Pagina 6 van 37 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 120 van 738
    Member phate_13's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Welja, ik dacht er aan toen ik snel eens door de SSD-topic op tweakers was aan het bladeren en je daar advies over zag geven. Want op het vlak ben instellingen ben ik zelf ook nog een leek.

En hoe zit dat nu met die Nova? Ik kwam daarjust iets tegen van dat de Nova werd aangeraden ipv de Force, echter kom ik hier tegen op Anandtech dat de Random Read/Write toch wel vele malen lager ligt dan bij andere ssd's. Wat toch normaal de belangrijkste factor is.

The SSD Diaries: Crucial's RealSSD C300 - AnandTech :: Your Source for Hardware Analysis and News

*Edit*: Inderdaad, de C300 en Vertex II zijn vergelijkbaar qua prestaties. Elk met zijn eigen voor- en nadelen. Maar met de C300 die toch een stuk goedkoper is, is deze over het algemeen degenen die we aanraden. Hoewel ik nu toch begin te twijfelen, nu ik de Vertex II begin te vinden voor 150 euro. Met zo'n klein prijsverschil is het moeilijker om een duidelijke winnaar aan te duiden. Zonder Windows 7 blijft het echter makkelijk, dan is het zoiezo de OCZ, omdat deze beter kan overleven zonder TRIM.
    Laatst gewijzigd door phate_13; 1 augustus 2010 om 16:51

Platinum Member
    iTrader
    137 (100%)
    Inderdaad, de crucial is prijs/kwaliteit tot op vandaag het beste en top.
    PSN ID/STEAM ID/ORIGIN: Tha_soh
    La mķsica del futuro.

Approved 9-lifer Vorda's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik had vollediger moeten zijn: in prestaties ongeveer gelijk, in prijs meestal niet Ik blijf ook de C300 aanraden omdat de prestaties constant zijn, niet met zo'n "addertje", en de leessnelheden hoger liggen.

Nova zit in hetzelfde kamp als de SiliconEdge Blue: betrouwbare drives met middelmatige ssd performance en een goede prijs. De Blue is imo toch wel nog een pak beter voor zijn prijs.
    In der Beschršnkung zeigt sich erst der Meister.Onze aankoopadvies guide

Member
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phate_13 Bekijk bericht
    *Edit*: Inderdaad, de C300 en Vertex II zijn vergelijkbaar qua prestaties. Elk met zijn eigen voor- en nadelen. Maar met de C300 die toch een stuk goedkoper is, is deze over het algemeen degenen die we aanraden. Hoewel ik nu toch begin te twijfelen, nu ik de Vertex II begin te vinden voor 150 euro. Met zo'n klein prijsverschil is het moeilijker om een duidelijke winnaar aan te duiden. Zonder Windows 7 blijft het echter makkelijk, dan is het zoiezo de OCZ, omdat deze beter kan overleven zonder TRIM.
    Vorda reageerde een tijdje terug in een topic van mij met enkele zeer interessante cijfers:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vorda Bekijk bericht
    Als je dan toch tests nakijkt, probeer er eentje te vinden die dit toont: random 4k lees en schrijfsnelheden in een gebruikte toestand (wel met TRIM). Dan ga je zien dat dat theoretisch verschil in schrijfsnelheid ineens veel kleiner tot onbestaande gaat zijn.

Dit is bv de score van een Vertex 2 60 gig in bijna ongebruikte toestand, met windows installed: http://www.techreaction.net/wp-conte...0GB-OCZ-OS.jpg en OCZ Vertex 2E 60GB Benchmark - Overclockers UK Forums
    Dit is de score van mijn (zwaar gebruikte) C300 op een SATA2 controller met W7 installed: http://i27.tinypic.com/bec0u9.jpg

Op te merken dat het Vertex2 testsysteem een betere AHCI controller heeft, aangezien ik op een AMD chipset zit. Op een IHCR controller zou mijn schijf zo'n 30 mb/s random read halen.

Verklaring voor het grote verschil in schrijfsnelheden op de SF1200 controller: ontwikkelaars gebruiken ATTO om tot de snelheden te komen die ze op de verpakking mogen zetten. Probleem is dat ATTO een heel oude benchmark is, met data waar de controller heel veel trucjes op kan uithalen om hogere snelheden te krijgen. Tests zoals AS SSD of CrystalDiskMark hebben dit niet, en benaderen dus imo meer de worst-case performance van een schijf. De werkelijke performance gaat ergens tussen de twee tests zitten vermoed ik, waarschijnlijk meer AS SSD/CDM scenario's dan ATTO.

Laat bovenstaand een lesje zijn in hoe weinig de sequentiŽle snelheden die op de verpakking staan meetellen, en hoeveel verschil er zelfs tussen benchmarktools kan zitten.

Iedere SSD is veel sneller natuurlijk, maar je wilt nu eenmaal het beste voor je geld

Wat imo nog altijd de C300 is.
    Hieruit kon ik al concluderen dat de prestaties van een Vertex 2 toch aardig achteruit gingen naargelang gebruik, terwijl dit bij een C300 niet zo blijkt te zijn.

Wanneer je eender welke Vertex 2 tegenover de Crucial C300 64 gb zet (nog even tussendoor: de C300 64 gb heeft theoretische write speeds tot max. 70 MB/s, in tegenstelling tot zijn grotere broertjes), merk je dat de V2 nog steeds koning op vlak van schrijfsnelheden blijft, hoewel het verschil ook daar niet meer zo groot is.

Verder heeft de C300 reeks nog als voordeel dat ze SATA 6 gb/s ondersteuning hebben, wat ook niet onbelangrijk is natuurlijk.

iTrader
    3 (100%)
    Goed.
    Dus, te updaten:
    - Prijzen (Pricewatch gebruiken + bijzetten dat het hier in BelgiŽ wellicht duurder is.)
    - Toevoegen: 40GB versies van Force, Vertex II en Agility II.
    - Misschien toevoegen: Nova 64GB? Zou dat de moeite zijn, in de pricewatch staat deze op zo'n 150 euro, terwijl de Vertex II, Crucial C300, ... ook op die prijs zitten of goedkoper zijn. Kun je die link misschien eens geven naar de review waar ze die Nova aanraden?

iTrader
    1 (100%)
    - bij de prijzen kan je er meteen pricewatch links van maken dan ook
    - Agility 2 zou ik gewoon overal schrappen. Ik zie geen praktisch nut voor die drive. Force zou je eigenlijk ook gewoon kunnen laten vallen imo.
    - @nova: goed dat je doorvraagt, ik was even in de war. Ik had de nova met de SSDNow V series verward.

zelfde aankoopadvies als ik low budget zou geven: Het grote SSD topic ~ Deel 6 - Opslagmedia & I/O Controllers - GoT (enkel de gewone Vertex eruit halen, ligt te dicht bij de C300 in prijs).

iTrader
    3 (100%)
    Agility 2 heeft krak dezelfde snelheid als de Vertex 2, maar is meestal 10 euro goedkoper. Enkel de aligned 4k snelheden zijn significant lager bij de Agility 2. Maar in de praktijktests is er geen verschil te zien. Dus persoonlijk lijkt deze mij wel nut te hebben.

En dus gewoon de huidige ssd's behouden maar de prijs aanpassen?

Member flyingdutchman's schermafbeelding
    iTrader
    15 (94%)
    Goede deal?
    Kingston SSDNow V Series SATA2 2.5" Drive 64GB prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

haalt 250mb lees snelheid, maar ik vraag het toch maar aan de SSD pro's (ben niet zo'n kenner op dat vlak)
    http://www.legitreviews.com/article/1237/5/

iTrader
    1 (100%)
    Citaat van een kenner vanop Tweakers:
    van goedkoop naar duurder, van redelijk snel naar sneller:
    pricewatch: Kingston SSDNow V Series SATA2 2.5" Drive 64GB
    pricewatch: Western Digital SiliconEdge Blue 64GB
    pricewatch: OCZ Vertex Series SATA II 2.5" 60GB 60GB
    Komt ongeveer overeen met mijn mening.

Approved 9-lifer
    iTrader
    12 (100%)
    Is deze een goeie?
    SSD OCZ Vertex 96GB MLC
    Ik weet dat die C300 mss goedkoper is maar hoelang moet je achten tegen die uit de UK is?

Ik ben nl op zoek naar 1 die ergens nog op stock is waar in vandaag nog om kan rond gent of kortrijk.

SSD OCZ Vertex 96GB MLC op stock in forcom (220 euro)
    Ultimate Gaming PC

Approved 9-lifer d-loc's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kenapa Bekijk bericht
    Ik weet dat die C300 mss goedkoper is maar hoelang moet je achten tegen die uit de UK is?
    Woensdagavond besteld en betaald, vrijdag geleverd. Dus niet lang. Express levering met UPS wel.

Member
    iTrader
    4 (100%)
    Ik had de mijne donderdag besteld en gisteren in huis. Via gewone levering.

Approved 9-lifer
    iTrader
    12 (100%)
    als ik deze bestel;
    heb ik dan alles? of moet ik nog kabels ofzo kopen?

CTFDDAC064MAG-1G1 - 64GB, 2.5-inch Solid State Drive , from Crucial.com GB

er is ook nog een versie met data transfer kit
    Ultimate Gaming PC

iTrader
    3 (100%)
    Ik zou voor een clean install gaan, en dus ook voor de versie zonder data transfer kit.

Approved 9-lifer
    iTrader
    12 (100%)
    en zit alles erbij wat je nodig hebt?
    Kabels? en hoe monteer je dat in je case? moet je bay erbij kopen?
    Ultimate Gaming PC

Member
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kenapa Bekijk bericht
    en zit alles erbij wat je nodig hebt?
    Kabels? en hoe monteer je dat in je case? moet je bay erbij kopen?
    Bij de Crucial zit niks anders dan de schijf alleen. Op zich is dat geen probleem. Ik heb de mijne in m'n CM690 case gewoon met plakband vastgemaakt aan ťťn van m'n HDD bays. Eerst stond ik hier twijfelachtig tegenover, maar na een uur liggen zoeken en proberen waar ik het eventueel toch niet kon vastschroeven in m'n case heb ik het dan maar gewoon op de cheape manier gedaan.

Geen zorgen, SSD's kunnen heel wat meer verdragen dan een gewone hd

Moest je toch nog niet gerust zijn, dan kan je altijd nog in een pc winkel op zoek gaan naar een 2,5" bracket. Ik ben er alvast ook van overtuigd dat plakband even goed werkt. En geloof me, ik wil zo al een perfectionist zijn als het over dure stuff gaat.

iTrader
    3 (100%)
    Post met aankoopadvies is geupdate, iemand die het eens wilt nalezen?

iTrader
    1 (100%)
    Ziet er goed uit. Ook redelijk wat gelezen vandaag/gisteren van jou en Phil op tweakers, ik blijf toch de C300 aanraden. Gig/euro is beter met nog steeds gelijkwaardige prestaties bij dagelijks gebruik.

iTrader
    3 (100%)
    Inderdaad, dat blijft mijn conclusie ook. Wat (denk ik) ook duidelijk naar voren komt in mijn uitgebreide post over het praktisch nut van eender welke upgrade in een pc (en in de meeste van mijn andere posts).

Enkel zonder Windows 7 is het zeker belangrijk dat je een Sandforce-ssd aanraad.

iTrader
    1 (100%)
    Vertex 2 is in NL verkrijgbaar voor 130 euro, als die prijsdaling zich verder zet (of ooit eens zichtbaar wordt in BelgiŽ) zal het advies veranderen imo.

Pagina 6 van 37 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten