Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 61

Discussie: mac of pc ?

Member MrKingston's schermafbeelding
    iTrader
    0

mac of pc ?

Dag iedereen

Ik heb onlangs een ps3 gekregen van mijn nonkel (random) en nu game ik niet meer op mijn pc dus ging ik weer eens naar de saturn en zag ik de macs staan ... normaal was dit out of the question aangezien ik toen op mijn pc gamede maar ik zit weer in een moeilijke keuze tussen mac en pc. Mijn activiteiten op mijn computer zijn : youtube, programmeren, beetje photo editing en hd films bekijken... . Ik had ook graag een dual monitor setup gehad aangezien ik mijn laptop aangesloten heb aan een oude monitor die ik nog had liggen en ik kan precies niet meer zonder XD maar de beeldkwaliteit is zo slecht dat ik 2 nieuwe zal moeten kopen . Ik heb een budget van MAXIMAAL 1600 euro voor ALLES including computer (vast geen laptop) 2 monitors en office .
    Wat raden jullie mij aan ? Mac of PC ( ik weet wel dat een mac ook een pc is but you get my point )

Alvast bedankt iedereen !

Liefst niet zelf samenstellen kheb al gezaagd als het mocht maar ze willen het hier thuis ECHT niet toelaten dus gewoon een merk pc als jullie een pc zouden voorstellen ok ? Ik weet wel dat zelf samenstellen veel beter is maar het is nu eenmaal zo
    Laatst gewijzigd door MrKingston; 8 mei 2012 om 11:02 Reden: vergeten bij te zetten
    PARTY HARD

Approved 9-lifer botchla's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Stel zelf samen bij een shop een laat het assembleren door de winkel dan, gaan ze daar niet mee akkoord?

Mac is overpriced en met jouw budget kom je er niet voor mac + extra scherm). Komt ook nog eens bij dat MS office gebruiken op mac enorm wennen is.

Als je zelf niet mag samenstellen van je ouders maar wel al een assembled systeem mag kiezen zou ik gaan voor iets in de trend van dit (medium to high end PC setup dat gaming ook toelaat, je kan lagere specs nemen als je echt niet zou gamen maar ik merk dat ik meer op PC dan mijn PS3 zit):

PC: 1000 EUR
    Power4Pc - OEM Power4Pc Ivy Pro Gaming PC (P4PIVYPROGAM01)

Schermen: 2x 180 EUR
    Dell - 23" - U2312HM - LCD - 8ms - VGA DVI D-Poort UltraSharp - 1920 x 1080 - 300 cd/m2 - 2.000.000:1: 859-10143 - Komplett.be

Ervan uitgaande dat je software nodig hebt/moet kopen:

Windows 7: ~85 EUR
    Office 2007 home: ~100 EUR

Totaal iets van een 1550 EUR
    Education costs money, but then so does ignorance.

Member
    iTrader
    1 (100%)
    youtube, programmeren, beetje photo editing en hd films bekijken...
    Een pctje van 400€ volstaat dus ruimschoots veronderstel ik.
    Dit bijvoorbeeld lijkt me mooi: MEDIONshop België: MEDION® AKOYA® PC E2048 D
    Of http://www.medion.com/be/nl/electron...category=pc_27 (grotere hdd, geen usb 3.0, 30€ goedkoper).
    Met een 64/128GB SSD derbij: http://tweakers.net/pricewatch/28224...sd2-128gb.html
    Als je natuurlijk toch nog de optie tot high-end gaming wilt openhouden is dat niet wat je zoekt, dan lijkt die van power4pc mij ook goed (zit ook al een ssd in), maar als je enkel gaat doen wat je hierboven zegt dan is zon beest belachelijk.

Een mac is allemaal wel mooi, maar verschrikkelijk duur, in essentie betaal je zo'n 600€ bij enkel en alleen voor het besturingssysteem (de hardware is toch identiek met wat je zelf in elkaar steekt, behalve dat het moederbord gehandicapt gemaakt is om standaard enkel OSX te willen aanvaarden) + dat alles in het scherm zit (enkel een esthetisch voordeel). Als je geen programma's wilt draaien die enkel op OSX draaien of je bent niet zodanig verknocht aan OSX dat je er zoveel voor wilt bijleggen dan zie ik geen reden om zo'n kosten te doen.

iTrader
    0
    Ok bedankt voor de replys Ik denk dat ik ga gaan met die pc van power4pc, nu nog een vraagje: waar is power4pc ergens? Ben namelijk van Brugge en wil niet echt het hele land overrijden om mn pc binnen te brengen als er iets aan is snap je ^^. En er zijn toch wel degelijk 2 poorten om die monitors op aan te sluiten hé ?
    PARTY HARD

Member
    iTrader
    0
    Power4Pc BVBA
    Wielewaalstraat 6
    3700 Tongeren
    Belgie

Dus toch nog een eindje van Brugge!

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Medemayday Bekijk bericht
    Power4Pc BVBA
    Wielewaalstraat 6
    3700 Tongeren
    Belgie

Dus toch nog een eindje van Brugge!
    Aha owkayyyyyyyy XD Redelijk ver, zijn er dichtere winkels dan ... Tongeren ? Iets in West-Vlaanderen ??

Als er niets zou zijn is een merk-pc ook goed ? Want toen ik daarvan sprak daarnet zeiden ze liefst een merk-pc, ik weet het mn ouders zijn zwaar ouderwets .
    PARTY HARD

Approved 9-lifer
    iTrader
    36 (97%)
    Wheelgap is like a vagina. The more fingers you get in, the worse it is.
    Freude Am Fahren

iTrader
    0
    Jah ik ben dus verplicht van een merk pc te kopen -.- toch bedankt voor het zoekwerk maar hun besluit staat vast, het zij zo... Welke merken raden jullie aan ?
    PARTY HARD

Approved 9-lifer Mr. Humphries's schermafbeelding
    iTrader
    16 (94%)
    Als je een merkpc koopt, ben je enkel goed af bij een apple, of eventueel een dell (dan kan je ze nog deels samenstellen).
    www.servicepointturnhout.be voor reclame en beletteringen

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Humphries Bekijk bericht
    Als je een merkpc koopt, ben je enkel goed af bij een apple, of eventueel een dell (dan kan je ze nog deels samenstellen).
    Serieus ? Hoezo, support ofzo ?
    PARTY HARD

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Hardware: veel meer bang for ur buck met PC
    Software: Win7 en OSX hebben ongeveer hetzelfde aanbod aan software behalve een paar belangrijke progs die ofwel op het één ofwel op het ander werken en die absoluut niet vervangen kunnen worden met een alternatief (bv autocad) niet relevant voor u.
    Gaming: Zowiezo PC (zie ook 'hardware')

Conclusie: Over't algemeen zijde beter af met een pc.
    safir Thom4s

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sneax Bekijk bericht
    Hardware: veel meer bang for ur buck met PC
    Software: Win7 en OSX hebben ongeveer hetzelfde aanbod aan software behalve een paar belangrijke progs die ofwel op het één ofwel op het ander werken en die absoluut niet vervangen kunnen worden met een alternatief (bv autocad) niet relevant voor u.
    Gaming: Zowiezo PC (zie ook 'hardware')

Conclusie: Over't algemeen zijde beter af met een pc.
    Ok bedankt, besluit staat vast denk ik --> PC maar nu hoor ik dat in de pc wereld enkel dell degelijk is ??? Of heb ik het verkeerd verstaan, lijkt me onwaarschijnlijk ...
    PARTY HARD

Platinum Member
    iTrader
    795 (100%)
    Eenmaal een mac genomen wil je niets anders meer...

Werkt gewoon heel vlot en snel en zeer weinig tot geen last van virussen.
    PSN : Thorazer
    Royal Sporting Club Anderlecht
    Brandweer Edegem - Voorpost Lint

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thorazer Bekijk bericht

Maar met een deftige monitor en office erbij wordt dat toch een dure grap, niet ?
    PARTY HARD

Member Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    maar als uw pc in de winkel wordt geassembleerd kunnen uw ouders toch niet weten/zien of dat nu een merkpc is of niet?

Als ge hem laat assembleren dan plakt er toch ook een intel-stickertje op ook, wat mij toch genoeg lijkt om uw ouders gerust te stellen. (aangezien ze je niet zelf laten samenstellen ga ik er vanuit dat ze totaal geen zak van pc's afweten )
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    maar als uw pc in de winkel wordt geassembleerd kunnen uw ouders toch niet weten/zien of dat nu een merkpc is of niet?

Als ge hem laat assembleren dan plakt er toch ook een intel-stickertje op ook, wat mij toch genoeg lijkt om uw ouders gerust te stellen. (aangezien ze je niet zelf laten samenstellen ga ik er vanuit dat ze totaal geen zak van pc's afweten )
    Ja zo had ik het nog niet bekeken xd En ja ze weten nog niet eens wat windows is als ik de naam zeg ... xp
    PARTY HARD

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thorazer Bekijk bericht

Voor osx moet ge mac zeker niet kopen, tenzij ge er echt zot van zijt, is het verschil in gemak van werken met windows 7 miniem.

Osx is wel beter als ge minder verstand hebt van computers want het is minder makkelijk te verneuken (oa door brossel van het net te downloaden, dat meestal gericht is op windows omdat dat nu eenmaal het meest gebruikt wordt).
    safir Thom4s

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Mac is goed als voor mensen die geen verstand hebben van computers en/of voor wie het design heel belangrijk is.
    Desktop: Intel Core i5-3570K 8GB RAM GTX680 256GB SSD Dell U2711

Approved 9-lifer Mr. Humphries's schermafbeelding
    iTrader
    16 (94%)
    Ik heb dan ook gezegd, als je een merkpc koopt! Anders moet je hem idd laten samenstellen in de winkel.

Als je kan kiezen tussen een merkpc van bijv. Hp, medion, acer, compaq ... Of een apple, dan kies je zoiezo het best voor een apple. Zo heb je minder bloatware, minder plastic en geen of toch bijna geen kans op virussen. Daarnaast is voor sommige zaken zoals videoediting e.d. Wel beter op apple, juist omdat de software hiervoor beter is. Niet dat dit altijd is hoor!
    www.servicepointturnhout.be voor reclame en beletteringen

Approved 9-lifer
    iTrader
    13 (100%)
    Voor wat jij het wilt gebruiken is een PC eerder aangeraden.

Je kunt ook kijken bij HP maar dat vindt ik eerlijk gezegd slechter dan Dell(Dell heeft betere service).
    Uiteraard is het beter om deze zelf te samenstellen of laten samenstellen.
    100%

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten