Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12
    Member
    iTrader
    0

Medium/low budget upgrade

Mijn oud baksken is na een paar jaar weer aan een upgrade toe, budget is beperkt ('t is tenslotte crisis ). Zie ik iets over het hoofd qua bottleneck / compatibiliteit ?
    Ik dacht aan zoiets:

- ASUS M4A77TD (Pro kost een paar euro meer en heeft crossfire maar zonder ati-kaart(en) heeft dat sowieso geen zin)

- AMD Phenom II X4 905e 2.5 (is die standaard cooler een beetje stil of is het een slijpschijf ?)

- ASUS ENGTX260 GL+

- Corsair XMS DDR3 1333 2GK 2x1 GB misschien 2 setjes maar aangezien ik voorlopig nog XP ga draaien is 4GB voorlopig toch niet te gebruiken. Staat trouwens ook niet in de Qualified Vendor List van het moederbord( probleem ?).
    Ik dacht ook aan een setje van 3 X 1 GB Corsair (TR3X3G1333C9) (die staat wel in de QVL) maar dan zit je weer met single channel vs dual channel vermoed ik , is dat verschil qua snelheid merkbaar ?
    Beter 1600mhz - 1800 Mhz erin of is dat enkel als je wil gaan OC'en (ben ik niet van plan).

-Voeding (Cooler Master Real Power 450 W) en HD (Seagate Barracuda 7200.11) had ik nog.

Alvast bedankt voor je reactie/advies/mening.

Member Mette2's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Neem als een grafische kaart een van de nieuwe ATI Radeon HD57xx kaarten, die ondersteunen DirectX11 en dus zit je naar de toekomst toe toch iets safer.

CPU die je nu hebt gekozen is een 'energy efficient' model, voor hetzelfde/minder geld heb je een X4 945 3.0Ghz die toch een stukje sneller is...

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mette2 Bekijk bericht
    Neem als een grafische kaart een van de nieuwe ATI Radeon HD57xx kaarten, die ondersteunen DirectX11 en dus zit je naar de toekomst toe toch iets safer.
    De ATI 5770 vond/vind ik ook wel interessant maar in de reviews die ik gelezen heb doet de xt260 gemiddeld zo'n 8 fps beter bij bv. COD Waw (bij veel andere games is het andersom), is dat überhaupt merkbaar of muggezifterij van mijnentwege ?

CPU die je nu hebt gekozen is een 'energy efficient' model, voor hetzelfde/minder geld heb je een X4 945 3.0Ghz die toch een stukje sneller is...[/QUOTE]

Ben ik me van bewust, dacht dat ik anders nog een nieuwe voeding moest aanschaffen... Die X4 945 3.0 kost toch wel een 50 euro meer bij mijn PC-boer en verbruikt 2 keer zoveel...
    Laatst gewijzigd door zippo; 26 oktober 2009 om 17:02 Reden: quote

iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zippo Bekijk bericht
    De ATI 5770 vond/vind ik ook wel interessant maar in de reviews die ik gelezen heb doet de xt260 gemiddeld zo'n 8 fps beter bij bv. COD Waw (bij veel andere games is het andersom), is dat überhaupt merkbaar of muggezifterij van mijnentwege ?
    8fps is idd muggezifterij, vergeet niet dat die nieuwe HD5xxx serie kaarten nog een pak voordelen hebben, kijk maar eens naar het verbruik, de beeldkwaliteit is ook een stuk verbetert tov de vorige generatie, enz...

Ben ik me van bewust, dacht dat ik anders nog een nieuwe voeding moest aanschaffen... Die X4 945 3.0 kost toch wel een 50 euro meer bij mijn PC-boer en verbruikt 2 keer zoveel...
    wat kost die dan?

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mette2 Bekijk bericht

wat kost die dan?
    905e= 156,5 euro
    945= 203 euro maar dat is inderdaad een foutje vermoed ik, zie ze elders goedkoper voor +/- 180 euries, stel dat ik deze neem is mijn voeding dan nog te gebruiken ?

Heej je hebt weeral gelijk , ATI kaartje verbruikt heel wat minder <greenpeace mode off>
    ATI it is

iTrader
    10 (100%)
    905e= 156,5 euro
    945= 203 euro maar dat is inderdaad een foutje vermoed ik, zie ze elders goedkoper voor +/- 180 euries, stel dat ik deze neem is mijn voeding dan nog te gebruiken ?
    Tuurlijk, die prijzen zijn zoals je zegt wel hoog, de 945 heb ik al voor 150-160€ gezien...

Waar woon je, misschien is er een goedkopere winkel in de buurt.

Member
    iTrader
    0
    In het land der zotten niet zo ver van jouw locatie ...
    Het allergoedkoopste hoeft voor mij niet hoor, slechte ervaringen mee (geen stock dus lang wachten, slechte service etc...). Als ik iets wil en het is maar een paar euro duurder blijf ik wel bij dezelfde, altijd correct, goede communicatie, iets stuk _> direct vervangen zonder zever...

Kan jij me trouwens iets wijzer maken ivm dat geheugen ?

SXe
    SXe is offline
    Banned
    iTrader
    6 (100%)
    Ik zou voor uw geheugen toch 4 GB kopen, je zal vroeg of laat wel naar Win 7 overgaan
    Dus gwn 4GB DDR3 RAM kopen, zal iets van dikke 80 euro zijn.

Member
    iTrader
    0
    Win 7 zal inderdaad een kwestie van tijd wezen maar ik voorzie problemen met 4 GB in WinXP, beter een stabiel systeem met 2 GB minder denk ik dan of is 3 x 1 GB een optie?

Approved 9-lifer IceMaN.*'s schermafbeelding
    iTrader
    237 (100%)
    problemen met 4GB in XP? lol

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IceMaN.* Bekijk bericht
    problemen met 4GB in XP? lol
    Niet dan ? Ik lees van alles over /PAE switch in boot.ini enzo of loop ik 5 jaar achter en is dat niet meer van toepassing ?
    Dat die 4GB gewoon verkeerd weergegeven wordt is voor mij geen probleem maar bij sommige gasten wordt hun systeem blijkbaar onstabiel of zijn dat grote uitzonderingen ? ...

SXe
    SXe is offline
    Banned
    iTrader
    6 (100%)
    Ik denk dat dat uitzonderingen zijn

Over 3x1 GB: dat kan je doen en achteraf nog 1 GB bijkopen (onthoud wel dat al uw RAM slots vol zitten).

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten