Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Pc samenstellen

Member
    iTrader
    0

Pc samenstellen

Heej ^^
    Gezien mijn computer ondertussen al lang niet meer soepel loopt, wou ik eens zelf een pc samenstellen.. Nu heb'k helemaal geen verstand van hardware, dus 'k heb er een samengesteld van om en bij de €1000, maar ik heb geen idee of alles vlot met elkaar zou werken en of er goedkopere mogelijkheden zijn voor gelijkaardige/betere prestaties :O 'K vind het vooral belangrijk dat'k games op hoge graphics kan spelen en dat ie voor de rest goed en relatief snel gaat..

Jullie mening over dit?:
    Moederbord: Asus P8H67-M PRO MB P8H67-M PRO/INTEL LGA 1155/uATX -- € 113,5

Processor: Intel BX80623I32125 Core i3-2125/3.30 GHz LGA1155 3MB -- €152,7

Graf. Kaart: Gigabyte GV-N560UD-1GI nVIDIA GTX560 Ti 1GB DDR5 -- €250,6

Geheugen: 2x Corsair CMZ4GX3M1A1600C9B Vengeance 4GB DDR3 1600MHz CL9 -- €30,2

HDD: HP LQ037AA HP 1TB SATA 6Gb/s 7200 HDD -- €127,8
    Gigabyte 24EPG-E50AC1-29R PS 620w PSU ATX 12V v2.3 active Black -- €66,2

Voeding: Samsung SH-222BB/RSMS DVD+/-RW H/H Int SATA 3color -- €20,6

Case: Cooler Master CM 690 II Advanced NVIDIA Edition -- € 88

(+ besturingssysteem natuurlijk, laat ik even weg)

Member Vic 40+'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik denk dat dit bij de lokale pc winkel gekocht gaat worden(?).

Het meeste is te duur.

Wil je de pc misschien ook online kopen?

Wil je overclocken?

Kan je de pc zelf in elkaar zetten?

Edit:

Iets wat ik samengesteld heb met je nvidia voorkeur in gedachten.(een reden daarvoor?)
    http://tweakers.net/pricewatch/beste...=1370#shoplist

De samenstelling zelf kost via afuture zo'n €900,dan heb je een echte quadcore,een ssd en een betere grafische kaart dan jouw keuze en inclusief windows.
    Zelfs inclusief assemblage en transportkosten kom je niet boven je budget uit.
    Laatst gewijzigd door Vic 40+; 29 april 2012 om 11:52

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vic 40+ Bekijk bericht
    Ik denk dat dit bij de lokale pc winkel gekocht gaat worden(?).

Dat had ik inderdaad in gedachten.. gewoon voor het gemak en voor het alles in 1x hebben :o Online kopen wil'k wel doen als het een mooi prijsverschil oplevert..

Overclocken wil ik niet meteen nee, ook geen idee hoe dat in elkaar zit & ik ken iemand die de pc voor me in elkaar wil zetten ^^

Bedankt voor je samenstelling :d Heb wel een vraagje.. heb me laten wijsmaken dat bij gaming vooral het aantal Ghz by een processor van belang is.. dan zou in theorie die i3 beter moeten zijn dan die i5, niet? Of maakt die 0.3 Ghz niet zoveel uit als ik voor +/- dezelfde prijs een i5 heb? ;o

En een SSD helpt alleen voor het sneller opstarten en inladen van een pc, toch.. zolang ik geen half uur moet wachten vind'k het okÚ.. dus is een SSD dan echt zo'n grote meerwaarde? :o

Psy
    Psy is offline
    Member Psy's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Is meer dan enkel de cijfers van de snelheid die een rol spelen bij een CPU, i3 is een dualcore, i5 is een quadcore, met als verschil dat die i5 veel meer data kan verwerken op hetzelfde moment dan die i3.

i5's hebben in het algemeen ook iets dat turboboost heet, wat de cpu een deel versnelt als hij onder load (= bezig is) zit, waardoor ge uiteindelijk ook nog eens een hogere snelheid haalt dan die i3.

Een SSD is een van de beste upgrades die ge voor een pc kunt doen, versnelt niet enkel de opstarttijd maar maakt het algemeen gebruik van de pc gewoon veel aangenamer, geen geratel meer van de harde schijf die continue bezig is, en de reactiesnelheid in alles wat ge doet is zoveel beter. (programmas openen, functies gebruiken, enz)
    Bekijk een SSD niet zozeer als iets dat laadtijden korter maakt, maar uw pc in het algemeen gewoon leuker maakt om te gebruiken.

Member
    iTrader
    34 (100%)
    De Core I3 is een dual core en de core i5 is een quad core. Indien de Games multi threaded zijn ga je veel meer hebben aan de quad core. En de meeste moderne games zijn multi threaded.

Je zou trouwens ook een 2500K kunnen nemen, deze is heel gemakkelijk te overclocken omwille van de vrije multiplier. Ik heb door enkel de multiplier aan te passen (niets anders) mijn core i5 2500K stabiel op 4.5ghz lopen.

Een SSD, ik zou je bijna gek verklaren indien je het niet koopt bij een nieuwe PC, zeker nu de prijzen een stuk lager zijn geworden. Nu denk je het verschil misschien nog niet te zien, maar eens je een SSD gehad hebt wil je nooit meer terug. Ik heb ondertussen in alle systemen in huis een SSD zitten (PC, Laptop, HTPC en Server). Het verschil in reactiesneleheid (ook na het opstarten) is gewoon gigantisch.

Member
    iTrader
    0
    OkÚ dan x) Dus met die samenstelling van Vic doe ik een goed koop? ^^
    Nog een vraagje dan.. is een voeding van 500W dan wel (ruim) voldoende? :o 'K wil niet voor verassingen komen te staan..

iTrader
    0
    Ik had de samenstelling eens verandert zodat je dan kan zien wat je voor je budget koopt.Dit heeft alleen zin als je gaat overklokken.

Klik de link in mijn vorige bericht maar daarvoor.

Vind je de vorige samenstelling evengoed en wil je dus niet overklokken dan verander ik het gewoon weer.

Een voeding van 500watt is meer dan genoeg zeker als je niet gaat overklokken en zelfs dan.

Member
    iTrader
    0
    Thx a lot Is de processor het enige wat veranderd is? :o Zoveel verschil in prijs is er dan niet zie ik en als het betere prestaties oplevert is deze samenstelling ok ^^ alles werkt toch zeker met elkaar he ÷

iTrader
    0
    Nee,het moederbord is ook verandert.
    Heb die zelfs aangepast naar de Z77 chipset.Deze kost een paar euro meer,vind ik de extra features het wel waard,al vraag ik me af of die gebruikt gaan worden.

Dit zou allemaal met elkaar moeten werken.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten