Weergegeven resultaten: 1 t/m 17 van 17

Discussie: Best Buy 1200-1300

Member
    iTrader
    0

Best Buy 1200-1300

Hi guys ,

Zoals de titel al aangeeft ben ik op zoek naar de beste koop voor bovenstaand budget. Ben nu ongeveer al 2 weken dit forum aan het volgen en heb geprobeerd een samenvatting te maken van de gepasseerde systemen en jullie feedback daarop. Tevens ben ik steeds op zoek gegaan naar de beste kwaliteit voor de beste prijs, prijs/kwaliteit verhouding. Geen overpriced componenten die pas gereleased zijn, maar eerder mid-end materiaal aan een correcte prijs.

Extra info:

De PC zal voornamelijk gebruikt worden voor te gamen (BF3, LoL, COD,...). Voorlopig zal er nog niet overclocked worden. Mogelijkheid tot SLI/Crossfire bestaat. Prijzen zijn van alternate.be.

Setup:

Case: Corsair Carbide series 500R 130
    CPU: Intel i5 3570K 229
    CPU fan: GelidTranquillo Rev.2 35
    MOBO: Asus P8Z77-V Pro 195
    GFX: Sapphire RADEON HD7850 OC 260
    Memory: Corsair Dominator-GT DDR3, 1866MHz 8GB 85
    HD: WD Caviar Black WD1002FAEX 1TB 115
    PSU: Corsair Enthusiast Series Modular TX750M 120
    of Corsair Enthusiast Series Modular TX650M 105

Opmerkingen:

1. Zorgen de 3 meegeleverde coolers van Corsair voor voldoende airflow? Extra bijsteken?
    2. MOBO ok? Of goedkopere versie nemen? Liever geen ASRock, volgens wat ik versta is dat het B-merk van ASUS en worden er minderwaardige componenten gebruikt.
    3. GFX: Beste keuze prijs/kwaliteit momenteel? Voldoende voor huidige games? Sapphire beste keuze van merk of eerder MSI/andere?
    4. PSU: 650W voldoende voor eventueel Crossfire? Of toch maar 750W?
    5. Intel en ATI kaart, kan dit compatibiliteitsproblemen opleveren?
    6. Memory: 1866 Mhz wss overbodig?
    7. Spijtig dat een SSD net niet in het budget past

Conclusie:

Graag hoor ik van jullie eventuele opmerkingen of aanpassingen! Alvast bedankt voor de moeite .

Member mdgf's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    1. Zorgen de 3 meegeleverde coolers van Corsair voor voldoende airflow? Extra bijsteken?
    Dat zou meer dan voldoende moeten zijn.
    2. MOBO ok? Of goedkopere versie nemen? Liever geen ASRock, volgens wat ik versta is dat het B-merk van ASUS en worden er minderwaardige componenten gebruikt.
    Dat heb je mis verstaan, ASRock is begonnen als B-merk van ASUStek maar heeft op dit moment niets meer met hen te maken, ze staan zeker op hetzelfde niveau.
    De ASRock Z77 Extreme4 is meestal een zeer goed geprijsd bord (120-130€) en heeft wss alle features (en veel meer) dan je ooit gaat gebruiken.
    3. GFX: Beste keuze prijs/kwaliteit momenteel? Voldoende voor huidige games? Sapphire beste keuze van merk of eerder MSI/andere?
    Niet voor 260€, dat moet goedkoper kunnen, of anders sebiet kijken voor een 7950 of 670 (als je nog wat wacht). Merken maken op zich niet zoveel uit, al helemaal niet als het reference modellen betreft.
    4. PSU: 650W voldoende voor eventueel Crossfire? Of toch maar 750W?
    Met een 7850 zou 550W al meer dan voldoende zijn voor CF, met wat zwaarders 650 of 750 afhankelijk of je de kaarten zou overklokken.
    5. Intel en ATIAMD kaart, kan dit compatibiliteitsproblemen opleveren?
    Neen.
    6. Memory: 1866 Mhz wss overbodig?
    In games is er geen verschil tussen verschillende geheugensnelheden (tenzij je met een onboard gpu zit, dan is het verschil zeer groot), neem dus gewoon het goedkoopste 8GB setje dat je kunt vinden (vermijd ook zeker nutteloze heatsinks ivm de cpu koeler).
    HD: WD Caviar Black WD1002FAEX 1TB 115€
    Voor zo'n 90€ of wat meer kun je wel de even goede Samsung Spinpoint f3 vinden.
    7. Spijtig dat een SSD net niet in het budget past
    Voor 1200€? Tuurlijk wel. Alleen al met de besparingen (zonder prestatieverlies) op het mobo en het geheugen kun je al (bijna) een 128GB Crucial M4 steken (105-115€).

Member
    iTrader
    0
    Mss niet een overclockte 7850 kopen maar wel een normale die je zelf overclockt? Scheelt toch wel 20euro.

Een voeding van 100+ euro lijkt me ook wel wat overdreven. 70-80EUR zou toch wel doenbaar moeten zijn voor een 550W voeding. 650W is compleet ni nodig aangezien u CPU + GPU mss 300W samen verbruiken.

De Samsung Spintpoint F3 kun je ook al voor 80EUR vinden http://www.alternate.be/html/product...&l3=3%2C5+inch

Moederbord van 200EUR is WAY TOO MUCH. Voor 140 heb je ook al een super bord. http://www.alternate.be/html/product...l3=Socket+1155

Dus ja met hier en daar te sparen koop je idd een crucial m4 ssd van 128GB.
    SSD maakt u PC stukke responsiever.

Member
    iTrader
    0
    Niet voor 260, dat moet goedkoper kunnen, of anders sebiet kijken voor een 7950 of 670 (als je nog wat wacht). Merken maken op zich niet zoveel uit, al helemaal niet als het reference modellen betreft.
    Zo'n 7950 is al meteen een +400 kaart en situeert zich eerder in het high end (en mss wat overpriced) segment of vergis ik mij daar zwaar in? En ik zou het liefst nu gaan kopen dus wachten is niet direct een optie . Het enige waar ik nog durf over te twijfelen is de 7850 of 7870, respectievelijk 250 en 340. Qua prijs/kwaliteit heb ik de indruk dat veel mensen de 7850 aanraden, vandaar deze keuze. Graag hoor ik jou alternatief !

iTrader
    1 (100%)
    De 7950 is er al vanaf 325€ (de 7870 vanaf 295€ en die is dus allesbehalve interessant), Zoekresultaten | Tweakers.net Pricewatch Prijzen
    En met de komst van de 670 zal die prijs wel nog moeten dalen indien die ietwat beschikbaar wordt.

De 6870, 6950 (deze), GTX560Ti 448 en 7850 (voor zo'n 210-220€, niet 260€) zijn inderdaad de price/performance meesters.
    Laatst gewijzigd door mdgf; 11 mei 2012 om 13:17

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mdgf Bekijk bericht
    De 7950 is er al vanaf 325 (de 7870 vanaf 295 en die is dus allesbehalve interessant), Zoekresultaten | Tweakers.net Pricewatch Prijzen
    En met de komst van de 670 zal die prijs wel nog moeten dalen indien die ietwat beschikbaar wordt.

De 6870, 6950 (deze), GTX560Ti 448 en 7850 (voor zo'n 210, niet 260) zijn inderdaad de price/performance meesters.
    Hmm ja... maar de prijzen die je aanhaalt zijn van toepassing voor NL winkels. Zelfs met verzending naar BE zijn ze goedkoper lol . Voorlopig ben ik dat soort prijzen nog niet tegengekomen in BE. Ik bestel namelijk via een lokale pcshop hier dewelke competitieve prijzen geeft, zelfs tov webwinkels in BE. Dus in NL men gear bestellen is niet het geval .

Was idd ook nog aan het twijfelen tussen een 560Ti en de huidige 7850. Voor zover ik gelezen/opgezocht heb is de 7850 een betere koop. De 6XXX serie zal het zoiezo niet worden denk ik.

iTrader
    1 (100%)
    Mjah, ik haal mijn onderdelen een beetje van overal (be en nl webshops), lokale pc winkels zijn uiteraard altijd veel duurder dus ik zou daar persoonlijk nooit wat kopen (die extra "service" of nabijheid is me dat begot niet waard). Ruw geschat gaat dat je 150€ of meer besparen en das dan idd met betrekkelijk lage prijzen, vaak gaat het eerder richting 300€ of meer.

Met wat wringen kun je die build in 1100€ krijgen inclusief 128GB SSD.
    http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/275613
    Voor zover ik gelezen/opgezocht heb is de 7850 een betere koop.
    Een 560ti is nooit interessant, een goedkoper 560ti 448cores is dat wel.

Nag
    Nag is offline
    Member
    iTrader
    0
    In belgische webwinkels vind je die 7850 toch ook al gemakkelijk voor een goeie 210 euro hoor.

Member Twinturbo's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nag Bekijk bericht
    In belgische webwinkels vind je die 7850 toch ook al gemakkelijk voor een goeie 210 euro hoor.
    Zoals waar?

iTrader
    1 (100%)
    Exl BTW misschien, maar ik heb wat rond gekeken en enkel mycom gaat onder de 220€ (217€, maar wel met gratis levering). Dus "gemakkelijk" zou ik dat toch niet noemen.

Member
    iTrader
    0
    De meeste (bekende) winkels gaan niet onder de 250 voor die kaart lijkt me. Anyway back on topic:

Persoonlijk ben ik een ASUS fan en voel me minder OK bij ASRock. Maar als jullie zeggen dat deze dezelfde kwaliteit en zelfs meer features levert dan ga ik er gerust eens over nadenken. Als alternatief kan ik misschien ook de lagere versie nemen van dat bord de Asus P8Z77-V of de Asus P8Z77-V LE. Ik dacht dat er niet zoveel verschillen op waren buiten wat minder aansluitingen.

Ivm de gfx, moeilijke keuze. Bijna overal komt deze kaart naar voren als best buy dus ik denk dat ik deze ga nemen. Tenzij iemand mij kan omverblazen met gegronde argumenten .

Ook ga ik 40 zien te besparen op het geheugen. Gewoon 1600Mhz nemen en low profile. Normaal krijg ik een SSD er nog bijgeprutst dan .

Member Jack The Ripper's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Asrock is van Asus en dat is doorgaans deftig materiaal

Member maxime_vhw's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jack The Ripper Bekijk bericht
    Dit klopt toch niet???
    Hoe kan asrock nu van asus zijn...
    Ze zijn DE moederbord concurenten!

Maar je hebt wel gelijk dat ze beiden top materiaal gebruiken.
    Asrock heeft bijvoorbeeld bij zijn ASRock Z77 Extreme4 japanse gold caps en die zijn van extreme kwaliteit daarom wellicht de naam van het moederbord ;p

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jack The Ripper Bekijk bericht
    Niet dus... lees mijn eerste comment.

Member
    iTrader
    0
    Nog even over SSD's misschien. Bijna iedereen gebruikt een Crucial M4 in zen setup. Waarom is deze significant beter dan een Corsair Performance SSD?

Member Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Dat van die ASUS > ASrock B-merk broodje-aap moet er toch eens beginnen uitgaan Da's nu toch al een hele tijd niet meer zo.

iTrader
    1 (100%)
    Eh:
    Corsair performance 128GB: 155€
    Crucial M4 128GB: 105€ (zelfde controller, andere firmware)

Kweet niet waarom je specifiek die corsair kiest, maar hij is 50% duurder, dus of die m4 significant beter is is dan irrelevant aangezien die ook zowat de betrouwbaarste ssd is die er bestaat (en dat is factor nummer 1 waar je naar moet kijken, gevolgd door prijs en dan op een afstandje prestaties (behalve in uitz gevallen natuurlijk)).

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten