Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Network card

Member
    iTrader
    13 (100%)

Network card

Hey allemaal,

Ik ben aan het kijken om een degelijke draadloze netwerkkaart te kopen voor in m'n pc. Heb nu zo'n idioot USB gevalletje dat met geen stokken vooruit te krijgen is en wil wel wat beter.

In welke prijscategorie moet ik zoeken om een degelijk kaartje te pakken te kunnen krijgen (100mbps)? Zijn die tweedehands te vinden? Hoe zit het daar qua prijs?

Bedankt!

Approved 9-lifer
    iTrader
    16 (100%)
    Je zit wel in het verkeerde deel, dit is om je artikels te laten schatten.

Wireless kaartjes van 100 mbps ga je moeilijk kunnen vinden, 128 mbps mss wel maar dat zijn zogenaamde "turbo"-g kaartjes, m.a.w. kunstmatig opgevoerde 54 mbps kaartjes.

Momenteel kan je dus kiezen uit g (54 mbps) of het nieuwste (nog steeds niet volledig gestandaardiseerd geloof ik) n (300 mbps). Verder moet je ook letten op de beveiliging die zo'n kaartje ondersteund, minstens WPA en best WPA-2. Houd er wel rekening mee dat je router zowel de snelheid (b/g/n) als de beveiliging moet ondersteunen. Het meest toekomstgericht is uiteraard een n-kaartje met WPA-2, best nog in PCI-express uitvoering als het even kan (en je computer dit ondersteund).
    Ga je voor zo'n "turbo"-kaartje, houdt er dan rekening mee dat je router zowel de 5 GHz als de 2,4 GHz band kan gebruiken, anders benut je niet de volledige snelheid.

Zoek eens op het Hardware Buy & Sell forum, ik geloof dat er een tijdje terug wel enkele PCI g-kaartjes zijn gepasseerd. Hier bv.
    Laatst gewijzigd door Marz; 22 juni 2010 om 22:43 Reden: link

Crew Member Gamer's schermafbeelding
    iTrader
    302 (100%)
    Moved.
    Alienware M18X R3 - 4900MQ - 880M GTX SLI - 512Gb SSD - 16 GB DDR3 - 1TB 5200 HDD
    Dell 2407 WFP - 3770k - MVE - GTX 780 Lightning- 8GB Corsair - Coolermaster M2 Silent Pro 1500Watt

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten