Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 15
    Member DaMob's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)

Nieuwe tv, minimum 27"

Onze CRT-tv heeft het gisteren begeven en het is dus tijd voor een nieuwe.

Ik hou mij niet zoveel met zulke dingen bezig, maar ik had wel eens ergens gehoord dat er een nieuwe technologie zopas uit was? En het is het plan om zolang mogelijk mee te kunnen, dus het laatste nieuwe is natuurlijk beter.

Hij moet minimum 27" zijn (zo groot was onze huidige tv) en de prijs ook liefst zo goedkoop mogelijk.

Dus kortom, de beste prijs/kwaliteit voor minimum 27" (iets groter mag altijd)

Thanks

Member Leopold1964's schermafbeelding
    iTrader
    79 (98%)
    27" is volgens mij nieteens verkrijgbaar...
    32" is het kleinste volgens mij.
    wat is je budget?

iTrader
    11 (100%)
    32 is even goed, twas maar omdat hij liefst niet kleiner als de huidige mocht zijn

Tcho ja budget, ons moeder zei, liefst zo goedkoop mogelijk. Maar toon me maar gewoon de beste prijs/kwaliteit

T-T
    T-T is offline
    Member T-T's schermafbeelding
    iTrader
    60 (98%)
    laatste nieuwe zijn de LED technologie schermen ipv LCD, LED is natuurlijk duurder.

LCD 32" heb je al van rond de 300€ dacht ik, LED rond de 1000€ mss zijn er al net onder de 1000 ma veel zal het ni schelen, zoals deze bv. https://www.komplett.be/k/ki.aspx?sku=460859

ikzelf heb een LG 32" LCD en ben daar toch zeer tevreden van, en hier over mijne deur in krefel eens vergelijkt met LED schermen, en kwa kwaliteit is het niet om van achterover te vallen, er zit wel een klein verschil in als je er met je neus op plakt.
    Laatst gewijzigd door T-T; 4 maart 2010 om 18:27

iTrader
    11 (100%)
    1000 euro zal wel te veel zijn

Zou LCD nog goed genoeg zijn voor ne lange tijd? En wat i.v.m. plasma?
    Betere kleurweergave nzo trekken wij ons niets van aan

iTrader
    11 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door T-T Bekijk bericht
    tuurlijk LCD schermen zoude toch makkelijk 15jaar en meer moeten meegaan.
    van plasma schermen ben ik niet echt een kenner
    Dan moogt ge gerust wat modellen geven . Kzou zelf zoeken, maar ik heb echt geen idee wat de beste zijn

Thanks alvast

T-T
    T-T is offline
    iTrader
    60 (98%)
    edit// even opgezocht

lcd's zoude moeten 100000 uren meegaan (dat is een kleine 12 jaar ongeveer)
    maar dat telt dan voor de backlight denk ik, en die kan ook wss wel vervangen worden.

Approved 9-lifer Roald's schermafbeelding
    iTrader
    56 (100%)
    Plasma schermen zijn niet verkrijgbaar op die grootte. Ik denk dat je er wel kan vinden vanaf 37", anders van 42". Dit is natuurlijk een stuk groter als wat je nu hebt. De prijs van een plasma (die kwalitatief beter zijn als LCD) ligt in verhouding meestal lager. Als je wil kan ik je wel wat tips hierover geven, maar ik denk niet dat je zo'n grote tv wil?

iTrader
    11 (100%)
    Jawel, groter mag altijd, als het maar niet te duur wordt uiteraard

Als een 42" plasma even duur is als een 32" lcd (zal wel niet zo zijn, but you get the picture), dan liever de grotere natuurlijk

Tips zijn altijd welkom!

T-T
    T-T is offline
    iTrader
    60 (98%)
    info over het verschil van plasma en lcd, bekijk de voor en nadelen ervan
    What is the Difference Between an LCD TV and a Plasma TV?

iTrader
    11 (100%)
    Hm geen enkel voordeel of nadeel geeft mij een voorkeur voor de ene.

Enkel dat bij plasma u beeld kan inbranden, kheb soms nogal de gewoonte als ik Playstation speel en ff pauzeer, het wel eens 15-30 minuten kan duren.

Maar het is natuurlijk een kleine moeite om even van kanaal te verzetten dan.

Approved 9-lifer Roald's schermafbeelding
    iTrader
    56 (100%)
    Wel het is dat er op dit moment de nieuwe reeksen van Panasonic plasma's in de winkels beginnen te komen. De eerste reviews zijn alvast zeer positief. Het enige wat men nog niet weet (dit was een soort van defect vorig jaar) is of de zwartwaarden van de plasma's wederom in grotere stappen afneemt of dat het nu geleidelijk gaat (Panasonic beweert van wel, maar voor zo'n test moet je de tv honderden uren laten draaien).

Maar wat is nu het voordeel van plasma? De kijkhoek en vooral de beeldkwaliteit is beter. Dit merk je in de kleuren, de zwartwaarden en nog wat andere zaken. Het enige echte "nadeel" is dat het wat meer verbruikt. Maar dit laatste is eigenlijk nogal moeilijk te stellen, dat hangt namelijk af van wat je bekijkt. Een LCD-tv heeft een constant verbruik (backlight staat gewoon constant aan), dit is niet zo bij een plasma. Als je dan een film kijkt met veel donkere kleuren zal je plasma minder verbruiken, maar als er bijvoorbeeld witte wolken op je scherm zijn schiet het verbruik de hoogte in. Bijgevolg zal het verbruik in werkelijkheid niet zoveel merkbaar hoger zijn.

Eén van de nieuwe modellen (niet het beste, maar toch vrij high-end) is de TXP46G20 (46" dus). Deze kost je 1,079.00EUR. Er is ook een 42" model verkrijgbaar, maar daar vind ik de prijs niet van. Deze is logischerwijze lager, ik gok een goede 900 euro. Indien dit teveel is, kan je best kijken naar lagere reeksen (S of X reeks) zoals de TXPF42S20, die kost 654.00EUR. Je kan ook nog voor 37" gaan en dan zit je normaal sowieso in de S of X reeks, dat zijn prijzen van ongeveer 500 euro.

Het beste wat ik je kan aanraden is er wat reviews over te lezen (gewoon het modelnummer review intypen op google) en op deze manier je beslissing te maken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaMob Bekijk bericht
    Hm geen enkel voordeel of nadeel geeft mij een voorkeur voor de ene.

Enkel dat bij plasma u beeld kan inbranden, kheb soms nogal de gewoonte als ik Playstation speel en ff pauzeer, het wel eens 15-30 minuten kan duren.

Maar het is natuurlijk een kleine moeite om even van kanaal te verzetten dan.
    Dat is tegenwoordig niet meer. Ze hebben het eerder over uren hetzelfde beeld te laten opstaan. Net zoals de levensduur, die is nu eigenlijk gewoon even hoog als van een LCD.

iTrader
    11 (100%)
    En zijn er zo modellen die zeer goed voor hun geld zijn? Van rond de 500 euro ongeveer

Member Leopold1964's schermafbeelding
    iTrader
    79 (98%)
    deze: Philips 32PFL5604 - LCD Televisie, Full HD, DVB-T - Philips | redcoon Belgi
    of deze:Panasonic TX-L32S10 - LCD Televisie, Full HD, DVB-T, 24p - Panasonic | redcoon Belgi
    of deze:Sony KDL-32EX402 - LCD Televisie, Full HD, DVB-T - Sony | redcoon Belgi

zou denk ik meer als voldoende zijn. is Full-Hd en 32". voor onder de 500 euro.
    je zou natuurlijk ook voor een LED tv kunnen gaan, maar dan ligt de prijs een pak hoger zoals deze samsung:
    SAMSUNG UE32B7000 - LED Televisie, Full HD, DVB-T - SAMSUNG | redcoon Belgi

wat vind je van deze modellen? wat zou je extra willen hebben ofzo? heb je nog extra vereisen?

Approved 9-lifer Mr. Humphries's schermafbeelding
    iTrader
    16 (94%)
    Eigenlijk niet. Je hebt modellen van 500 euro, maar deze zijn allemaal gewone LCD's en deze hebben nog altijd hun nadelen: slechte kijkhoek, backlightbleeding, geen echt zwart, motionflow ...
    De betere tv's prijs kwaliteit gaan weer de panasonics zijn. De G20 42" gaan idd rond de 990 euro gaan, wat zeer schappelijk is voor zo'n tv.

Rond de 500 euro ga je best kijken naar Philips of Sony met een grootte van 32" of 37" ...

Best kan je ook eens naar een tvwinkel gaan en daar bekijken welke je mooi vindt op de bronnen die je thuis ook afspeelt (gewone tv, digitale, HD-tv, dvd's ...). Mediamarkt en saturn kan je best vermijden. Deze geven geen goed beeld van de werkelijke waarde van de tv's.
    www.servicepointturnhout.be voor reclame en beletteringen

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten