merken zijn ook mogelijk.
Vereisten:
- minstens 8 GB geheugen (nodig om verschillende computers tegelijk virtueel te laten draaien, ik prefereer zelfs 16GB)
- een vrij goede processor (een i7 processor of eventueel een goede i5-processor)
- hogere autonomie van de batterij is een belangrijk pluspunt
- voorkeur voor kleinere laptops (ik denk aan 13,3" of 14", maar bekijk van 11,6" tot 15") wegens draagbaarheid en het feit dat ik een 11,6" gewoon ben voor dagelijks gebruik op alle plaatsen
- voorkeur voor duurzamere laptops/producenten
- ssd van minstens 128GB (of dual systeem met flash gedeelte voor OS en andere snellere noden)
Prijs is niet echt van belang, maar 'k wil ook niet overdrijven in wat ik "vraag" aan mijn bazen. Ik zou de grens rond de 1500 leggen, maar een heel goede laptop die me kan overtuigen kan dus ook wel iets meer kosten. Als het een Dell is, is de prijs nog minder van belang.
Grafische kaart: de laptop is niet bedoeld om spellen op te spelen, maar een redelijke grafische kaart is natuurlijk wel meegenomen.
'k Ben geen voorstander van Apple, maar ook niet echt tegen... Ergens wil ik het wel eens een kans geven, alleen weet ik niet goed of het slim is om deze test dan ineens mijn werklaptop te maken... Ik blijf ook de indruk hebben dat ik op die manier mijn werkgever (Vlaamse regering, dus u allen) teveel zou laten betalen voor wat ik nodig heb. Maar 'k hoop hier geen pro- en anti-Apple discussie te zien verschijnen
Ik hoop dat iemand hier ervaring heeft met een type laptop dat aan al mijn vereisten voldoet en me een beetje info kan geven over zijn ervaring met dat type.
Verder moet ik nog vermelden dat ik duurzaamheid belangrijk vind, dus duurzame laptops (lager energiegebruik, minder vervuilende materialen en degelijke onderdelen) en duurzamere merken (HP staat bovenaan de lijst met groene producenten van Greenpeace) hebben bij mij een streepje voor.
Wie kan er me een goed type suggereren?![]()

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren