Weergegeven resultaten: 1 t/m 13 van 13
    Member
    iTrader
    0

Advies & Meningen over deze PC setup !?

Hallo,

Graat wat meningen over deze computer setup. >> Setup <<

Ik overweeg eventueel die "Corsair Hydro Series H100 Extreme Performance Liquid CPU" Aan te kopen i.p.v de lucht cooler. Is ook perfect plaats voor i de case.
    Maar maak me een beetje zorgen over het geluid.

Alvast bedankt iedereen !

Groeten Duo

Member
    iTrader
    -7 (11%)
    Een andere ssd de crucial m4 128 gb. En een goedkoper moederbord.

Member phate_13's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Als je kunt : Wacht tot het einde van de maand voor iets snellere en zuinigere CPU's voor dezelfde prijs. (Ivy Bridge.)

Alsook : Waarom zo'n belachelijk zware voeding? Als je ooit van plan bent om 3 grafische kaarten te steken zul je nog meer moeten investeren in het moederbord...

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BestGamer Bekijk bericht
    Een andere ssd de crucial m4 128 gb. En een goedkoper moederbord.
    Zou je me ook kunnen vertellen waarom juist ^^ ? thanks !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phate_13 Bekijk bericht
    Als je kunt : Wacht tot het einde van de maand voor iets snellere en zuinigere CPU's voor dezelfde prijs. (Ivy Bridge.)

Alsook : Waarom zo'n belachelijk zware voeding? Als je ooit van plan bent om 3 grafische kaarten te steken zul je nog meer moeten investeren in het moederbord...
    :'( vorige maand vertelde me iemand hetzelfde maar dan over de Beeldkaart, Stel nu dat ik wacht, dan kan er weer iets nieuw zijn ? Of is dit echt wel de moeite om op te wachten ?.
    Voeding is omdat ik van plan ben na een tijdje dan een tweede 680 erbij te steken. Te veel van het goede ?

iTrader
    3 (100%)
    De release date zou vervroegd zijn naar 23 april van 28 april, het zijn toch een paar fijne extra's. Zeker voor zo'n high-end systeem, een HD7870 en GTX680 zijn zowat de eerste kaarten die niet volledig toekomen met een PCI-e 2.0 8x slot, wat dus voor een bottleneck zal zorgen bij een SLI opstelling, wat je toch 5 10% van de prestaties kan kosten. Met PCI-e 3.0 sloten, met hun dubbel zo grote bandbreedte zul je dat niet hebben. Dat is echter enkel zo bij Ivy Bridge mogelijk. En daarnaast heb je natuurlijk ook nog het voordeel van de iets snellere en zuinigere processor.

Een systeem met 2 GTX680's (zonder overclocken en exotische dingen) zou gemakkelijk moeten toekomen met 650Watt. Dus zelfs met toch overclocken, extra marge voorzien, 8 harde schijven en 12 fans, ... zou je nog altijd zeker moeten toekomen met bv. 800Watt. Goed dat je investeert in de voeding en dadelijk ook iets kwalitatiefs neemt, maar zoveel is echt niet nodig.

Member
    iTrader
    0
    Ok eum, ik kan even niet goed volgen, mijn moederbord heeft toch die PCI-e 3.0 sloten ? Of bedoel je dat de PCI-e 3.0 sloten niet operationeel zullen werken tenzij die Ivy Bridge in steekt i.p.v. de proccesor die ik momenteel heb staan ?

Op vlak van voeding ga ik dan toch een trapje lager gaan zoeken.

iTrader
    3 (100%)
    Je moederbord ondersteunt dat misschien, maar zonder Ivy Bridge processor (waar de controller hiervoor zit ingebakken) zal het inderdaad gewoon PCI-e 2.0 snelheid zijn. Dus correct gededuceerd van jouw!

Member
    iTrader
    0
    Ok enorm bedankt ! zal nog even langer op mijn tanden bijten dan...
    Nog 1 vraagje, Zal de socket van die Ivy Bridge dezelfde zijn als de huidige ? Of zal ik zoizo om die processor the kunnen draaien een ander moederbord nodig hebben ?

Voor de rest ziet alles er dan in orde uit ? Ik blijf namelijk maar twijfelen tussen die H100 Hydro en die lucht cooler....

iTrader
    3 (100%)
    Socket blijft behouden.

Luchtkoeling is qua prijs/prestaties beter. De H100 is relatief duur voor de geleverde prestaties.

Member
    iTrader
    -7 (11%)
    Kan je op een z68 chipset ook een ivy bridge zette.

Member
    iTrader
    0
    Ok ! Enorm bedankt voor de info ! Zal er zeker en vast rekening mee houden !

Member verreckie's schermafbeelding
    iTrader
    79 (100%)
    Indien je de mugen 2 kiest als cooler, neem dan zeker ander geheugen (ofwel low profile).
    Die heatsinks zullen in de weg zitten voor je cooler.

Member fortuneke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    mugen 2 , thermalright silver arrow , noctua NH-D14 allemaal goedkoper dan die H100 (die een stofzuiger geluid is op volle toeren )

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten