Pagina 9 van 37 EersteEerste ... 567891011121319 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 161 t/m 180 van 733
    Member phate_13's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rafbanaan Bekijk bericht
    Misschien dat ik in de loop van het jaar een 2de koop
    Met welk doel?

Platinum Member rafbanaan's schermafbeelding
    iTrader
    137 (100%)
    Voor mijn standaard programma's op te zetten.

iTrader
    3 (100%)
    En waarvoor dient je eerste ssd dan? =)

Approved 9-lifer Vorda's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Dan had je beter meteen een grotere gekocht btw, dubbel zo hoge schrijfsnelheid.

iTrader
    137 (100%)
    Ik zei misschien hé

iTrader
    1 (100%)
    Niet slecht bedoeld, maar: niet echt een waardevolle post in dit topic dan he. Het is hier geen twitter/facebook/myblog.

iTrader
    137 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GuerrillaDawg Bekijk bericht
    Zal het in de toekomst zo zijn dat HDD word afgeschaft en men puur SSD gebruikt ?

De prijzen zijn soms nog 'te duur' voor de gemiddelde pc gebruiker maar ik zie dit wel veranderen in de toekomst
    HDD zullen nooit verdwijnen heb ik het gevoel. Ze zullen wel altijd meer en meer inkrijgen voor een degelijk prijs.

Member Goblin13's schermafbeelding
    iTrader
    513 (100%)
    Vraagje:
    Heb nu intel postville 80g v mn win7 opstaan
    Ik doe zeer veel films converteren en branden
    Heb nu een 160g intel bijgekocht om mn films op te zetten om snellere leestijd te hebben v converteren, heb hem nog mr juist dus nog ni getest, gaat het dan nog sneller als u programma op 80g staat en uw films op de 160g?
    Merci alvast

Approved 9-lifer Exoronic's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    edit : nm

Approved 9-lifer Objector's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Ik weet niet hoe films converten juist werkt, maar zou het niet mogelijk zijn dat het op zich al zo'n traag proces is dat de leessnelheid van een gewone HDD meer dan voldoende is (omdat elke frame één voor één geconverteerd wordt)? Video Encoding lijkt mij meer GPU en RAM depended? Maar again, ik weet er niet veel van
    Laatst gewijzigd door Objector; 21 augustus 2010 om 04:52

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Objector Bekijk bericht
    Ik weet niet hoe films converten juist werkt, maar zou het niet mogelijk zijn dat het op zich al zo'n traag proces is dat de leessnelheid van een gewone HDD meer dan voldoende is (omdat elke frame één voor één geconverteerd wordt)? Video Encoding lijkt mij meer GPU en RAM depended? Maar again, ik weet er niet veel van
    Dit. Als de snelheid van films converteren bepaald werd door je HDD, zou het maar enkele seconden duren voor een volledig film. Je bent CPU limited (niet RAM).

iTrader
    513 (100%)
    Idd het gaat ni veel veel sneller. Wat is op de moment de snelste ssd rond 80g op de markt want uiteindelijk ben ik niets met 160g die ik nu heb. Kan mss ruile hier opt forum,
    Intel is vrij duur tov andere ssd waarom? Gewoon vd naam?
    Kan beter een sneller ssd kope v mn andere pc dan die ik nu heb v 160g, de schrijfsnelheid is zoo traag

iTrader
    3 (100%)
    Wat ben jij allemaal aan het zeggen? Probeer wat duidelijkere zinnen te maken als je iets tipt.

En wat bedoel je met dat "je daar niets mee bent" en dat "de schrijfsnelheid zo traag is"?

iTrader
    513 (100%)
    Sorry, dit komt gewoon door al de afkortingen en typen met iphone, wat ik wil zeggen is dat een ssd extra niet veel verschil uitmaakt bij het converteren van films, ik gebruik nu mn raptor74g om alles wat ik download erop te zetten en die map word dan ook gebruikt om films te converteren, met die ssd is de schrijfsnelheid veel te traag zoals als ik films verplaats bv pakketje van 15g aan films duurt meer als een uur om te verplaatsen en met de raptor maar 2 min.

iTrader
    3 (100%)
    Dan moet er toch ergens iets mis zijn met de instellingen van je pc, dat zou absoluut niet zo lang mogen duren. Zo traag zou een x25-m echt niet mogen zijn.

Member Levitation's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Je bent redelijk dom als je een SSD gebruikt om je downloads op te zetten en films op te converteren. Een SSD is NIET gemaakt om intensief op te schrijven!

Een SSD verschilt namelijk van een harde schijf op verschillende gebieden. Een harde schijf bestaat uit bewegende delen, terwijl een SSD uit verschillende "cellen" bestaat. Bij een HDD wordt de data met behulp van de schrijfkop op een bepaalde plaats op de schijf geplaatst. Dit is een proces dat in principe oneindig vaak gedaan kan worden (hoewel ik nog wel sterk wil geloven in slijtage).

Bij een SSD zijn het aantal schrijfbewerkingen echter beperkt. Telkens er data naar de schijf wordt geschreven, zoekt de schijf vanzelf een "cell" uit waar hij de data naar wegschrijft. Thing is though, dat deze cellen slechts een bepaald aantal keer beschreven kunnen worden. Sommigen zeggen 10.000 keer, anderen 100.000 keer en nog anderen zeggen dat dit tot 5.000.000 keer of zelfs nog meer kan zijn.

Aangezien de technologie van SSD's nog redelijk in zijn kinderschoenen staat kan men helaas nog geen sluitend antwoord bieden over het aantal "write cycles" dat een SSD nu precies bezit.

M.a.w., 't is verstandiger om het aantal write cycles te beperken. Dat is ook waarom ik mijn downloads op een andere schijf opsla en dingen zoals converteren ook nooit op m'n SSD doe.

PS: Kans is groot dat je dit al wist, maar in dat geval zou ik er persoonlijk dan toch nog iets meer rekening mee houden.

Member
    iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Levitation Bekijk bericht
    Bij een SSD zijn het aantal schrijfbewerkingen echter beperkt. Telkens er data naar de schijf wordt geschreven, zoekt de schijf vanzelf een "cell" uit waar hij de data naar wegschrijft. Thing is though, dat deze cellen slechts een bepaald aantal keer beschreven kunnen worden. Sommigen zeggen 10.000 keer, anderen 100.000 keer en nog anderen zeggen dat dit tot 5.000.000 keer of zelfs nog meer kan zijn.
    Waar komen die cijfers van? Ik dacht dat er algemeen aangenomen werd dat de MLC zo'n 10000 write-cycles aankan en SLC ongeveer 100000. (huidige technieken wel, dus niets over de hele eerste SSD's van zoveel jaar terug)

'k Denk dat het beperkt aantal write cycles van een SSD in de praktijk quasi nooit een probleem zal vormen. En zeker wie nu een koopt, zit nog bij de early adopters, dus de kans is groot dat die toch binnen de 2-3 jaar een andere kopen. Als je binnen die tijd al aan meer dan 10000 cycles wil zitten, moet je je schijf per dag 10x volledig overschrijven.
    Fractal Design Node 304 || Asus H87I-PLUS || Intel i5 4570 || 16GB DDR3 || Club3D HD 7970 XT2 || Samsung 840 EVO 250GB
    Fractal Design Define XL || Gigabyte 790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 || 4GB DDR2 || HD4850 || 20TB
    HP Envy 15 || Intel Core i7 720QM || 8GB DDR3 || ATI HD5830
    Lenovo Thinkpad X61 || Intel T7300 || 4GB DDR2

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yank Bekijk bericht
    Waar komen die cijfers van? Ik dacht dat er algemeen aangenomen werd dat de MLC zo'n 10000 write-cycles aankan en SLC ongeveer 100000. (huidige technieken wel, dus niets over de hele eerste SSD's van zoveel jaar terug)

'k Denk dat het beperkt aantal write cycles van een SSD in de praktijk quasi nooit een probleem zal vormen. En zeker wie nu een koopt, zit nog bij de early adopters, dus de kans is groot dat die toch binnen de 2-3 jaar een andere kopen. Als je binnen die tijd al aan meer dan 10000 cycles wil zitten, moet je je schijf per dag 10x volledig overschrijven.
    Exact wat ik hier over ging zeggen. Niet bang zijn om je toestellen te gebruiken uit angst voor slijtage of wat dan ook. Vergeet ook niet dat je op iedere SSD al 3 jaar garantie hebt, dat is niet niets! Ik heb nog van geen enkele moderne SSD gehoord die het begeven heeft door het aantal write cycles.

Dat gezegd zijnde, ikzelf zet downloads die ik niet meteen uitvoer op een mechanische HDD, downloads die ik als "run" gebruik gaan op de temp folder op men SSD. Perfecte regeling imo.

edit: budget "pure OS+office+photoshop" schijf: http://tweakers.net/nieuws/69286/owc...force-ssd.html
    Als die voor ~90 beschikbaar wordt zou het een hele goede deal zijn. Perfect deal als de prijs nog eens zou dalen met 30% ofzo als we 25nm gaan!
    In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister.Onze aankoopadvies guide

iTrader
    513 (100%)
    Dus eigenlijk beste voor de SSD is eigenlijk voor programmas op te zetten? Heb hem ondertussen al afgesmeten en terug raptor ingestoken.duur grapje dus. Wie ni waagt tja. Beste voor de high end ssd is dus ni gebruiken om te schrijven én converteren? Wat raden jullie mij dan aan? Mn raptor die in nu gebruik? Andere betere alternatieven? Extra vraagje, wat is op de moment de snelste performance ssd tot max 80g want er zijn er zoveel,corsair? Is toch maar enkel om win7 op te zetten op mn andere quadcore pc. 160 lijkt mij teveel. Deze ga ik hier verkope en kleinere kopen dan
    Alvast bedankt voor jullie raad!
    Lian Li V2110 Silver Full Tower,Asus Rampage Extreme III,Intel Core i7 970,Corsair Dominator GT 12G ddr3 2000mhz,Zalman CNPS 12X,ATI Sapphire 5970,PSU Dark Power 1000W,SSD OCZ Vertex 3,SSD Samsung 840 PRO,2x 1T WD,3T Seagate Sata3,Velociraptor 300G,Asus Xonar D2,Razer Mambo Mouse,G11 Logitec
    PSN:GrEeNgObLiN,zeg wie je bent voor ik je toevoeg

iTrader
    1 (100%)
    Snelste performance SSD is de C300 of de Vertex2. Vertex 2 is soms ietsie pietsie sneller, maar kost dan ook wel meer/gig.

Converteren kan je op gelijk welke HDD doen, je bent nooit gelimiteerd door de snelheid van je HDD. Je CPU moet het converteren doen, en dit gaat altijd trager gaan dan je HDD het kan wegschrijven.

Pagina 9 van 37 EersteEerste ... 567891011121319 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 2 gebruikers deze discussie. (1 leden en 1 gasten)

1. CrushTheButton

Regels voor berichten