Hi guys,
Zoals de titel al aangeeft ben ik op zoek naar de beste koop voor bovenstaand budget. Ben nu ongeveer al 2 weken dit forum aan het volgen en heb geprobeerd een samenvatting te maken van de gepasseerde systemen en jullie feedback daarop. Tevens ben ik steeds op zoek gegaan naar de beste kwaliteit voor de beste prijs, prijs/kwaliteit verhouding. Geen overpriced componenten die pas gereleased zijn, maar eerder mid-end materiaal aan een correcte prijs.
Extra info:
De PC zal voornamelijk gebruikt worden voor te gamen (BF3, LoL, COD,...). Voorlopig zal er nog niet overclocked worden. Mogelijkheid tot SLI/Crossfire bestaat. Prijzen zijn van alternate.be.
Setup:
Case: Corsair Carbide series 500R 130€
CPU: Intel i5 3570K 229€
CPU fan: GelidTranquillo Rev.2 35€
MOBO: Asus P8Z77-V Pro 195€
GFX: Sapphire RADEON HD7850 OC 260€
Memory: Corsair Dominator-GT DDR3, 1866MHz 8GB 85€
HD: WD Caviar Black WD1002FAEX 1TB 115€
PSU: Corsair Enthusiast Series Modular TX750M 120€
of Corsair Enthusiast Series Modular TX650M 105€
Opmerkingen:
1. Zorgen de 3 meegeleverde coolers van Corsair voor voldoende airflow? Extra bijsteken?
2. MOBO ok? Of goedkopere versie nemen? Liever geen ASRock, volgens wat ik versta is dat het B-merk van ASUS en worden er minderwaardige componenten gebruikt.
3. GFX: Beste keuze prijs/kwaliteit momenteel? Voldoende voor huidige games? Sapphire beste keuze van merk of eerder MSI/andere?
4. PSU: 650W voldoende voor eventueel Crossfire? Of toch maar 750W?
5. Intel en ATI kaart, kan dit compatibiliteitsproblemen opleveren?
6. Memory: 1866 Mhz wss overbodig?
7. Spijtig dat een SSD net niet in het budget past
Conclusie:
Graag hoor ik van jullie eventuele opmerkingen of aanpassingen! Alvast bedankt voor de moeite.

LinkBack URL
About LinkBacks
,
.
Met citaat reageren
. Het enige waar ik nog durf over te twijfelen is de 7850 of 7870, respectievelijk 250 en 340€. Qua prijs/kwaliteit heb ik de indruk dat veel mensen de 7850 aanraden, vandaar deze keuze. Graag hoor ik jou alternatief 
.