Hallo,
ik zou graag een (zeer) compacte PC bouwen (bij voorkeur low budget).
Deze zou dienst moeten doen als:
- webserver (enkele kleinschalige php applicaties)
- zonnepaneel logging (USB poort voor nodig en bluetooth; bluetooth onboard is niet echt een must, kan ook via een BT USB stick maar dan heb ik wel 2 usb poorten nodig)
- mediacenter (ik wil hiervoor geen terrabytes aan HD ruimte, ik wis mijn media toch steeds van zodra bekeken)
Ik gebruik hier nu een oude laptop (1.7Ghz centrino) voor maar voor mediacenter komt die toch soms te kort (voornamelijk door de 1Gb geheugen denk ik + de 100mbit netwerkkaart ipv 1Gbit).
Voorwaarde: ik wil dat deze SUPERzuinig is (Atom CPU of zijn er nog zuinigere?) want mijn laptop die ik nu gebruik, verbruikt idle slechts 15W en ik zou dit niet graag verdubbelen.
Ik had gehoord dat een SSD drive en Atom CPU zeer zuinig waren, klopt dit?
Iemand die mij kan zeggen:
- welke config hij heeft?
- hoeveel dat idle ongeveer zal verbruiken (ik dacht aan config met 4Gb ram met een SSD drive van +- 120Gb)
Zijn er winkels waar ik een "complete" configuratie kan kopen zodanig dat ik zelf niets moet doen?
Andere zaken waar ik moet op letten? (die mini ITX casejes zijn verdomd klein dus waarschijnlijk moet ik goed opletten dat alles erin past; hoogte cooler enzo)
Thanks!
Ter info: er gaat geen scherm aan de PC hangen dus een superbasic vga kaartje (onboard) volstaat.

LinkBack URL
About LinkBacks
).
Met citaat reageren
)
Zou bij mij in de garage moeten staan in de buurt van de omvormer van de zonnepanelen en veel plaats heb ik daar niet over