Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 23

Discussie: Gaming Pc

Member pinoken's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

Gaming Pc

Omdat ik mij een beetje schuldig voelde dat ik iemands anders thread aan het stelen was ga ik hier een nieuwe thread maken. Ik heb €1300 budget voor een nieuwe gaming Pc. Ik had hier een redelijk goeie build gevonden maar heb die nog wat aangepast naar eigen voorkeur.

Moederbord: ASRock Z77 Extreme4 iZ77, SATA600 RAID €123.50
    Voeding: Corsair Voeding Professional Gold AX650 650W, Modulair €125.50
    RAM: Corsair 2x4GB, DDR3, PC12800, CL9, Vengeance €44.90
    CPU: Intel Core i5 3570K 3.40GHz 8MB Box €212.90
    CPU koeler: Scythe Processor Koeler Mugen 3 rev. B AMD & Intel €41.90
    GPU: Sapphire Videokaart PCI-e Radeon HD7950 3GB 2xDVI/HDMI/DP €346.50
    SSD: Samsung SSD 2.5", 128GB, SATA600, 830 Series, Desktop €154.00
    Case: Cooler Master Midi Tower CM 690 II Advanced ATX No PSU €77.90
    HDD: Seagate Harddisk 3.5" 1TB, SATA600, 7200rpm, ST1000DM003 €84.10
    DVD-station: Sony DVD-/+/RAM AD-7280S-0B 24x, SATA €17.90

Totaalprijs: €1229.10

Vraagje 1) Is dit zijn prijs waard?
    Vraagje 2) Zijn er nog drastische verbeteringen die de prijs onder de €1300 houden? 2TB harde schijf of zo daar heb ik het niet over maar een GPU die aanzienlijk (dan spreek ik over 10-20%) beter is voor een tikkie meer zou ik niet erg vinden.

P.s. als je zegt "Ik zou dit nemen" zeg er dan ook bij waarom, want persoonlijke preferenties zijn zoals het zegt persoonlijk.
    There is no I in team, but there are 5 in individual brilliance.

Member Samus007's schermafbeelding
    iTrader
    83 (100%)
    mss kan het mobo iets goedkoper, heel mooie config voor de rest.

Member Twinturbo's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mobo is goed. Neem een Scythe Mugen 2 Rev. B. Is namelijk beter dan de 3de generatie. Eventueel een Crucial M4 128Gb, iets mindere prestaties maar wel nog maar rond de 105-110 euro tegenwoordig.

Je hebt trouwens ook al een Antec Earthwatts EA 650W Platinum voeding vanaf een 100 euro.

Approved 9-lifer Nerathas's schermafbeelding
    iTrader
    26 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Twinturbo Bekijk bericht
    Mobo is goed. Neem een Scythe Mugen 2 Rev. B. Is namelijk beter dan de 3de generatie. Eventueel een Crucial M4 128Gb, iets mindere prestaties maar wel nog maar rond de 105-110 euro tegenwoordig.

Je hebt trouwens ook al een Antec Earthwatts EA 650W Platinum voeding vanaf een 100 euro.
    Die koeler is bijna nergens meer te verkrijgen in België, zag hem enkel nog bij Alternate.
    Ik heb dan gekozen voor de Cooler Master 612S als koeling. Deze koeler is beter dan de Scythe 3 maar net een tikkeltje minder dan de Scythe 2. Dus ik zou voor een Scythe 2 gaan als je die kan bemachtigen anders neem je best de Cooler Master (je kunt de test resultaten terug vinden op hardwareinfo.net)

Let verder ook op het serienummer van je tower zodat je zeker de USB 3.0 versie hebt en niet de 2.0!

Voor de CPU kan je gerust de i5 2500k nemen als gaming cpu.
    Qua voeding zou ik zeker bij je keuze blijven, ikzelf heb de 750 watt aangeschaft.

Setup lijkt zeer gelijkaardig aan de mijne die ik vorige week heb gekocht.
    Laatst gewijzigd door Nerathas; 3 mei 2012 om 18:11
    .

iTrader
    1 (100%)
    Ik heb de SSD nog vervangen door Crucial SSD 2.5", 128GB, SATA600, m4 + bracket.

Nu kom ik op een mooie €1249 + assemblage en verzendkosten. Denk dat ik content ben nu.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pinoken Bekijk bericht
    Omdat ik mij een beetje schuldig voelde dat ik iemands anders thread aan het stelen was ga ik hier een nieuwe thread maken. Ik heb €1300 budget voor een nieuwe gaming Pc. Ik had hier een redelijk goeie build gevonden maar heb die nog wat aangepast naar eigen voorkeur.

Moederbord: ASRock Z77 Extreme4 iZ77, SATA600 RAID €123.50
    Voeding: Corsair Voeding Professional Gold AX650 650W, Modulair €125.50
    RAM: Corsair 2x4GB, DDR3, PC12800, CL9, Vengeance €44.90
    CPU: Intel Core i5 3570K 3.40GHz 8MB Box €212.90
    CPU koeler: Scythe Processor Koeler Mugen 3 rev. B AMD & Intel €41.90
    GPU: Sapphire Videokaart PCI-e Radeon HD7950 3GB 2xDVI/HDMI/DP €346.50
    SSD: Samsung SSD 2.5", 128GB, SATA600, 830 Series, Desktop €154.00
    Case: Cooler Master Midi Tower CM 690 II Advanced ATX No PSU €77.90
    HDD: Seagate Harddisk 3.5" 1TB, SATA600, 7200rpm, ST1000DM003 €84.10
    DVD-station: Sony DVD-/+/RAM AD-7280S-0B 24x, SATA €17.90

Totaalprijs: €1229.10

Vraagje 1) Is dit zijn prijs waard?
    Vraagje 2) Zijn er nog drastische verbeteringen die de prijs onder de €1300 houden? 2TB harde schijf of zo daar heb ik het niet over maar een GPU die aanzienlijk (dan spreek ik over 10-20%) beter is voor een tikkie meer zou ik niet erg vinden.

P.s. als je zegt "Ik zou dit nemen" zeg er dan ook bij waarom, want persoonlijke preferenties zijn zoals het zegt persoonlijk.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samus007 Bekijk bericht
    mss kan het mobo iets goedkoper, heel mooie config voor de rest.
    Mobo is ideaal qua prijs/kwaliteit, dat zou ik zo houden.

Van De Scythe Mugen klopt, maar ik raad een krachtigere koeler aan voor een Ivy Bridge (deze lopen ECHT heet). Je kan ook prefect een Sandy Bridge kopen: Zal iets goedkoper uitkomen, makkelijker overclocken en waarschijnlijk exact de zelfde prestaties leveren...

Bij de SSD sluit ik me ook aan. Of deze trager is, is zelfs te betwijfelen met nieuwe firmware... (even snel als een Vertex 3 Max IOPS)

De voeding vind ik presoonlijk een beetje té voor dit systeem...

Ik zou voor een TX850 V2 gaan, in combinatie met een GTX 680. Dit zou alles tesamen op ongeveer de zelfde prijs moeten komen/iets meer, maar het verschil in gaming prestaties tussen een HD7950 en GTX 680 is echt enorm.

Verder is de GTX 680 ook zuiniger, stiller en ik denk ook kleiner(?)

En neen, ik ben geen nVidia Fanboy, maar momenteel is dit gewoon interessanter...
    Laatst gewijzigd door xenoware; 27 maart 2014 om 20:39

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nerathas Bekijk bericht
    Die koeler is bijna nergens meer te verkrijgen in België, zag hem enkel nog bij Alternate.
    Ik heb dan gekozen voor de Cooler Master 612S als koeling. Deze koeler is beter dan de Scythe 3 maar net een tikkeltje minder dan de Scythe 2. Dus ik zou voor een Scythe 2 gaan als je die kan bemachtigen anders neem je best de Cooler Master (je kunt de test resultaten terug vinden op hardwareinfo.net)

Let verder ook op het serienummer van je tower zodat je zeker de USB 3.0 versie hebt en niet de 2.0!

Voor de CPU kan je gerust de i5 2500k nemen als gaming cpu.
    Qua voeding zou ik zeker bij je keuze blijven, ikzelf heb de 750 watt aangeschaft.

Setup lijkt zeer gelijkaardig aan de mijne die ik vorige week heb gekocht.
    Over die casing, is er nu een probleem mee of niet?
    Er staat dat ie 2x USB 3.0 heeft maar ge maakt mij twijfelachtig als ik zo'n dingen lees. Rap bang om iets verkeerds te kopen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xenoware Bekijk bericht
    Van De Scythe Mugen klopt, maar ik raad een krachtigere koeler aan voor een Ivy Bridge (deze lopen ECHT heet). Je kan ook prefect een Sandy Bridge kopen: Zal iets goedkoper uitkomen, makkelijker overclocken en waarschijnlijk exact de zelfde prestaties leveren...

De voeding vind ik presoonlijk een beetje té voor dit systeem...

Ik zou voor een TX850 V2 gaan, in combinatie met een GTX 680. Dit zou alles tesamen op ongeveer de zelfde prijs moeten komen/iets meer, maar het verschil in gaming prestaties tussen een HD7950 en GTX 680 is echt enorm.

Verder is de GTX 680 ook zuiniger, stiller en ik denk ook kleiner(?)

En neen, ik ben geen nVidia Fanboy, maar momenteel is dit gewoon interessanter...

Met Vriendelijke Groeten,

De GTX 680 is toch echt wel een pak duurder hoor. Als ik de voeding (die 850W is dus ik snap uw opmerking over de huidige voeding niet zo goed. ) en de GPU vervang door degene die jij aanraad kom ik op €1359 neer wat boven mijn budget ligt.

Welke koeler raad je dan aan? Als ik de huidige houdt, wat zijn dan de mogelijke problemen?
    Laatst gewijzigd door Davion; 27 maart 2014 om 21:44 Reden: Naam verwijderd op aanvraag

iTrader
    3 (100%)
    Krachtigere koeler dan Mugen 2 = Thermalright Silver Arrow en die is 20-25 euro duurder.
    Ivy wordt trouwens pas heet als je het voltage te ver gaat verhogen tijdens het overklokken.

Een andere optie dan een Mugen 2 is een Thermalright HR-02 Macho.

Een 650W platinum is "té", maar een 850W voeding voor een enkele GTX 680 niet?
    Ja, een GTX 680 is sneller dan een 7950, maar kost dan ook 150 euro meer. Dat is geen klein verschil.

Een GTX 680 is trouwens niet zuiniger, wel kleiner. Stilte hangt puur af van de koeler.

iTrader
    1 (100%)
    Waar moet ik op letten om de kracht van een koeler te bepalen? Op de site waar ik op wil kopen (4launch.nl) vind ik geen van beide. Ik had dan gedacht aan 4Launch.nl.

Maar wat als ik nu kies voor die Mugen? Het is totaal niet de bedoeling dat die CPU tot het uiterste overclocked wordt hoor.

iTrader
    26 (100%)
    De GTX 680 is niet echt een optie. Ik wou ECHT die nieuwe kaart maar hij is quasi nergens te verkrijgen. En als hij dan binnenkomt in een winkel is het maar een beperkt aantal exemplaren en de wachtlijsten zijn enorm.

Ik heb dus een Sapphire 7970 OC kaart genomen in de plaats. Heb atlijd voorkeur voor Nvidea maar het zat er spijtig genoeg niet in. Overclocked schelen ze beide niet zoveel, maar de GTX 680 is toch iets beter.
    Laatst gewijzigd door Nerathas; 3 mei 2012 om 19:10

iTrader
    26 (100%)
    Waar moet ik op letten om de kracht van een koeler te bepalen? Op de site waar ik op wil kopen (4launch.nl) vind ik geen van beide. Ik had dan gedacht aan 4Launch.nl.

Maar wat als ik nu kies voor die Mugen? Het is totaal niet de bedoeling dat die CPU tot het uiterste overclocked wordt hoor.
    Dan is die Mugen of CoolerMaster prima hoor...
    Je kan er een heel eind ermee overclocken maar het blijft natuurlijk maar air cooling.

En een Ivy Bridge voor een gaming PC is voor niks nodig imo. Enkel interessant voor laptops en servers atm.

Persoonlijk vind ik dat je moet letten op de geluidsproductie en de koeling resultaten uiteraard. Stille onderdelen zijn een must have naar mijn mening

iTrader
    1 (100%)
    Dan is die Mugen of CoolerMaster prima hoor...
    Je kan er een heel eind ermee overclocken maar het blijft natuurlijk maar air cooling.

En een Ivy Bridge voor een gaming PC is voor niks nodig imo. Enkel interessant voor laptops en servers atm.

Persoonlijk vind ik dat je moet letten op de geluidsproductie en de koeling resultaten uiteraard.
    Nu ja, heb zo iets van: "Waarom 2500K kopen als ik een 3570K voor 20-30 euro meer kan kopen?"

Zag op het eerste zicht niet direct geweldige verschillen afgezien van grafische kloksnelheid van 200 Mhz. Is dat dan zoveel?

Btw Ik kom van een Intel Core 2 Duo E7300 dus de verbetering zal sowieso aanzienlijk zijn.

iTrader
    26 (100%)
    Ja waarom ook niet

Ik had dan weer iets van amper verschil ik neem een SandyBridge en mijn moederbord is klaar voor een Ivy Bridge in de toekomst.

Approved 9-lifer Poepoei's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Het verschil tussen Sandy en Ivy Bridge is niet zo groot. Ivy zal zo'n 5-10% beter presteren aan dezelfde kloksnelheid en iets minder verbruiken (vooral in idle is het verschil in verbruik vrij groot). Ivy overclockt wel iets minder goed dan Sandy.

Als je al een Sandy Bridge hebt, is het niet echt de moeite om te upgraden. In jouw geval zou ik echter wel voor Ivy Bridge gaan.

iTrader
    3 (100%)
    Mugen 2 ->4Launch.nl

Je hebt trouwens zoizo een Ivy bridge nodig om PCI-E 3.0 ten volle te kunnen benutten.
    Reken op een 5-10% prestatiewinst voor Ivy op dezelfste kloksnelheid als sandy.

Edit: Poepoei was me al voor

iTrader
    1 (100%)
    Mugen 2 ->4Launch.nl

Je hebt trouwens zoizo een Ivy bridge nodig om PCI-E 3.0 ten volle te kunnen benutten.
    Reken op een 5-10% prestatiewinst voor Ivy op dezelfste kloksnelheid als sandy.

Edit: Poepoei was me al voor
    Yup, dat is trouwens de site waarvan ik wou bestellen. Betrouwbaar dan neem ik aan?

Approved 9-lifer Daedie's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Yup, dat is trouwens de site waarvan ik wou bestellen. Betrouwbaar dan neem ik aan?
    Verleden week nog een heel setup daar gehaald (ik werk in Eindhoven) en in elkaar gestoken. Uitstekende service.

Edit: Bijna krak dezelfde setup als uwe trouwens. Alleen een andere videokaart (680 gtx), mugen 2 en iets zwaardere voeding (voor OC en eventuele SLI). Heel tevreden van en zeer degelijke price/performance.
    Laatst gewijzigd door Daedie; 3 mei 2012 om 20:01

iTrader
    26 (100%)
    Je kan ook Mycom.be eens bekijken daar heb ik mijn setup van. Ook best scherpe prijzen.

iTrader
    1 (100%)
    Je kan ook Mycom.be eens bekijken daar heb ik mijn setup van. Ook best scherpe prijzen.
    Moederbord is er al niet te verkrijgen dus 't zal 4launch worden met de huidige setup.

Thanks voor al het advies mensen, heb nu het gevoel dat ik niet in het zak gezet ga worden zoals met mijn huidige Pc

iTrader
    26 (100%)
    Moederbord is er al niet te verkrijgen dus 't zal 4launch worden met de huidige setup.

Thanks voor al het advies mensen, heb nu het gevoel dat ik niet in het zak gezet ga worden zoals met mijn huidige Pc
    Zelf kiezen is zekerheid he

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten