Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 34
    Member
    iTrader
    2 (100%)

Waarom deze tv niet kopen?

Eens de omgekeerde vraag :-)

Na lang zoeken en vergelijken en met een budget van max. 1000€ (tv+verzendkosten+muurbeugel) ben ik uitgekomen bij de Panasonic tx-p42g20.

Die heeft behoorlijk wat toeters en bellen die me bevallen.

Het dilemma: moeder de vrouw wil liever een led omdat dat platter is (design) ik bekijk de prestaties.

Is er in deze prijsklasse een betere tv of een betere winkel?

Alvast bedankt voor de reacties!

Member Titanium X's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Ikzelf heb thuis ook een TXP42G20E.
    Dit is een zeer goede TV en ik betwijfel of je een betere zal vinden voor deze prijs.

Maar dat is wel afhankelijk waarvoor en waar je hem gebruikt.

Want indien je in een zeer belichte kamer gaat kijken dan zal je wel veel last hebben van reflectie. Indien niet dan zeker voor die plasma gaan.

Misschien kan je je doeleinden eens duidelijk omschreven.

Bvb: Vooral gebruikt voor TV (Digitaal)
    Ook films bekeken
    Blu ray
    PS3 gaming etc...

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Bedankt voor je antwoord!

Hoofdzakelijk voor digitale tv (HD digicorder van telenet) (80%)

Gebruik van de divx usb speler van het toestel (10%)

Xbox 360 (10%)

Member tragezot's schermafbeelding
    iTrader
    2 (75%)
    Zit eigenlijk met dezelfde twijfel tussen een sony KDL-40 of 46HX700 en een Panasonic Viera plasma. Bij mij is het zowat all-round: films, digitale tv en regelmatig gamen met ps3.

Prijsverschil is mooi meegenomen, maar het gaat mij meer over de beeldkwaliteit (voornamelijk dan bij gamen)

Wat denken jullie?

btw sorry om in uw thread tussen te komen...

Member nTFs's schermafbeelding
    iTrader
    113 (100%)
    Hier de Panasonic TX-P42S10E Plasma.
    Nog geen seconde spijt van gehad en voor die prijs onklopbaar en even strak beeld of zelfs beter dan led tv's van 1000 € en meer imo.

iTrader
    13 (100%)
    @Vale46 & tragezot. Zolang dat scherm niet te fel in het licht staat zeker voor die panasonic gaan

Member tragezot's schermafbeelding
    iTrader
    2 (75%)
    Heb nu al heel wat tv's bekeken (vooral lcd) en bij het lezen van reviews verkiest men toch nog altijd plasma boven lcd. Gisteren was ik overtuigd van een Sony HX700 te kopen en nu neig ik eigenlijk al meer over te stappen op plasma...

Man een tv uitzoeken is ni gemakkelijk

Member Voodooghost's schermafbeelding
    iTrader
    37 (100%)
    Als ge wilt gamen neemt ge ook beter LCD/LED en ondanks dat het beter is dan vroeger verbruikt plasma toch nog steeds meer energie, zeker tegenover LED.

Op deze website staat laatste model van Samsung in 40" en 46". Ze staan scherp geprijsd en de 40" past wel in uw budget.

Ik heb zelf lichte voorkeur voor Sony maar dan gaat ge met uw budget een kleiner model moeten kiezen.

Member Samus007's schermafbeelding
    iTrader
    90 (99%)
    ik kan ook nog altijd niet snappen waarom buiten het verbruik men LCD/LED verkiest voor te gamen, daar is dus geen enkele andere reden voor, uw response time bij plasmas is nihil in tegenstelling tot LCD/LED schermen en dan spreek ik nog niet over de contrastwaarden ...

Dat verbuik loopt op een verschil in een paar euro/maand, dat is dus echt verwaarloosbaar naar mijn mening.

iTrader
    13 (100%)
    Daarbij sluit ik me volledig bij aan Samus007. Indien je voor wat gamen erbij gaat zou ik net zeker voor plasma gaan.

Approved 9-lifer Roald's schermafbeelding
    iTrader
    56 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Voodooghost Bekijk bericht
    Als ge wilt gamen neemt ge ook beter LCD/LED en ondanks dat het beter is dan vroeger verbruikt plasma toch nog steeds meer energie, zeker tegenover LED.

Op deze website staat laatste model van Samsung in 40" en 46". Ze staan scherp geprijsd en de 40" past wel in uw budget.

Ik heb zelf lichte voorkeur voor Sony maar dan gaat ge met uw budget een kleiner model moeten kiezen.
    Voor gamen zou ge net voor een plasma moeten gaan... Enige waarvoor je misschien zou moeten oppassen is inbranding van een interface van het spel ofzo. Maar dan nog, dat is tegenwoordig (toch niet bij Panasonic, bij LG en Samsung komt het wel nog voor) geen probleem meer voor plasma's.

Member Tribal's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vale46 Bekijk bericht
    Bedankt voor je antwoord!

Hoofdzakelijk voor digitale tv (HD digicorder van telenet) (80%)

Gebruik van de divx usb speler van het toestel (10%)

Xbox 360 (10%)
    De multi-media mogelijkheden van Panasonic stellen wel niks voor. Geen ondersteuning voor NTFS en leest maar weinig formaten (geen mkv,mp4,enz..). Zoals eerder al aangehaald, als je de verlichting niet kunt regelen (rollluiken,verduisterende gordijnen,...) kan je plasma beter links laten liggen. Inbranden is nog steeds mogelijk, maar komt minder snel voor. Wel hebben alle plasmaschermen nog last van IR (image retention).

iTrader
    90 (99%)
    tribal zegt het hier, als je in een overbelichte omgeving gamed is plasma in mindere keuze, als je in normale omstandigheden kijkt/gamed kan je niet rond de superieure beeldkwaliteit van de plasma panas heen tov al de andere merken.

Inbranden tribal kan in normale omstandigheden totaal niet meer, daar bestaan allerlei trukjes voor om dat al tegen te gaan en LCD/LED schermen branden ook in, onze huidige LCD monitors op het werk hebben deze verschijnselen ook al.

Member Tribal's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samus007 Bekijk bericht
    Inbranden tribal kan in normale omstandigheden totaal niet meer, daar bestaan allerlei trukjes voor om dat al tegen te gaan en LCD/LED schermen branden ook in, onze huidige LCD monitors op het werk hebben deze verschijnselen ook al.
    Logo's ingebrand op panasonic 50g20 na amper 175 uur gebruik. Zo zie je maar dat dit nog wel steeds mogelijk is.

iTrader
    90 (99%)
    alee vooruit proficiat, ge hebt 1 geval gevonden ... Ik ben eens curieus of die kerel zijn tv dan 175 uur constant op één kanaal laten staan heeft zonder zijn tv af te zetten want daar zal het wel mee te maken hebben, zoals ik zei zit er genoeg technologie in om zulkse zaken te vermijden.

Member EagleEye's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tribal Bekijk bericht
    Logo's ingebrand op panasonic 50g20 na amper 175 uur gebruik. Zo zie je maar dat dit nog wel steeds mogelijk is.
    Alles is mogelijk he maar dat maakt het nog altijd niet "normaal"

Deze ochtend is iemand van e-care komen kijken. Hij had dit nog nooit meegemaakt. Linksboven alle nederlandstalige logo's in beeld. Rechtsboven logo Nederland 1 in beeld (was mij nog niet opgevallen).

Hij maakt hier melding van bij Panasonic. Ga er vanuit dat er een nieuwe tv geleverd gaat worden. Forumsponsor heeft me reeds verzekerd dat dit goed opgelost gaat worden.

Volgens e-care is het inbranden niet meer echt van deze tijd (bij normaal gebruik). Terugschroeven van het contrast hoeft volgens hem helemaal niet.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samus007 Bekijk bericht
    alee vooruit proficiat, ge hebt 1 geval gevonden ... Ik ben eens curieus of die kerel zijn tv dan 175 uur constant op één kanaal laten staan heeft zonder zijn tv af te zetten want daar zal het wel mee te maken hebben, zoals ik zei zit er genoeg technologie in om zulkse zaken te vermijden.
    Zijn tv staat op 200 uur, en de logo's van SBS6, RTL Live, Nederland 1 en NOS staan er allemaal ingebrand volgens hem dan is het toch al niet zo vanzelfsprekend hoor

iTrader
    90 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EagleEye Bekijk bericht
    Zijn tv staat op 200 uur, en de logo's van SBS6, RTL Live, Nederland 1 en NOS staan er allemaal ingebrand volgens hem dan is het toch al niet zo vanzelfsprekend hoor
    Dat is uiteraard niet normaal, er scheelt echt wel iets aan die kerel zijn toestel want dit is normaal uit den boze.

Member Voodooghost's schermafbeelding
    iTrader
    37 (100%)
    Op Tweakers heb ik zo nog gevallen gelezen, en doet me er aan denken dat de klantenservice van Panasonic niet zo schitterend is.
    Het zijn meestal de dealers die de klant voorthelpen en dan met Panasonic de rest uitvechten. Als je dan Sony ziet, daar heb ik al veel betere verhalen van gelezen/gehoord.

Denk nu ook wel dat inbranden tegenwoordig niet meer gebeurd in de mate dat het vroeger was, dus daar moet ge het niet voor laten.
    Laatst gewijzigd door Voodooghost; 8 juni 2010 om 16:33

iTrader
    90 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Voodooghost Bekijk bericht
    Op Tweakers heb ik zo nog gevallen gelezen, en doet me er aan denken dat de klantenservice van Panasonic niet zo schitterend is.
    Het zijn meestal de dealers die de klant voorthelpen en dan met Panasonic de rest uitvechten. Als je dan Sony ziet, daar heb ik al veel betere verhalen van gelezen/gehoord.

Denk nu ook wel dat inbranden tegenwoordig niet meer gebeurd in de mate dat het vroeger was, dus daar moet ge het niet voor laten.
    Euhm, door persoonlijke ervaringen reeds in het verleden met Sony kan ik alleen maar betuigen dat de klantenservice echt compleet bagger is, nog nooit meegemaakt daar ben ik dus echt niet te spreken van.

maar zoals ik ook wel weet baseer je je op persoonlijke ervaringen net zoals mezelf in dit geval doe.

Approved 9-lifer V1nce's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Voor te gamen blijft plasma veel beter

@OP , extra aankoopadvies :
    Koop ne ps3 ook e pak beter dan uwe xbox. lol
    Blu ray is een must bij zo ne nieuwe tv

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten