Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 25
    Member Junzo's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)

Advies in-ears/hoofdtelefoon gevraagd! (60-70euro)

Hey,

ik ben een zeer frequente muziekbeluisteraar en heb dan de standaard earbuds die bij mijn iPod zaten al opgegeven. De kwaliteit daarvan is niet slecht, maar ook niet erg diepgaand. ik had me de Sony MDR-ED21LP aangekocht (MDR-ED21LP (MDRED21LP) : Accessoires : Sony) die een fijne bas hadden en een aantrekkelijke prijs (30 euro). Deze zijn nu kapot en nu ben ik op zoek naar mijn volgende oortjes. Hoewel ik ENORM tevreden was over de prijs/kwaliteit verhouding van de Sony oortjes eerder vermeld ben ik nu op zoek naar dat ietsje meer. Ik was aan het twijfelen tussen in-ears of hoofdtelefoon (ik heb schrik dat een hoofdtelefoon sneller kapot zal gaan door opbergmoeilijkheden en dergelijke). Mijn budget is een vrij flexibele 60 a 70 euro (kan tot een 100 euro mocht er een FANTASTISCHE deal zijn).

Even samengevat:
    *Ik zeer frequente pendelaar (elke dag minstens anderhalf uur onderweg) dus background noise reduction is geen overbodige luxe.
    *Ik heb een budget van 60 - 70 euro, dit kan evt meer zijn.
    *In-ears/hoofdtelefoon, geen gewone buds.
    *Ik heb graag een stevige bass.
    *Ze moeten goed opbergbaar zijn (daarom twijfel ik tss in-ears en hoofdtelefoon, maar de tweede heeft wss betere kwaliteit?)
    *Ik ben zeker op zoek naar kwaliteit en duurzaamheid, studenten hebben het eenmaal niet al te breed .

Bedankt!
    PSN: D_Junzo

iTrader
    16 (100%)
    Niemand met wat kennis over hoofdtelefoons en oortjes?

Member -=MAD=-Phoeni^X's schermafbeelding
    iTrader
    0
    ik heb de in-ears van bose, daar zit wel een redelijk bass in ze sluiten ook goed af met de kleinste soliconen dingetjes, hoor over het algemeen ook alleen maar muziek wat wel gevaarlijk kan zijn op de fiets
    dr zit ook een opbergtasje bij waar je oortjes in kunnen, de ipod touch past er ook in samen met de oortjes dus dat is wel handig.

Member *Fmc*'s schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Sennheiser CX 400-II Precision (Wit) review door iAudio | Electronics | Tweakers.net Productreviews
    Ik heb de deze. Kosten iets van 70 euro.
    Ben er enorm content van Je hebt er ook ongeveer dezelfde met extra bass.
    De deze zijn gemaakt voor een natural sound

iTrader
    16 (100%)
    Ik heb van iemand vernomen dat in-ears je oren veel sneller beschadigen dan hoofdtelefoons, is dit waar? En zijn er mss enkele hoofdtelefoons die jullie aan kunnen raden?
    Bedankt voor de reacties!

Member Yiru_virda's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Hangt van jezelf af h. Inears kunnen, net als een koptelefoon, je gehoor beschadigen als het volume te hard staat. Doordat inears zich een stuk dichter bij je gehoorgang bevinden, is het gewoon een kwestie van het volume te verminderen h... Zolang je dit zelf niet te vermoeiend vindt, geen probleem volgens mij. Als je echter zelf al zegt dat je graag een stevige bas hebt, vermoed ik dat stil luisteren niet echt aan jou besteed is? Nuja, met eender welk ( inear of koptelefoon ), bij luid volume beschadig je je oren, punt.

De beste oplossing ( minst belastend ) is een open hoofdtelefoon, op lage volumes. Maar in een drukbevolkte trein is dit niet echt een goeie oplossing, zowel voor jezelf als je medemens.

Als inear heb ik zelf recent Soundmagic PL-50's gekocht, ben er tevreden van. Bas is vrij neutraal zonder equalizer, maar door op je media player deze wat aan te passen is deze meer dan voldoende, en geeft een correcte ( meer dan alleen boom-boom-boom ) basweergave. Lees er wat reviews op na, ik kocht ze op houseofdap.com.

Qua koptelefoon ben je in jouw situatie best af met een gesloten koptelefoon, hou wel in 't achterhoofd dat dit vermoeiender is om naar te luisteren. Bv bij AKG heb je de K4xx reeks, waarbij het goedkoopste model ( K420 ) als beter ervaren wordt door z'n open structuur. Niettemin is een AKG K430 ook een goede optie.

Andere opties :

Sennheiser px-100
    Koss Portapro
    Koss ksc-75 ( heb deze zelf, ook tevreden van, en bijna zonde om ze niet te proberen voor de prijs, kosten ongeveer 15-17 euro, en klinken als iets een stuk duurder )

PS : ik, net als velen, erger mij gigantisch aan mensen die via hun oortjes hun medemensen ongevraagd laten mee'genieten'. Bij die ksc-75 valt de leakage best mee, bij alle andere open modellen zet je volume best wat stiller. Leakage beperken, zowel naar buiten toe, als omgevingsgeluid dempen, is beste bij inears.

Member
    iTrader
    7 (100%)

Approved 9-lifer Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Ik heb de Sony MDR-EX71. Zeer goeie in ears, al denk ik dat ze niet meer gemaakt worden.
    Anders als je een hoofdtelefoon wilt mss SOny MDS-7502? Pro audio materiaal, zeer stevig.
    Sony Product Detail Page - MDR7502

Member The Frak's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Als je liever een koptelefoon hebt, dan is de AKG die Yiru_virda voorstelt de beste keuze volgens mij. Een van de modellen uit die reeks heeft ook een kabel die je zelf kan vervangen; handig als de garantie verlopen is en deze kapot is. De kabel is het meest kwetsbare onderdeel bij hoofdtelefoons e.d.

Voor oortjes zou ik kiezen voor de Klipsch Image S4. Iets boven budget, maar volgens reviews zeker zijn geld waard.

Member Assioso's schermafbeelding
    iTrader
    21 (96%)
    ff threadjacken

Ben nl ook op zoek naar een hoofdtelefoon maar wil zeker en vast geen 100 eur daaraan uitgeven. Eerder 30 - 40 eur..

Ik ben al eens naar Mediamarkt geweest om wat hoofdtelefoon te testen en de goedkope sennheisers die hier veel worden aangeraden leken mij echt crappy headsets (niet verstelbaar in grootte, oncomfortabel,...)

Zijn er alternatieven? Vereisten zijn:
    - oren helemaal omsluiten (dus geen on-ear model of hoe noemt het?)
    - "gesloten model" om andere mensen niet te storen

Approved 9-lifer Smashy's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    mijn advies :
    koop nooit meer in-ears/oortjes/hoe je ze ook wil noemen

kan met een voorbeeld aantonen dat gehoorschade sneller/gemakkelijker kan & zal optreden als je zo muziek wil beluisteren
    simpel voorbeeld : Je gaat naar een concert en staat helemaal langs achter, ver weg van de luidsprekers terwijl een maat helemaal vooraan staat. Na dat concert is de kans heel klein dat je oorsuizingen hebt terwijl die maat het waarschijnlijk wel zal hebben.
    Die oorsuizingen zijn een indicatie dat je aan de drempel zit van schade toebrengen aan je gehoor die je NIET kan herstellen. Heb je dat meer & meer voor dan zal je minder en minder goed horen.

Kort : hoe dichter je geluid bij je oren brengt hoe sneller je je oren kan beschadigen, ik leg hier de nadruk op kan... je kan het volume stil genoeg zetten zodat je alles goed genoeg hoort maar tenzij je je muziek gaat normalizen zal je altijd met pieken zitten die over die eerder vernoemde drempel kunnen gaan, die marge is groter bij headphones en nog groter bij speakers, ...
    DE plaats om games te kopen/verkopen : www.gameswap.be
    My System : GA-X58-UD5 / i7 920 D0 (stable @ 4GHz) @ Scythe Mugen 2 / MSI GTX660 OC / 6GB DDR3 @ 1528 MHz
    Wife's System : GA-X58-UD3R / i7 920 D0 (stable @ 4.2GHz) @ Noctua NH-D14 / Club3D HD5850 / 6GB DDR3 @ 1600MHz
    Athesm : the solution || The internet's biggest flaw. (click me!)

Approved 9-lifer Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Neeneenee dat is BS imho. Ik zou eerder zeggen dat de kans op gehoorschade kleiner is, omdat die in-ears standaard veel meer omgevingsgeluid wegfilteren en dusdanig moet je je muziek minder luid zetten om er evenveel van te horen als dat het geval is met standaard oorkes.
    Ge kiest nog altijd zelf hoe luid uw muziek staat.
    Om het op uw voorbeeld toe te passen: gij staat helemaal vooraan en krijgt 80dB op uw oren.
    In een andere situatie staat uw vriend helemaal achteraan, zelfde muziek, ook 80dB.
    Het zou mij sterk verbazen als gij sneller gehoorschade zou oplopen dan uw vriend.
    Raptr | Steam | PSN | Last.FM | Mobile Vikings | Generation Connect | Duty Calculator | Spam
    i5 2500K | 16 GB Kingston HyperX | 590 GTX

iTrader
    2 (100%)
    oorkes minder luid? ik kan de gasten die dat echt toepassen op n hand tellen terwijl ik er al honderden heb moeten aanhoren die waarschijnlijk voor hun 40ste potdoof zullen worden

en ga jij nu echt beweren dat dB hetzelfde is ongeacht de afstand? geloofwaardigheid 0
    als jij naast iemand staat en begint te fluisteren zal die jou horen, als je 100m verder staat en begint te fluisteren zal hij je alleen begrijpen als hij kan liplezen... die logica is zeker nieuw voor jou?

distance vs dB :
    Damping of sound level with distance - decibel dB damping calculation calculator distance versus sound reduction free field - decrease in sound over distance microphone distance versus dB sound at different distances - sengpielaudio Sengpiel Berlin

Approved 9-lifer GammaGamer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    HIJACK

Ook een vraagje:

Ik zoek namelijk oortjes/koptelefoon die zeer goed is bij drummen met een CD

Het probleem met de meeste koptelefoons is dat, van zodra ik begin te spelen, ik NIET meer hoor van de muziek waar ik op mee moet spelen

Havik Havoc's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Weblogs
    9
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dahmer Bekijk bericht
    oorkes minder luid? ik kan de gasten die dat echt toepassen op n hand tellen terwijl ik er al honderden heb moeten aanhoren die waarschijnlijk voor hun 40ste potdoof zullen worden

en ga jij nu echt beweren dat dB hetzelfde is ongeacht de afstand? geloofwaardigheid 0
    als jij naast iemand staat en begint te fluisteren zal die jou horen, als je 100m verder staat en begint te fluisteren zal hij je alleen begrijpen als hij kan liplezen... die logica is zeker nieuw voor jou?

distance vs dB :
    Damping of sound level with distance - decibel dB damping calculation calculator distance versus sound reduction free field - decrease in sound over distance microphone distance versus dB sound at different distances - sengpielaudio Sengpiel Berlin
    Ik denk dat hij bedoelt: uw vriend staat op 2m van de boxen en hoort 80db effectief vs gij staat op 200m van de boxen en hoort 80db effectief -> ge loopt alle twee even grote kans op gehoorschade (want uw decibels zijn even hoog).

Ik volg dat in-ears een stuk minder luid gezet moeten worden omdat ze zoveel omgevingsgeluid wegfilteren + standaard gaan ze ook minder luid dan gewone oortjes (omdat ze proportioneel dichter tegen uw oor zitten). Dat neemt niet weg dat de kans op gehoorschade nog altijd reel is als ge zelf niet oppast met wat ge doet Ik denk niet dat er effectief meer kans is op gehoorschade met in-ears dan met gewone oortjes als je er verstandig mee omspringt.

iTrader
    2 (100%)
    Dan moet hij toch wel een ander voorbeeld gebruiken want zo kan het niet

Als je er verstandig mee omspringt zijn de risico's inderdaad laag maar dat is wel een grote als + het feit dat afhankelijk van soort muziek / ritme / ... er veel of weinig luide & stille stukken zitten.

Ik blijf er bij dat beste & veiligste oplossing headphones zijn die zo goed mogelijk afsluiten en volume van alles wat je wil beluisteren gaan normalizen. Heb al veel studies in verschillende tijdschriften gelezen die allemaal wijzen naar headphones maar kan ze nu nergens terugvinden
    Laatst gewijzigd door Smashy; 17 februari 2010 om 13:26

Member Silmarunya's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

Als je er verstand mee omspringt zijn de risico's inderdaad laag maar dat is wel een grote als + het feit dat afhankelijk van soort muziek / ritme / ... er veel of weinig luide & stille stukken zitten.

Ik blijf er bij dat beste & veiligste oplossing headphones zijn die zo goed mogelijk afsluiten en volume van alles wat je wil beluisteren gaan normalizen. Heb al veel studies in verschillende tijdschriften gelezen die allemaal wijzen naar headphones maar kan ze nu nergens terugvinden
    Inderdaad, en als extra voordeel heb je nog de meestal betere geluidskwaliteit. Ik vind ze ook comfortabeler dan in-ears (maar dat is natuurlijk persoonlijk).

iTrader
    16 (100%)
    Heb de AKG K430's eens opgezocht en ze blijken inderdaad zeer goed te zijn. Er is enkel een enorm verschil tussen de prijs in webwinkels en in retailwinkels, zijn er webwinkels die jullie aanraden om een hoofdtelefoon van te bestellen? De verschillen lopen echt tot in de 20 euro op dus ik zou liever via internet bestellen...

Member
    iTrader
    1 (100%)
    simpel voorbeeld : Je gaat naar een concert en staat helemaal langs achter, ver weg van de luidsprekers terwijl een maat helemaal vooraan staat. Na dat concert is de kans heel klein dat je oorsuizingen hebt terwijl die maat het waarschijnlijk wel zal hebben.
    Ik wens mij niet uit te spreken over het mogelijk verschil in oorschade tussen in-ears en gewone (closed/open) headphones, maar als ik u was zou ik al deze posts toch wel nog eens opnieuw lezen ... (want alle drie slaan ze op niets)

@topicstarter:
    Indien je open headphones zou overwegen.
    De ATH-AD700 heeft zeer goeie reviews (zeker als je prijs in rekening brengt) en ook Grado heeft trouwe aanhangers.

Member Yiru_virda's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Topicstart zoekt een koptelefoon voor gebruik tijdens 't pendelen. Hem een open koptelefoon aanraden is dus waanzin, zo kan de hele wagon meeluisteren... Voor thuisgebrek however, is er niets beter.

Zoals gezegd, bestel u eens een koss ksc-75, blaast meerdere koptelefoons van 2 of 3 keer z'n prijs weg, dus een miskoop zal dat zeker niet zijn!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten