Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Laptop 13,3" of 14"

F1 Expert daVinci's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)

Laptop 13,3" of 14"

Ik ben op zoek naar een laptop.
    De bedoeling is om een mobiele laptop aan te kopen, voor gebruik in de zetel, de tuin, op verplaatsing. Hij zou eigenlijk moeten dienen als tweede PC (bv. voor het vrouwke). Mijn desktop (die ik binnenkort ook wil veranderen) fungeert dan als hoofdpc.

Qua gebruik moet de laptop vooral internet, office taken, wat fotobewerking (occasioneel) en afspelen van films kunnen uitvoeren. Af en toe een simpel game zou mooi zijn, maar niet noodzakelijk. Om het geheel draagbaar te houden dacht ik aan een formaat van 13,3" of 14".

Volgende twee modellen waren me opgevallen:

MSI X360

Sony VPCEA2S1

Die Sony draagt voorlopig mijn voorkeur weg. Reden: Hogere resolutie van scherm, beschikt over DVD. Alleen stel ik me vragen of die CPU voldoende is. Wat ik lees op het net moet dat voldoende zijn voor mijn eisen. Een HDD van 5400 RPM is dat voldoende voor een laptop?

Kent er iemand nog andere alternatieven (liefst met een slank uiterlijk - dus geen "lompe plastieke dozen")?

Alvast bedankt voor jullie input.

Approved 9-lifer phixiuZ's schermafbeelding
    iTrader
    72 (100%)
    Het vermelden van uw budget zou mss ook handig zijn .

F1 Expert daVinci's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Budget is in functie van hetgeen ik kan krijgen op het vlak van hardware. Vind ik de perfecte laptop voor 1500€ is dat geen probleem.
    Persoonlijk denk ik dat mijn eisen (zoek geen zware game laptop) met een (flexibel) budget van 1000€ mogelijk moet zijn.

edit: Hoe minder het kost hoe beter uiteraard. Die Sony heeft een adviesprijs van om en bij de 850€ om een idee te geven.

Member phate_13's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Als je deze kunt vinden, lijkt dit me een heel mooi toestel:
    ASUS U30Jc: Refining Thin and Light Performance - AnandTech :: Your Source for Hardware Analysis and News

First, let me make it clear that there's really a lot to like with the U30Jc. It has a great design aesthetic, it's fast enough for all but the most demanding users, and it delivers great battery life. There are faster laptops out there at the same price, but they inevitably fall short in other ways. For instance, the Acer 5740G has much faster graphics but battery life tanks. The Alienware M11x (with reasonable upgrades like 4GB RAM) has fast switchable graphics, but driver support is a lingering question and even an overclocked CULV will struggle at times. The U30Jc balances size, features, and battery life very well. So if it's not clear, the move to a Core i3/i5 platform and the improved build quality and design are the steps forward.

Member MarG's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Macbook pro 13" basismodel

Banned
    iTrader
    15 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarG Bekijk bericht
    Macbook pro 13" basismodel
    Pure geldverkwisting imo. Die twee modellen die hij zelf al gevonden had, voldoen met glans. En die zijn 300 euro goedkoper.

Als je de laptop enkel voor internet, films en office gaat gebruiken, zou ik er echt niet veel geld aan uit geven. Natuurlijk is OS X sneller dan win7 zulke hardware, maar ja, het is nu niet dat je er iets intensief mee gaat doen

Daarbij komt dat je bij mac nog eens extra office-licenties moet gaan bijkopen waarvan je er maar eentje gebruikt. En als je via bootcamp windows draait voor 1/3e van de taken, dan kan je ook beter een goedkopere windowslaptop kopen....

Member
    iTrader
    14 (100%)
    Maar aan de andere kant hebt ge wel een heel degelijke laptop (qua stevigheid) met (een van) de beste batterijduur in die klasse.
    Office moet je sowieso kopen, je hebt hoogstens een trial bij een windows-laptop (en openoffice kan ook, voor zowel windows al os x).

'k Zeg niet dat ik hem zelf zeker zou kopen, maar 'k zou het wel serieus overwegen

Member MarG's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mocht hij iemand kennen die studeert, kan hij de macbook pro kopen voor +-1030 euro. een Officelicentie zal je zowel bij een pc als mac moeten kopen. Ik heb zelf een macbook pro 13" en alleen voor de bouwkwaliteit zou ik het al doen. Bovendien is de batterij van bovenmaats niveau..De TS vroeg overigens naar slanke alternatieven..De macbook pro is naar mijn mening by far de mooiste laptop die er in deze topic voorgesteld is.

Approved 9-lifer w00tw00t's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Kvind de Vaio's veel mooier kwa design

Member Assioso's schermafbeelding
    iTrader
    18 (95%)
    Bwa, batterijduur van nieuwe macbook pro is ook ni zo uitzonderlijk, ik zit aan ongeveer 4u met helderheid volledig, vuze is torrents aan het downloaden en internet.

Bouwkwaliteit van MBP is wel een plus, scherm is goed voor een glossy (maar in de zon moet je er niet mee komen..), trackpad is wel geweldig tov alle andere laptops imo!
    En heeft ook een dvd drive

Als budget niet doorslaggevend is zou ik voor een MBP gaan, anders Asus U30JC (is wel wat dikker als MBP)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten