Weergegeven resultaten: 1 t/m 13 van 13
    Member
    iTrader
    0

Iiyama E2473HDS-1 vs. Dell U2312HM

Hey 9-livers,

Iiyama E2473HDS-1 of Dell U2312HM..

Eén van deze twee monitoren zou ik willen weerhouden voor mijn nieuwe game-pc. Na enig opzoekwerk ben ik een beetje op de hoogte van de voor-en nadelen van de IPS-panelen t.o.v. hun TN-tegenhangers. Toch is het voor mij belangrijk om in te kunnen schatten of de extra kleurenpracht niet te veel ten koste gaat van de responstijd (ghosting), zelfs met de OD-optie. De Dell scoort heel goed. Goed genoeg om het verschil met de Iiyama miniem te houden of teniet te doen?

Graag jullie (ervarings)deskundige mening!

Alvast bedankt,

Tom

Member Luniq's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb sinds 4 dagen de iiyama en ben er ontzettend tevreden van. Een vergelijking kan ik niet doen. Maar met de iiyama zal je zeker geen miskoop doen

Member
    iTrader
    3 (100%)
    Ik heb de voorloper van de U2312HM, de U2311H en heb geen enkel probleem bij multiplayer fps games.
    i7 860 / ASUS P7P55D / 8 GB DDR3 1333 MHz / Noctua NH-U12P SE2 / XFX 6950 2GB / Crucial M4 64Gb / 1 TB Samsung Spinpoint F1 / 1TB Hitachi / 500GB WD / CoolerMaster ACTS / Tagan 650W / Dell U2311H

Member
    iTrader
    35 (100%)
    Als je pure gaming performance wil: BenQ XL2420T
    BenQ XL2420T prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

Betaal je wel wat meer voor dan andere schermen, maar je krijgt er de beste response tijd en 120 hz voor terug (dwz veel smoothere gameplay als je 120 fps kan verkrijgen)

Ivm kleuren, als je photoshopper ofzoiets bent en kleurenechtheid belangrijk is, dan is IPS de moeite, anders maakt het niks uit. Kleuren zien er op een TN paneel niet slechter uit, ze zijn alleen een andere tint dan dat je het zou printen met bv een adobe rgb profiel, maar dat maakt niks uit voor gaming/films/standaard gebruik/... alleen voor designs die daarna naar de drukker moeten, aangezien je op je scherm het op dezelfde manier moet kunnen zien als wanneer het uit de printer komt
    www.Xoam.net | Artisan Mouse Pads | Professional e-Sports Gear | Europe

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Ga voor die dell, 8ms vs 2ms merk je niet en de kleuren en kijkhoeken zijn beter. Ik game ook op een Dell ips scherm maar dan een U2711 en dat gaat perfect.
    Desktop: Intel Core i5-3570K 8GB RAM GTX680 256GB SSD Dell U2711

Member Psy's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Dell, heb zelf de 2473HDS & alhoewel ik er wel content van ben, is die zogezegde 2ms zever, das met OD aan & zelf dan heeft em nog wat last van ghosting (vrij merkbaar door cursor op zwarte achtergrond te bewegen)... geen slechte monitor op zich maar IPS begint eindelijk vrij betaalbaar te worden tegenwoordig dus zou ik me niet meer inhouden ervoor.
    // Nintendo ID : nostyke
    // 3DS Nintendo FC : 2938-7436-0859
    // i2500k @ 4.0Ghz // Asus Sabertooth P67 // 2x 4GB Corsair DDR3 1600 // MSI 780 GTX LIGHTNING 3GBDDR5/OC //
    // Samsung EVO 500GB // Corsair AX750 Gold // LG 29EA93P Ultra-Wide // Corsair Obsidian 750D // WD Live Book 3TB //

Member
    iTrader
    35 (100%)
    tgaat hem ook niet om de ms lag black to black of grey2grey. Dat is allemaal verwaarloosbaar onder de 10-15 ms. Als je puur performance wil moet je een 120 hz scherm hebben met lage input lag (input lag is NIET gelijk aan black2black of grey2grey ms waardes die je op elke doos vind, hiervoor moet je reviews opzoeken)
    www.Xoam.net | Artisan Mouse Pads | Professional e-Sports Gear | Europe

Member
    iTrader
    0
    In verband met de Input lag-waarden van de Dell U2312HM valt op tftcentral.co.uk het volgende te lezen:

"The input lag of the U2312HM was incredibly low, and in fact the lowest we have ever seen from a TFT display. There was practically no delay at all with most measurements showing 0ms lag compared with the CRT. There was an occasional lag of up to 10ms but over many measurements we had an average lag of only 0.6ms. This was lower than the already very good U2311H (10.3ms) and the new Dell U2412M (9.4ms). Excellent work here from Dell to bring lag down to such a low level. This will present no problem, even to high end gamers."

Een dik pluspunt dus. Jullie bemerkingen in acht genomen, ga ik opteren voor de kwaliteitsvolle en toch wel interessant geprijsde Dell U2312HM.

Bedankt allemaal!

Tom

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Vroeger hadden de Dell schermen last van input lag ja, de huidige schermen hebben daar quasi geen last meer van. En 10ms input lag is niets De oudere Dells hadden wel tot >50ms input lag.

Veel plezier met je aankoop!

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Ik heb het Dell-scherm dat je overweegt en ik ben er énorm tevreden van.

Zoals eerder gezegd geen input lag, prima kleurweergave en de kijkhoeken zijn prima. Lichte backlight bleed in the rechteronderhoek, maar niets zwaar storends. Spectaculaire verbetering t.o.v. van mijn oud scherm (een Samsung P2370, op zich al een behoorlijk goed scherm voor maar TN te zijn).

Volg wel de calibration instructies van TFT central, anders is de kleurweergave veel minder goed.
    "Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." - A. Einstein

Member Cervantes's schermafbeelding
    iTrader
    31 (97%)
    Als het echt voor een GamePC is zou ik eerder een 120Hz scherm aanraden, en Alternate heeft er sinds kort een héél goedkoop.

ALTERNATE - HARDWARE - HannsG HS233H3B

BenQ heeft ook een 120hz scherm, wel een 24", maar die kost 350-380€. Voordeel van een 120hz scherm is dat alles véél smoother gaat, geen ghosting, enz enz. Zoek maar eens op waarom eigenlijk "alle progamers" nog liefst op een oude CRT-monitor spelen. (120-125hz).

Ook is dat scherm een 3D scherm, dus is hij 3D rdy, eventueel mooie "extra" voor in de toekomst?
     2SCHAEFERSON ¤ WWW.2SCHAEFERSON.BE ¤ PORTFOLIO & ART 
     COUNTERSTRIKE ¤ VICTORY-GAMING.COM ¤ SCHROETKOMMANDO 
     WORLDOFWARCRAFT ¤ LVL 90 TAURENWARRIOR ¤ LVL 90 UNDEADPRIEST 

Member
    iTrader
    1 (100%)
    3D , kweetnie, heb geen zin om over mijne gewonen bril nog een 3D bril te dragen. De dag dat ze brilloze 3D schermen maken dan ben ik geïnteresseerd.

Approved 9-lifer Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    TN ga je je beklagen. Even onderuit een film kijken? Vergeet het maar, kijkhoek trekt op geen kloten.
    Sowieso zijn kleuren ook al beter op een IPS scherm. Ik game al heel mijn leven op IPS schermen, die responstijd merk je niet hoor. Veel belangrijker is dat de input lag wat meevalt.
    Raptr | Steam | PSN | Last.FM | Mobile Vikings | Generation Connect | Duty Calculator | Spam
    i5 2500K | 16 GB Kingston HyperX | 590 GTX

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten