Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 23
    Approved 9-lifer ebuzola's schermafbeelding
    iTrader
    12 (93%)

Upgrade of nieuwe samenstelling?

Hey allen,

Ik ben dus van plan om een higher-end-gaming pc te creëren voor mezelf.
    Deze zou dus de laatste games vlot moeten kunnen draaien, dus zeker games als BF3, Batman Arkham City etc.. op high - ultra settings.

Maar ik zou niet weten of het goedkoper zou zijn om een nieuwe pc te maken of in combinatie met componenten uit mijn huidige build.

Deze is al ietwat verouderd, dus ik denk dat ik beter af ben met een nieuwe build, maar jullie expertise zal daarbij helpen

Mijn huidige build :

Behuizing : Antec Nine hundred Black Miditower
    Mobo : Gigabyte GA-MA78GM-S2H
    Processor : AMD Phenom 9850 Quad-Core Processor, ~2.5GHz
    Voeding :· OCZ GameXstream Powersupply ATX/EPS,700W,120mm
    GFX : ATI Radeon HD 3870 X2
    Geheugen : 3 x Kingston ValueRAM DIMM 240-pins - DDR2 - 800 Mhz
    DVD writer : PIONEER DVD-RW DVR-115D ATA Device
    HDD : Samsung Spinpoint 1TB F1 Hd103UJ

Dus er is wel wat upgrade aan maar weet niet of alles gaat passen op mekaar, het is al een ietwat verouderd moederbord + case.

Een SSD mag er zeker in en denk dat mijn geheugen ook veranderd mag worden, maar weet het niet zo goed. Daarom vraag ik jullie hulp

Mijn budget gaat van 600 EUR - 1000 EUR.

Alvast bedankt al voor de hulp die gaat komen.

Member phate_13's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Hoe dringend is dit? Het is immers momenteel zeer interessant om nog eventjes te wachten op de nieuwe Intel Ivy Bridge processoren welke lichtjes sneller en zuiniger zijn voor, normaal gezien, éénzelfde prijs als de huidige modellen.

Ook qua grafische kaarten beginnen nu stilaan de Nvidia GTX 6xx kaartjes uit te komen, welke ook de moeite lijken te zijn, kijkende naar hun huidige vlaggeschip (GTX680).

iTrader
    12 (93%)
    Het is niet zo dringend, maar zijn de prijzen dan wel evenredig ? Want ik wil niet nog eventjes wachten om dan nog 200 @ 500 euro meer uit te geven.

Member phate_13's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phate_13 Bekijk bericht
    ...voor, normaal gezien, éénzelfde prijs als de huidige modellen.
    ...

iTrader
    12 (93%)
    Heb het nog eens bekeken, zou toch zo vlug mogelijk een nieuwe gaming rig willen.
    Dus wat raden jullie me aan om te vervangen/upgraden.

Member
    iTrader
    14 (100%)
    Ik zou volledig nieuwe build nemen met behoud van HD, DVD-RW en eventueel voeding/case.

de rest iets in deze richting:
    Gigabyte Z68 UD3H
    Intel i5 2500K
    2*4 GB DDR3 Vengeance low profile
    AMD radeon 6870
    Case naar believen (goeie zijn oa Antec eleven hundred/nine hundred two V3/Corsair Carbide 500R/Coolermaster CM690 II Advanced USB3/...), zelfs de oude houden is nog een optie.

Als het even kan zou ik ook nog wachten met de nieuwe processors voor de deur, maar de regel blijft: wacht zolang je kan (want er staan altijd nieuwe dingen voor de deur), maar als je niet meer kan wachten, doe dat dan ook niet (want er staan ALTIJD nieuwe dingen voor de deur)

Member fortuneke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    zou toch beter nemen dan die videokaart met een budget van 1000 euro

Member
    iTrader
    14 (100%)
    Ja misschien wel, maar om de opgegeven games op high-ultra te spelen is 6870 voldoende, vandaar mijn suggestie.
    Andere interessante kaarten zijn imo 7850/7870/7950/ GTX 680

iTrader
    12 (93%)
    Ja, de nieuwe 7 reeks lijkt me wel een beest van een kaart, nog even afwachten hiervoor. Als de nieuwe cpu's dan toch zo beter gaan zijn, misschien toch best nog even wachten en dan een volledige nieuwe samenstellen met behoud van DVD en HDD.

Mijn case zou ik toch ook willen vervangen omdat ik nu al moeite had om mijn GFX daarin te krijgen , met enige moeite

Of zijn de nieuwe kaarten al iets kleiner van formaat ? Want een crossfire zou nooit lukken in deze case

Is mijn moederbord compatibel met de HD7850, want deze is pcie 3.0 en mijn moederbord ondersteunt 2.0.

Ik weet dat 2.1 compatibel is met 2.0 maar 3.0 ?

Ik prefereer ook deze kaart omdat ik geen zin heb om 100 euro meer te geven voor een GTX590 of ATI 7970. Kan altijd later een nieuw mobo kopen + crossfire.

Dus wat vinden jullie ervan ? en is het mogelijk met mijn mobo/voeding om deze graka aan te schaffen ?
    Laatst gewijzigd door Davion; 2 mei 2012 om 22:31

Member mdgf's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    PCIe is 100% backwards en forwards compatibel, dus ja.

Een 7850 is zeker een interessante kaart.
    Je huidige cpu is wel al wat traagjes aan het worden, de afhankelijkheid daarvan scheelt wel van game tot game.

iTrader
    12 (93%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mdgf Bekijk bericht
    PCIe is 100% backwards en forwards compatibel, dus ja.

Een 7850 is zeker een interessante kaart.
    Je huidige cpu is wel al wat traagjes aan het worden, de afhankelijkheid daarvan scheelt wel van game tot game.
    Wat raadt je me dan aan, deze cpu nog even gebruiken of vervangen met een al dan niet nieuw mobo ?

up
    Laatst gewijzigd door Davion; 2 mei 2012 om 22:31

Member Vic 40+'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Je kan het gewoon eens uitproberen met de huidige processor.

Je zal anders niet alleen de processor maar ook het moederbord en geheugen moeten aanpassen.Dan wordt intel op dit moment ook de interessantste optie.

iTrader
    12 (93%)
    K, zal het het eens uitproberen.

Ik ging toch een vernieuwde setup maken, maar stapsgewijs, hopelijk hoef ik niet meteen een nieuwe mobo+cpu+memory te kopen.

Bedankt alvast voor de raad allemaal, kaartje is onderweg van azerty.

Member
    iTrader
    0
    Joenge wa post gij dees op forum terwijl ge mij da allemaal kunt vrage op TS

Hoeveel ram hebt ge steken? Ge praat over snelheid van u ram ma ni de hoeveelheid (in GB plz ni in aantal latjes ).

Niemand praat hier over een SSD? Get one!
    Smijt u Windows + Diablo maar op dees: Crucial M4
    120€ vo 128GB is echt ni duur meer en maakt u PC o zo sneller.

Of ge nu sandy bridge of het nieuwere ivy bridge koopt. Da maakt ni zoveel uit zolang ge maar de 2500k of 3570k koopt. En zolang ge maar overclockt, want die dingen zijn daarvoor gemaakt!

En ja vo te gamen is u 7850 zowiezo den bottleneck, niet echt de 2500k of 3570k
    Laatst gewijzigd door FalconGX; 9 mei 2012 om 11:39

Approved 9-lifer botchla's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    - 3770K = intel core i7 = weggegooid geld voor gaming. Ga eerder voor de i5 3570K

- ATI 7850 bottleneck?? Het is niet de beste kaart op de markt maar is momenteel meer dan voldoende (mid to high end). Het is wel waar dat uw CPU meer marge heeft naar de toekomst dan die kaart

- SSD = zeker alvast kopen, gaat ook een pak performancewinst geven (qua loading times & responsiveness). Zie de prijzen ook niet direct zwaar zakken dus zou gaan voor een crucial m4 / samsung 830 / intel 520 reeks 128GB

- RAM geheugen zou ik niet meer upgraden omdat het nog DDR II is en de topicstarter waarschijnlijk (rather sooner than later) naar een nieuw mobo/cpu zal upgraden.

Tenzij: uw RAM geheugen minder dan 4 GB is en ge ergens goedkoop DDR 2 op de kop kunt tikken.

Als ik de pic van het mobo bekijk zie ik ook maar 4 ramslots dus wat ik niet goed snap is waarom hier 3 ramlatjes insteken (is geen triple channel mobo).
    Education costs money, but then so does ignorance.

iTrader
    12 (93%)
    Voor de games die ik speel zoals sc2,hon en wow pandaria in het najaar en diablo binnenkort vind ik de 7850 meer als voldoende en kan altijd crossfire binnen enkele jaren if needed.

Mijn ram is 6 gig, allemaal ddr2. Mijn cpu en mobo ga ik binnenkort vervangen, alles op zn tijd. De ssd zal ik me nog aanschaffen als deze in mijn case past, als dit de grote van een hdd heeft zal dat wel lukken.

Approved 9-lifer botchla's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Was ook gedeeltelijk gericht op falcon . SSD ga je zeker plezier aan beleven.

6GB DDR II zou nog wel voldoende moeten zijn voorlopig, spijtig dat je geen gebruik kan maken van dual channel (wat meer performance geeft) maar het gaat het niet waard zijn om daarvoor 2 GB op te offeren.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door botchla Bekijk bericht
    Was ook gedeeltelijk gericht op falcon . SSD ga je zeker plezier aan beleven.

6GB DDR II zou nog wel voldoende moeten zijn voorlopig, spijtig dat je geen gebruik kan maken van dual channel (wat meer performance geeft) maar het gaat het niet waard zijn om daarvoor 2 GB op te offeren.
    Hmm ik bedoelde dan ook de ivy bridge equivalent van de i5-2500k, merci om dees ff te corrigeren

Wat ik met "7850 bottleneck" wou zeggen is dat gewoon dat een 7850 sneller zal bottleneck zijn in de toekomst vergeleken met de 2500k aangezien je in games belange niet je cpu op 100% hebt staan. Ik bedoelde dus niet dat de 7850 suckt, is heel goeie kaart samen met de 7870.

Trouwens als je cpu en mobo gaat vervangen, dan zult ge ram ook moeten veranderen aangezien sandy/ivy bridge enkel ddr3 is.

SSD is kleiner als een normale harde schijf en weegt ook niks (gelijk een usb stickske). Kan evengoed in u kast ergens bengelen
    Laatst gewijzigd door FalconGX; 9 mei 2012 om 11:40

Member
    iTrader
    0
    Om u een idee te geven van het verschil tss u huidige cpu en de i5-2500k (niet overclocked): AnandTech - Bench - CPU

iTrader
    12 (93%)
    Ik ging zowiezo nieuwe mobo en cpu + nieuw geheugen nemen maar alles op zijn tijd, de kaart ging het duurste zijn dus deze alvast al genomen, ook met dat diablo mijn vorige niet meer ondersteunde was dit mijn beslissing om de kaart te kopen.

Mijn case zal wel voldoende zijn om de nieuwe mobo in te steken.

Zou ik dan mijn voeding ook veranderen of ben ik daar nog even zoet mee?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten