Pagina 60 van 141 EersteEerste ... 105056575859606162636470110 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.181 t/m 1.200 van 2803
    Approved 9-lifer R3L4X's schermafbeelding
    iTrader
    20 (95%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Valkyrium Bekijk bericht
    Hey dudes

Ik ben van plan eind deze zomer een laptop te kopen. Ik heb de voorbije twee weken research gedaan en ben bij de Alienware M17x R4 aangekomen en de Schenker XMG 702 Pro

Over Alienware heb ik minder goede dingen gehoord over de build kwaliteit en de klantenservice, dus ik denk dat die Schenker notebook een beter keuze is.

Nu, ik heb deze thread net ontdekt en ik vraag me af of er überhaupt verschillen zijn tussen de twee.

De specs die ik voor ogen heb zijn:

AMD RAdeon 7970
    i7 3610
    16 gig RAM (2 maal 8 gig corsair first class)
    256GB SSD SATA-3 Samsung 83
    1 TB HD 5400 RPM
    Blu-Ray
    Bigfoot Killer Wireless
    Windows 7 Ultimate

Hier zijn mijn vragen:

De totale prijs komt op 2268 EURO inclusief BTW. Is dit inclusief levering naar mijn thuis? De BTW is 19%. Moet ik 21% betalen omdat ik in België woon? 2268 is veel money's en ik wil niet voor onverwachte kosten te komen staan .

Is 16 gigabyte RAM een overkill?

Het duurste model heeft de Geforce GTX680m kaart. Is die beter dan deze Radeon 7970?
    Hetzelfde systeem met 8GB RAM kost 2300 euro bij AW. (met EPP korting)

GTX680M is 5-20% beter dan de 7970M en 16GB is redelijk overkill, je moet al veel doen om 8GB volledig te gebruiken (tenzij je VM's ed. gaat draaien).

Member KenHas's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Voor zover ik weet, komen er bij mySN.de nog verzendkosten bij en dacht dat die zelfs nog redelijk hoog lagen.

Als je niet zelfstandig bent, betaal je 19% BTW als je bestelt in Nederland of Duitsland.

Zoals R3L4X zegt, is 16GB meestal niet nodig. Je kan later altijd bijsteken. Komt erbij dat bij Dell extra geheugen zeer duur is.
    Heb veel klanten die het prestatiesverschil tussen de HD7970 en de GTX680M het prijsverschil niet waard vinden.

Member
    iTrader
    0
    Hey dudes

Ik ben van plan eind deze zomer een laptop te kopen. Ik heb de voorbije twee weken research gedaan en ben bij de Alienware M17x R4 aangekomen en de Schenker XMG 702 Pro

Over Alienware heb ik minder goede dingen gehoord over de build kwaliteit en de klantenservice, dus ik denk dat die Schenker notebook een beter keuze is.

Nu, ik heb deze thread net ontdekt en ik vraag me af of er überhaupt verschillen zijn tussen de twee.

De specs die ik voor ogen heb zijn:

AMD RAdeon 7970
    i7 3610
    16 gig RAM (2 maal 8 gig corsair first class)
    256GB SSD SATA-3 Samsung 83
    1 TB HD 5400 RPM
    Blu-Ray
    Bigfoot Killer Wireless
    Windows 7 Ultimate

Hier zijn mijn vragen:

De totale prijs komt op 2268 EURO inclusief BTW. Is dit inclusief levering naar mijn thuis? De BTW is 19%. Moet ik 21% betalen omdat ik in België woon? 2268 is veel money's en ik wil niet voor onverwachte kosten te komen staan .

Is 16 gigabyte RAM een overkill?

Het duurste model heeft de Geforce GTX680m kaart. Is die beter dan deze Radeon 7970?
    Welkom in het BTO notebook ervaringen topic, wij zouden het hier graag over BTO willen houden.
    Al eens gekeken naar ons model? de X•BOOK 17CL47-7970 i7 QUAD van BTO Notebooks, stel zelf uw Laptop samen. De beste keus voor Gaming, Multimedia en Office doeleinden!

Wat ga je exact doen met de notebook? heb je echt Windows 7 ulitmate nodig?
    Geheugen is niet zo heel prijzig en als je VM gaat draaien is het wel lekker.
    Videokaarten maken niet heel vele uit, Nvidia is iets sneller (10% ongeveer) maar ook veel duurder. ik moet wel zeggen dat Nvidia het beter voor elkaar heeft als het gaat om drivers.

Voor de rest een leuke config.

Member Valkyrium's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BTO.EU Bekijk bericht
    Welkom in het BTO notebook ervaringen topic, wij zouden het hier graag over BTO willen houden.
    Al eens gekeken naar ons model? de X•BOOK 17CL47-7970 i7 QUAD van BTO Notebooks, stel zelf uw Laptop samen. De beste keus voor Gaming, Multimedia en Office doeleinden!

Wat ga je exact doen met de notebook? heb je echt Windows 7 ulitmate nodig?
    Geheugen is niet zo heel prijzig en als je VM gaat draaien is het wel lekker.
    Videokaarten maken niet heel vele uit, Nvidia is iets sneller (10% ongeveer) maar ook veel duurder. ik moet wel zeggen dat Nvidia het beter voor elkaar heeft als het gaat om drivers.

Voor de rest een leuke config.
    Sorry voor de offtopic, ben gewoon al dagen aan het zoeken, browsen, vergelijken. Vreemd dat ik jullie nog niet tegengekomen ben.

Dit is de setup die ik gekozen heb

i7 3610QM
    2 maal 4 gig Kingston Hyperx
    Harddisk 1: 256 GB SSD Sata-3 Samsung 830
    Harddisk 2: 1 TB HDD 5400 RPM/
    RAID 0 (geen enkel idee wat het best is om te gamen: raid 1 of raid 0.)
    Blu-Ray speler
    Bigfoot Killer Wireless
    Windows Home Premium (Ultimate heb ik idde niet nodig)

Het totaal komt op 2060 pleuro's. Dat is inclusief verzending?

Ik heb het systeem gewoon nodig om staalhard te gamen. Ik denk dat ik met deze setup bij vrijwel elke game een fps van boven de 30 haal?

Ik ben echt blij dat het geen glare scherm is, want die van Alienware weerspiegelt zo hard dat de stiefmoeder van Sneeuwwitje haar spiegel voor een Alienware heeft ingewisseld. True story.

Thx voor de awesome customer support.
    "Beauty lies in the eyes of the beholder"

Member
    iTrader
    0
    Mooie setup, RAID is enkel als je 2 de zelfde harddrives in je systeem hebt, niet voor jou van toepassing dus.

Via notebookcheck heb ik even een vergelijk lijstje gemaakt tussen de videokaarten in combi met games, check:
    http://img72.imageshack.us/img72/8541/gamesf.jpg
    zoals je ziet zijn de meeste games prima te doen met alles op high.

Verzendkosten: Postorder (GLS), Gratis verzending Benelux (alleen geldig voor complete Laptops)
    Geen verzendkosten dus!

iTrader
    1 (100%)
    Awesome. Bedankt voor de tips. Komen er eind augustus nieuwe GPU's en bijgevolg nieuwe setups uit? Gewoon om te weten.

Nogmaals bedankt

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

Member Notebook Totaal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Er komt altijd wel wat nieuws uit, de vraag is, wil je daar op wachten? Want als het nieuwe uit is zal bijna zeker alweer de opvolger worden aangekondigd

We zien dat heel vaak bij klanten, ze willen wachten tot iets uit is... en dan is het er en dan horen ze paar weken later de opvolger alweer aangekondigd worden. Mijn tip is; koop wanneer je denkt dat je het systeem nodig hebt

Als je het puur voor gamen gebruikt kan een RAID 0 setup voordelig zijn, bijna dubbel de doorvoersnelheid maar eigenlijk heb je dat niet nodig voor games en is gezien je configuratie sowieso niet mogelijk.

Hier trouwens fotos'van de notebook in het echt genomen door mij voor paar andere klanten: hier klikken.

Zie dus ook het scherm dat hij niet glanst.

Goede combo trouwens, de 1TB + 256Gb SSD, de Crucial M4 is ook nog te overwegen (meeste van onze klanten kiezen die maar de samsung volgt hem wel nabij op de 2e plek )
    Notebooktotaal.nl Degelijk advies, gunstige prijzen, top service!
    BTO notebooks & Maatwerk computers webwinkel.
    Volg ons op ook Twitter

iTrader
    1 (100%)
    Bedankt voor het antwoord. Je hebt gelijk, ik kan blijven wachten.

In het lijstje staan verschillende soorten RAM geheugen. Zijn er daadwerkelijke grote verschillen?

Op vlak van harde schijven is me altijd verteld geweest: ssd voor het OS en programma's en normale HD voor bestanden. Is een RAID van twee normale HD's sneller dan 1 ssd?

Thanks

iTrader
    0
    SSD is sneller. En RAID0 is altijd een risico. Eén defecte schijf betekent alles weg.

SSD en HDD is de betere oplossing.
    Je kan eventueel nog voor de tussenoplossing gaan nl. de hybride schijf.

iTrader
    0

In het lijstje staan verschillende soorten RAM geheugen. Zijn er daadwerkelijke grote verschillen?

Op vlak van harde schijven is me altijd verteld geweest: ssd voor het OS en programma's en normale HD voor bestanden. Is een RAID van twee normale HD's sneller dan 1 ssd?

Thanks

Het hangt er een beetje vanaf. De keuze voor een SSD i.p.v. normale harddisk zal echter veel meer impact geven.

Wel is het zo dat het snellere geheugen dus een wat lagere reactietijd heeft en dus onder volledige belasting meer performance kan geven. Bij dagelijks gebruik (Dus gewoon word / internet) merk je dat niet zo enorm maar aan de andere kant zoveel duurder is het ook niet. Ik zou dus sowieso altijd 1600Mhz ram pakken. (maar dat zit bij dit model er standaard al in)

En nee, raid van twee normale hdd's is niet sneller. Sowieso is raid 0 niet een echte RAID configuratie, dat is bijv. raid 1 maar zelfs al kun je (in theorie) van beiden schijven 50% van de data lezen tegen de maximale snelheid van een 750Gb 7200rpm hdd zul je toch niet meer dan 180mb read halen (/2 = 90mb p/s). Een beetje SSD haalt al 500+ Mbps dus ...

Maar eigenlijk is de hoeveelheid Mbps voor de meeste processen (het snelheidsgevoel) ondergeschikt aan de hoeveelheid IOPS die een SSD heeft.
    Daar zit dan ook het grote voordeel, een SSD kan veel meer tegelijkertijd doen zonder te vertragen omdat je geen rotational latency hebt zoals met een normale "harde" schijf.

Een hybride schijf is een soort van tussenoplossing maar die zal enkel via een slim algoritme veelgebruikte bestanden (dus je Windows opstartbestanden + veel opgestarte games) cachen en nog een deel voor buffer overhouden. Hoewel dit dus voor sommige applicaties zal betekenen dat ze sneller opstarten is een echte SSD (maar vandaar ook het capaciteit / prijsverschil) altijd sneller. (want bij de hybrid heb je dus geen directe controle over het SSD deel)
    Neemt niet weg dat om budgetredenen toch redelijk wat klanten een hybrid bij ons kiezen, het is dan ook altijd een upgrade over een normale harddisk.

Member
    iTrader
    0

Thanks
    Klopt, de SSD is speciaal gemaakt voor Windows, als je niet weet wat RAID is moet je er in feite niet aan beginnen, het klinkt leuk maar is in feite nog best lastig om te onderhouden (wat te doen als 1 harddisk crached... enz...).

In het geheugen zit als het gaat om snelheid geen verschil, wij bieden het zo aan omdat er mensen zijn die graag een bepaald merk willen.
    De Kingston die jij hierboven hebt geselecteerd heeft een speciaal koelelement, hierdoor is hij iets minder warm, maar als het gaat om snelheid merk je hier niets van.
    Maar voor 13 euro extra een betere koeling voor geheugen is niet mis //gaat langer mee//.

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BTO.EU Bekijk bericht
    Klopt, de SSD is speciaal gemaakt voor Windows, als je niet weet wat RAID is moet je er in feite niet aan beginnen, het klinkt leuk maar is in feite nog best lastig om te onderhouden (wat te doen als 1 harddisk crached... enz...).

In het geheugen zit als het gaat om snelheid geen verschil, wij bieden het zo aan omdat er mensen zijn die graag een bepaald merk willen.
    De Kingston die jij hierboven hebt geselecteerd heeft een speciaal koelelement, hierdoor is hij iets minder warm, maar als het gaat om snelheid merk je hier niets van.
    Maar voor 13 euro extra een betere koeling voor geheugen is niet mis //gaat langer mee//.
    Okay thanks. Mijn keuze is gemaakt, ik ga de X•BOOK 17CL47-7970 i7 QUAD kopen volgende maand. Al goed dat ik 9lives nog heb gecheckt of ik had Alienware gekocht.

Nog twee vraagjes:

Tot wanneer is die draagtasactie?
    Is deze laptop licht genoeg om in een rugzak te vervoeren of is het loeizwaar?

Cheers

Member
    iTrader
    0
    De draagtas actie loopt al langer dan 2 jaar, deze loopt volgende maand ook nog wel.

De notebook is wel zwaar, met adapter erbij heb je toch een flinke tas met spullen, er zijn genoeg mensen die hem meeslepen, het is dus prima te doen, maar als je hem veel gaat vervoeren moet je je misschien afvragen of de 15" geen betere optie is.
    de X•BOOK 15CL47-7970 i7 QUAD van BTO Notebooks, stel zelf uw Laptop samen. De beste keus voor Gaming, Multimedia en Office doeleinden!
    Deze is niet direct minder zwaar, maar wel minder groot, hierdoor beter te vervoeren.
    De hardware is in feite het zelfde.

Member
    iTrader
    0
    Ik heb ook interesse in de: X•BOOK 17CL47-7970 i7 QUAD
    Met als optie:
    2x 4gb kingston hyperX
    120gb ssd van A-data voor 0€
    1TB hd 5400 rpm
    Blu ray
    Bigfoot netwerk kaart

En ik heb een paar vragen hierover.
    -Heeft de bigfoot netwerk kaart ook WiDi?
    -Is het scherm van goede kwaliteit tov andere laptops zoals msi.
    -Is het nodig dat je een windows os kiest van hun of kan je ook zelf 1 opzetten?
    -Worden de drivers meegeleverd of niet.
    -Gaat de batterij een beetje mee?

Member
    iTrader
    17 (100%)
    Vandaag men 17CL45 toegekomen. Tot hiertoe een bom van een beest. Echter 1 klein minpuntje: de cd/dvd-speler stijgt precies op als er een cd/dvd in zit. Deze maakt ontzettend veel lawaai.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack.sparrow Bekijk bericht
    Ik heb ook interesse in de: X•BOOK 17CL47-7970 i7 QUAD
    Met als optie:
    2x 4gb kingston hyperX
    120gb ssd van A-data voor 0€
    1TB hd 5400 rpm
    Blu ray
    Bigfoot netwerk kaart

En ik heb een paar vragen hierover.
    -Heeft de bigfoot netwerk kaart ook WiDi?
    -Is het scherm van goede kwaliteit tov andere laptops zoals msi.
    -Is het nodig dat je een windows os kiest van hun of kan je ook zelf 1 opzetten?
    -Worden de drivers meegeleverd of niet.
    -Gaat de batterij een beetje mee?
    Waarom specifiek de keuze voor de X-Book 17CL47?

Voor ik verder advies geef ben ik wel benieuwd, aangezien je ook een blu-ray drive hebt vermoed ik namelijk enig videobewerkingsgebruik en laat nou net daar de nVidia versie beter in zijn.

Maar in reactie tot de vragen:

1: Het staat niet bij de eigenschappen van de adapter dus helaas. Maar Widi is dan ook van Intel (WIreless DIsplay) dus zoek je echt WIDI dan moet je een Intel kaart pakken.

2: Ziet u deze foto’s en oordeel zelf.
    Er zitten echter ook een aantal gebruikers van deze systemen hier op het forum dus mogelijk dat ze hier ook nog wat over willen zeggen?

3: U hoeft bij ons in iedergeval geen Windows te kopen, als u het vermeldt tijdens het afronden van uw bestelling welke Windows u voorgeinstalleerd wilt hebben doen wij dat gratis, ik ga er vanuit dat andere dealers een zelfde service hebben. Maar u hoeft dus geen licentie te kopen, veel van onze klanten (studenten en ondernemers) hebben zelf al een licentie dus daar houden wij rekening mee.

4: Jazeker, een DVD en dus al voorgeinstalleerd op de Windows versie naar uw keuze (zonder verder slackware of andere vervelende reclame dingen zoals sommige fabrikanten doen)

5: Wat is een beetje? Bij echt zuinig gebruik ga je het wel aardig lang redden maar in essentie blijft het natuurlijk een heavy duty systeem.

p.s. Waarom geen Crucial M4 of Samsung 830 SSD?

iTrader
    1 (100%)
    Wat is het game performance verschil tussen de nVidia GTX 680m & the Radeon 7970 kaart?

Approved 9-lifer R3L4X's schermafbeelding
    iTrader
    20 (95%)
    Wat is het game performance verschil tussen de nVidia GTX 680m & the Radeon 7970 kaart?
    De nvidia kaart is een 5-10% beter, prijs/prestatie bekeken kan je beter voor de 7970M gaan.

Sent from my LG-P970 using Tapatalk

iTrader
    0
    Hier kan je een vergelijking zien van de videokaarten: KLIK
    Zo heb je toch al een beetje een idee.

Volgens notebookcheck.net presteert de GTX680M net iets beter maar is ook wel een stuk duurder

aangezien je ook een blu-ray drive hebt vermoed ik namelijk enig videobewerkingsgebruik
    Als ik bluray drive zie staan, vermoed ik vooral het bekijken van bluray's
    Laatst gewijzigd door KenHas; 18 juli 2012 om 15:35 Reden: toevoeging

iTrader
    1 (100%)
    Ja, die is 200 pleuro's duurder zeker? Da's de moeite niet

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten