Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12
    Platinum Member
    iTrader
    21 (100%)

nieuwe laptop 13-14"

hey,

spijtige zaak: we hebben bezoek gehad van inbrekers, en mijnen laptop hebben ze mee...
    nu, hij was toch al meer dan 2 jaar oud, dus vernieuwen zat er wel aan te komen.

waar mijn oog momenteel op gevallen is:
    VPCS11X9E/B (VPCS11X9E/B) : Technische specificaties : VAIO : Sony
    voordelen:
    -goede schermgrootte/resolutie
    -lange batterijduur
    nadelen:
    -'slechts' een i3...
    -3G-module niet nodig (iPhone + tethering ), maar het kan misschien wel van pas komen (mobile vikings )

wat ik denk nodig te hebben:

- 13-14"
    m'n vorige was een 15.6", en dat vond ik eigenlijk wel redelijk groot. draagbaarheid is een must, dus ik zit vooral te zoeken naar een 13-14" model.

- i3-i5-i7
    waarom inversteren in oude technologie (core2duo) als er iets nieuws op de markt is.
    een i5 lijkt me ideaal qua prijs/kwaliteit. een i3 is misschien wat te zwakjes (of niet?), en een i7 is denk ik wat te veel van het goede.

- goede batterij
    moet toch een tijdje kunnen werken zonder stopcontact. m'n acer kon het max 2u uithouden, dat mag gerust iets meer zijn. (de sony die ik op het oog heb zou het 5u uithouden, dat klinkt goed in de oren

- graphics card?
    een aparte grafische kaart lijkt me niet nodig. games zal ik nooit spelen op de laptop, en aangezien zo'n kaart vooral daarvoor dient... een hdmi-poort is wel noodzakelijk.
    vraagje: is Intel« HD Graphics (ge´ntegreerd in de cpu) genoeg voor allerhande werk (alles behalve games)?

- ...
    verder hetgeen zowat standaard op alle laptops zit:
    windows 7, 4GB ram, dvd (geen nood aan blu-ray), bluetooth, ...

budget: Ç1250. hoewel ik denk dat voor mijn wensen Ç1000 meer dan voldoende is...

welke laptop kunnen jullie me aanraden?
    is die sony vaio s11x9e een goede keuze?
    PSN: schredy
    Destiny | Driveclub :noW playinG

Approved 9-lifer Mr. Humphries's schermafbeelding
    iTrader
    16 (94%)
    Ik heb een hp dm3 gekocht. Zit een 7200rpm schijf in en is dus wel een pakje sneller daardoor. Er zit wel geen bluetooth in, maar voor een 10 euro koop je zo'n usbstick dat een paar mm uit je laptop steekt, en er steekt ook geen dvdlezer in.
    www.servicepointturnhout.be voor reclame en beletteringen

Member
    iTrader
    14 (100%)
    Ik moest eigenlijk spontaan denken aan een MacBook (Pro) 13".
    Nu vind ik het wel een ambetant moment voor nu ene te kopen, de nieuwe modellen worden waarschijnlijk binnenkort aangekondigd en dan vind je de huidige modellen voor wat korting of de nieuwe modellen voor dezelfde prijs waarschijnlijk.
    Fractal Design Node 304 || Asus H87I-PLUS || Intel i5 4570 || 16GB DDR3 || Club3D HD 7970 XT2 || Samsung 840 EVO 250GB
    Fractal Design Define XL || Gigabyte 790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 || 4GB DDR2 || HD4850 || 20TB
    HP Envy 15 || Intel Core i7 720QM || 8GB DDR3 || ATI HD5830
    Lenovo Thinkpad X61 || Intel T7300 || 4GB DDR2

Platinum Member
    iTrader
    21 (100%)
    die hp dm3 ziet er wel mooi uit, maar zo zonder dvd-drive... vind ik wel een groot nadeel.

liever geen mac, ik ben windows gewoon, en kwestie van geen compatibiliteitsproblemen te krijgen met programma's...

zijn er nog andere alternatieven?

voorlopig hou ik het bij de vaio. ik twijfel wel nog door het gebrek aan grafische kaart, en dat er slechts een i3 in zit.
    is Intel« HD Graphics (ge´ntegreerd in de cpu) genoeg voor allerhande werk (alles behalve games)?

(deze middag eens in de MM gaan kijken, veel vaio F serie modellen, geen S serie te bespeuren... volgens de verkoper komen er 25 maart() terug binnen.)

Member den crack's schermafbeelding
    iTrader
    0
    met die Intel« HD Graphics kan je nog redelijk goed gamen (oudere games zoals UT2K4,HL▓,en games van rond die tijd) en er is hardwarematige versnelling voor HD (1080p zonder problemen)
    en kijk ook uit voor USB 3.0,als je die laptop een paar jaar zal houden zal je het wel kunnen gebruiken
    sony vaio laptops zijn inderdaad voor jou de beste optie,wel duur

Sony Vaio VPC-Y11S1E/S Azerty - Laptopshop.be
    goedkoopste,goed voor bureau werk,maar heeft zeer weinig aansluitingen en geen 3G

Sony Vaio VPC-S11X9E/B Azerty - Laptopshop.be
    heeft iets meer aansluitingen en 3G

Sony Vaio VPC-Z11X9E/B Azerty - Laptopshop.be
    zeer duur maar een pracht van een machine,kan degelijk games draaien en heeft dvd-drive, SDD-HD, 3G en dit allemaal in een 13inch laptop

edit: hele hoop nieuws over de nieuwe laptops die sony uitbrengt
    http://www.notebookcheck.net/NBC-on-...p.25723.0.html

Platinum Member
    iTrader
    21 (100%)
    hmmm, dus die integrated gfx moet voldoende zijn... enkel nog het feit dat er een i3 in zit dat me tegen houdt...

thx voor de link naar notebookcheck, veel gegoogled, maar die niet tegen gekomen

die Z serie ziet er inderdaad verbluffend uit, maar dat is toch wat te veel van het goede

in de link spreken ze over een VPCS11V9E/B.G4, dit model lijkt me ideaal (i5, met gfx kaart) maar blijkbaar is hij enkel verkrijgbaar in duitsland (toch veel duitse links als 'k google )
    'k heb een mail gestuurd naar sonystyle (online shop van sony) met de vraag of er nog andere modellen binnen de s-serie in belgiŰ uitkomen...
    Laatst gewijzigd door schredy; 24 februari 2010 om 22:01

iTrader
    16 (94%)
    Een i3 is niet zo slecht hoor. Je hebt ook hyperthreading he, waardoor er 2 threads 'tegelijk' door 1 core kunnen berekend worden. Die i3 is zeker niet te onderschatten.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schredy Bekijk bericht
    hmmm, dus die integrated gfx moet voldoende zijn... enkel nog het feit dat er een i3 in zit dat me tegen houdt...

thx voor de link naar notebookcheck, veel gegoogled, maar die niet tegen gekomen

die Z serie ziet er inderdaad verbluffend uit, maar dat is toch wat te veel van het goede

in de link spreken ze over een VPCS11V9E/B.G4, dit model lijkt me ideaal (i5, met gfx kaart) maar blijkbaar is hij enkel verkrijgbaar in duitsland (toch veel duitse links als 'k google )
    'k heb een mail gestuurd naar sonystyle (online shop van sony) met de vraag of er nog andere modellen binnen de s-serie in belgiŰ uitkomen...
    ik heb hetzelfde probleem. Ik zit al de hele tijd naar de Sony Vaio VPCB11V9EB te zoeken maar blijkbaar alleen maar in duitsland beschikbaar laat iets weten of je nog reactie krijgt van sony!

Member phate_13's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Humphries Bekijk bericht
    Een i3 is niet zo slecht hoor. Je hebt ook hyperthreading he, waardoor er 2 threads 'tegelijk' door 1 core kunnen berekend worden. Die i3 is zeker niet te onderschatten.
    Inderdaad. De enige reden om zelfs voor iets zwaarder te gaan is als ben je professioneel bezig met zware programma's. (Waardoor de tijdsbesparing van het bewerken/berekenen dus geldbesparing is.) Imho.

Voor al de rest zal het prestatieverschil niet merkbaar zijn of amper de moeite.
    (Op zich is voor gewoon gebruik een SU4100 culv-processor ruim voldoende, deze zijn 2-4 keer sneller als een atom, welke voor basic office en internetten ook al genoeg is. Een i3 is 2-3 keer sneller als een SU4100. Terwijl een i5 slechts 5-30% sneller is dan een i3 (hangt er vanaf welke modellen je vergelijkt).)
    Laatst gewijzigd door phate_13; 25 februari 2010 om 15:19

iTrader
    16 (94%)
    Eigenlijk zou je idd een zo traag mogelijke cpu moeten nemen voor een laptop. Niet dat dit de prestaties be´nvloedt, maar wel de temperatuur en het geluid en vooral de batterijlading. Dus ipv een snelle cpu kan je beter kiezen voor een snellere HDD of zelfs een SSD. Die snellere HDD verbruikt wel meer, maar met 2W valt dat nog mee .

Member phate_13's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Goede opmerking, aan mijn laptop (Culv met SU4100), daar merk ik duidelijk aan dat mijn harde schijf de belemmerende factor is. Sinds de opkomst van ssd's merk ik nu ook dat mijn gewone pc ook enkel traag aanvoelt als de harde schijf bezig is, een snellere processor/geheugen/... dat zal mijn pc niet sneller maken (behalve in games of zwaar renderen mogelijks), maar een ssd. Daarmee is dat dan ook het ding dat boven op mijn verlanglijstje staat.

Dus wat je volgens mij als beste kunt doen:
    i3 laptop + ssd + externe 2,5" behuizing kopen.
    In je laptop steek je dan de ssd en de interne HD steek je dan in die behuizing zodat je toch voldoende opslagruimte bij de hand hebt.

Platinum Member
    iTrader
    21 (100%)
    kÚ, bedankt voor de tips!

de VPCS11X9E/B zal het worden

op termijn is een ssd misschien wel een mogelijkheid...

@DigitalMinded:
    deze morgen antwoord gekregen op m'n vraag (gisterenavond mail gestuurd en de volgende ochtend al antwoord, snelle service!):

Geachte heer Scheire,

Hartelijk dank voor uw email.

Momenteel bieden wij maar 1 model van de Vaio S serie aan: VPCS11X9E/B.BE1 ( i3 processor). Wij weten jammer genoeg niet of er een versie met de i5 processor in Belgie verkrijgbaar zal zijn. Wij denken wel dat er binnenkort een nieuwe lijn zal verschijnen.

...

Met vriendelijke groeten,

Sony Style Store

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten