Weergegeven resultaten: 1 t/m 11 van 11

Discussie: LG W2753V

Member Einh's schermafbeelding
    iTrader
    0

LG W2753V

Yo,

Ik heb op't moment een Samsung SyncMaster 226BW, maar die flikkert bij het opzetten enorm, en dit duurt zo'n 5 minuten. Je krijgt er echt hoofdpijn van dus ik ga meestal gewoon iets halen voor te drinken terwijl ik wacht tot mijn scherm weer normaal is.

Volgens mij kan het scherm het elk moment begeven.

Het scherm is net uit garantie, dus ik ben aan vervanging toe.

In het "makrobladje" staat een LG W2753V (27", 2ms responstijd) voor 349 - Een serieus prijskaartje, maar 27" met 2ms is dat wel waard denk ik.

Ik heb enkele reviews gelezen, en de meeste klagen enkel over een groentint die een beetje verkeerd is. Dit zou voor mij niet zo'n probleem zijn eigenlijk.

Het scherm is bedoeld voor mijn gaming-rig, maar ik ben niet "pro" ofzo dus het moet er gewoon goed uitzien.

Ik heb geen idee van Hz-waarden en de impact op performantie e.d.

Wat vraag ik nu aan jullie?
    - Heeft er iemand ervaring met dit scherm?
    - Is dit scherm de moeite waard om te kopen voor mijn gaming rig of koop ik beter een goedkoper 22" scherm?

Thx

Approved 9-lifer maximvdb's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    27" is groot ze... prijs is ook duur ( valt wel mee voor een 27" ma toch)

Wat is de resolutie van dat scherm ?

Moet het echt een 27" zijn ?

Over u oud scherm. Zet de vernieuwing frequentie is wa hoger/lager.

Member dadash's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Onlangs ook een scherm gekocht en ook een tijdje getwijfeld met dat scherm maar de resolutie vond ik een minpunt. 1920x1080 ipv 1920x1200. Die extra pixels vind ik toch mooi meegenomen, zeker op zo'n groot scherm mag het wel wat meer pixels zijn.

Die prijs is eigenlijk spotgoedkoop zeker voor zo'n scherm. 5 jaar terug betaalde ik nog 430€ voor mijn 19", 2 weken terug betaalde ik 319€ voor een 26". Als je veel achter de PC zit valt die prijs erg goed mee.

Als de reolutie voor jouw geen minpunt is zou ik het zeker kopen. 349€ is trouwens ook de prijs bij Alternate is dus zeker geen superpromotie of zo bij Makro.

iTrader
    11 (100%)
    Owja, welke aansluitmogelijkheden heeft het scherm ? VGA DVI HDMI ?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maximvdb Bekijk bericht
    Owja, welke aansluitmogelijkheden heeft het scherm ? VGA DVI HDMI ?
    VGA, DVI en HDMI.

27" is trouwens niet zo groot hoor. Als je een beetje een bureau hebt en je kan op een goede afstand zitten is daar weinig aan. Na 2 dagen wil je nooit meer terug naar je klein schermpje.

Wat wel nadelig kan zijn is dat het scherm hoogstwaarschijnlijk niet kantelbaar is. Dus daar wel rekening meehouden. Nu mijn scherm is ook niet verstelbaar en heb daar eigenlijk geen last van dus hoeft geen drama te zijn.
    Laatst gewijzigd door dadash; 20 oktober 2009 om 18:53

iTrader
    0
    Het moet geen 27" zijn, maar voor zo'n prijs vind ik 27" wel lekker. (Ik had geen idee dat die voor zo'n prijzen gaan tegenwoordig)

Kantelbaar of niet stoort mij ook niet, mijn huidig scherm kan ik ook niet kantelen.

Mijn huidige reso is 1680x1050 dus met die 27" zou alles gestretched worden om aan de (mindere) resolutie te voldoen?

Ik las dat er met LG schermen vaak problemen met "ghosting" zijn, vandaar dat ik een beetje ongerust ben. (Over dit scherm specifiek heb ik dat echter niet gelezen)

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Einh Bekijk bericht
    Mijn huidige reso is 1680x1050 dus met die 27" zou alles gestretched worden om aan de (mindere) resolutie te voldoen?

1680x1050 op zo'n scherm zou voor erg grote pixels zorgen. Gewoon op native zetten 1920x1080 dus.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dadash Bekijk bericht
    1680x1050 op zo'n scherm zou voor erg grote pixels zorgen. Gewoon op native zetten 1920x1080 dus.
    Ja, khad 't een beetje verwoord, maar de "juiste" verhouding is toch 1920x1200, maar de monitor zijn native/max is 1920x1080 - Vandaar mijn vraag of die monitor dan 't beeld zou stretchen of gewoon "minder" pixels weergeven.

^ Ja kheb da slecht uitgelegd maar ik raak niet uit mijn woorden

iTrader
    0
    Ja, khad 't een beetje verwoord, maar de "juiste" verhouding is toch 1920x1200, maar de monitor zijn native/max is 1920x1080 - Vandaar mijn vraag of die monitor dan 't beeld zou stretchen of gewoon "minder" pixels weergeven.

^ Ja kheb da slecht uitgelegd maar ik raak niet uit mijn woorden
    Die monitor kan geen 1920x1200 weergeven. De max resolutie van dat scherm is 1920x1080. Het eerste heeft een verhouding van 16:10 het tweede van 16:9. Die LG is een 16:9. Is dus iets langer maar ook iets lager dan een 16:10.

Bij games ga je gewoon iets minder zien terwijl bij films je zwarte balken vanonder en vanboven iets minder dik gaan zijn dan bij een 16:10 scherm.

iTrader
    11 (100%)
    Het moet geen 27" zijn, maar voor zo'n prijs vind ik 27" wel lekker. (Ik had geen idee dat die voor zo'n prijzen gaan tegenwoordig)

Kantelbaar of niet stoort mij ook niet, mijn huidig scherm kan ik ook niet kantelen.

Ik las dat er met LG schermen vaak problemen met "ghosting" zijn, vandaar dat ik een beetje ongerust ben. (Over dit scherm specifiek heb ik dat echter niet gelezen)
    Daar zoude geen last meer van mogen hebben ( ik dacht alles onder de 20ms heeft daar geen last meer van )

iTrader
    0
    Kga er zaterdag omgaan dan, ineens keer legit windows kopen ;o

Ik zal hier laten weten hoe het vaart, indien er mensen interesse hebben.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten