|
||||||
| Aankoopadvies - Better safe than sorry... |
![]() |
|
|
LinkBack | Discussietools | Zoek in deze discussie | Discussie waarderen |
|
|
#1 | ||||
|
Tv van +- 104 cm
We gaan hier thuis ne nieuwen tv kopen ( eindelijk van dien bak vanaf
)Nu vroeg ik zowat af wat momenteel de beste koop is ( puur op vlak van specs, je moet hem nog altijd eens kunnen zien in de winkel natuurlijk) met volgende vereisten. - 104 cm ( mag n paar cm meer zijn natuurlijk) -Liefst plasma (als ik eens in de Fnac vergeleek leken de kleuren op plasma altijd veel voller dan op lcd) - Zo weinig mogelijk kabels -Dun Prijs speelt geen rol mag 2000-2500 euro kosten, meer mag ook, als daarvoor een serieueze kwaliteitsboost voor in de plaats komt |
||||
|
|||||
|
|
#3 (permalink) | ||||
|
Pioneer plasma's zijn nog beschikbaar (vanaf volgend jaar dacht ik dat ze stopten met deze te maken) en ze beginnen wel vanaf 50" (dus 127 cm). Ik ken nu niet zoveel over de types opzich (iemand anders mss?) maar normaal zijn deze wel allemaal goed
![]() Ik dacht dat deze wel goed was Pioneer KRP-500A. Prijs is +- 2700 tot 3000 euro (hangt er vanaf waar je hem koopt natuurlijk) zag ik online. |
||||
|
|||||
|
|
#4 (permalink) | ||||
|
|
photohall.be - SAMSUNG UE46B6000 (LED)
wat dacht je van deze? ;D link voor 3 photohall.be - Televisie |
||||
|
|||||
|
|
#5 (permalink) | |||||
|
|
Citaat:
|
|||||
|
||||||
|
|
#7 (permalink) | ||||
|
die nieuwe LED schermen zijn toch geen brol zu, die kleuren zijn toch zeer levendig:/
|
||||
|
|||||
|
|
#8 (permalink) | ||||
|
Ik zeg niet dat ze slecht zijn. Maar op basis van wat ik gelezen heb (kan moeilijk alle tv's gaan bekijken) is die plasma van Pioneer op vlak van beeldkwaliteit, contrast, kleuren, scherpte, ... allemaal van zeer goede kwaliteit en hebben de LED tv's vooral het voordeel dat ze mooiere kleuren hebben. Tuners van samsung zijn daarnaast helemaal niet van dezelfde kwaliteit als die van Pioneer, dus we zullen eens op allebei analoge tv aansloten of gewone digitale i.p.v. HD-materiaal. Mijn vorig bericht was vooral om iemand erop te wijzen dat hij wat vriendelijker kan antwoorden en zeker als hij het fout heeft.
|
||||
|
|||||
|
|
#9 (permalink) | |||||
|
|
Citaat:
|
|||||
|
||||||
|
|
#10 (permalink) | ||||
|
Heeft niks te maken... Als je aankoopadvies komt geven moet je zeker weten dat dit juist is, anders raad je iemand toch iets fout aan en een tv daar doe je normaal jaren mee dus daar kan hij dan ook jaren spijt van hebben. Stel dat hij iets fout koopt is hij rond de 2000 euro kwijt. Het zijn niet jouw 2000 euro's maar die van hem, jij voelt het dus niet maar hij wel he. De led's tv's die de plasma's zullen verslaan zijn normaal de OLED tv's maar die zijn momenteel nog niet aan de orde gezien ze op een formaat van 40"-50" onbetaalbaar zijn. De led tv's van samsung zijn lcd tv's met led lichtjes i.p.v. CCFL's als lichtbron.
|
||||
|
|||||
|
|
#11 (permalink) | |||||
|
Citaat:
|
|||||
|
||||||
|
|
#12 (permalink) | ||||
|
Eerste OLED tv is verkrijgbaar en is 10"-12" dacht ik, vanaf 2800 euro, maar precies vooral te vinden rond 3200 euro. Op zo'n groot formaat als 40" ofzo is er nog geen OLED scherm voor consumenten uitgebracht. Is op dit moment niet echt interessant dus. Die schermen zijn de opvolgers van plasma en lcd en worden dan ook in de volgende 2-3 jaren verwacht voor de consumenten dacht ik.
Hier overigens twee foto's van die Sony XEL-1 tv: http://upload.wikimedia.org/wikipedi.../Sony_oled.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedi...Sony_XEL-1.jpg |
||||
|
|||||
|
|
#13 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Als er ooit zo'n tv's worden verkocht van +-50" zal dit prachti zijn en wss onbetaalbaar ^^ |
|||||
|
||||||
|
|
#14 (permalink) | |||||||
|
Citaat:
Echter is de backlight slechts 1 van de onderdelen van een LCD-TV en het is niet eens de belangrijkste: die eer is namelijk weggelegd voor het LCD paneel. En laat Samsung nu net inspelen op de LED-hype en die goede backlights integreren in TV's met een TN-paneel. TN-panelen zijn de zwakste die je kan vinden (ze hebben wel de laagste responstijd en de laagste kostprijs). Van Samsung verwacht ik niet dat ze ooit met IPS-panelen komen, maar een PVA-paneel is dan toch het minimum wat je mag verwachten in een high-end TV. Citaat:
Persoonlijke voorkeur kan je in de richting van LCD of in de richting van plasma doen neigen: dat is volkomen normaal en heb ik best begrip voor. Echter is de LCD die je hier aanbeveelt objectief vrij zwak voor een LCD:
Citaat:
LED's geven idd beter licht en bestrijken een groter deel van het zichtbare spectrum. Wanneer de TV de instructie krijgt om een bepaalde pixel een bepaalde kleur te geven, dan wordt die kleur bekomen door de hoeveelheid licht van 3-subpixels (die samen 1 pixel vormen en respectievelijk de kleuren rood, groen en blauw tonen) afzonderlijk te regelen. Het licht uit de 3 subpixels vermengt zich zodat ons oog het waarneemt alsof de pixel zelf een kleur heeft die de mengeling vormt van de kleuren van de subpixels. Waar LED's bij helpen is dat de kleur die alzo geproduceerd wordt nauwer aansluit bij wat het scherm wil produceren. Vergelijk het met verf. Met de basis verfkleuren cyaan, magenta en geel kan je in principe alle andere kleuren perfect weergeven voor zover die basiskleuren zuiver zijn. Is je magenta eerder rood-achtig, dan zal je moeite krijgen om groene tinten te produceren bijvoorbeeld. Bij LED's kan je zeggen dat de basiskleuren zuiverder zijn dan bij CCFL backlights. Echter is er een tweede aspect die de kleurkwaliteit bepaalt. Je moet de kleuren in zo juist mogelijke verhoudingen mengen om het juiste resultaat te bekomen. Welnu, bij ongeveer alle TN- en bij de meeste MVA/PVA-panelen is het aantal mogelijke verhoudingen beperkter dan bij de meeste IPS-panelen: in het eerste geval kan je tussen zo'n 2^18 verhoudingen kiezen (ofte: je kan 262144 verschillende kleuren produceren) terwijl je bij de andere 2^24 verhoudingen hebt (ofte 16777216 verschillende combinaties). Ideal (voor een LCD) zou dus een IPS-paneel met LED-backlight zijn (althans voor de kleurkwaliteit). Laatst gewijzigd door apa; 22 augustus 2009 om 08:24 Reden: Spellingsvauten |
|||||||
|
||||||||
|
|
#15 (permalink) | ||||
|
Zoals hierboven al vermeld is led tv gewoon een lcd scherm met in plaats van ccfl's, led's als lichtbron, maar doordat samsung goedkope panelen gebruikt krijg je nog altijd geen zo'n mooi beeld/kleurweergave ...
Je kan dan imo beter een panasonic lcd tv kopen met een ips paneel ... Of nog beter een plasma tv als de tv in een niet al te verlichte kamer komt te staan ... Moest ik u zijn zou ik een Pioneer PDP-LX5090 H kopen ... http://www.hdtvtest.co.uk/Pioneer-PDP-LX5090/ http://www.trustedreviews.com/tvs/re...n-Plasma-TV/p1 Met de Pioneer PDP-LX5090 H kun je imo geen slechte koop doen ... Laatst gewijzigd door Gunstn; 22 augustus 2009 om 00:41 |
||||
|
|||||
|
|
#17 (permalink) | ||||
|
Ik zou toch maar is naar mediamarket gaan kijken daar hingen vorige week 3 LED tv's van Samsung en die kleuren waren super goed en daar kon geen 1 van die ander 100 plasma/lcd tv's die daar stonden aan tippen.
Ik heb nog geen enkel scherm gezien die van amper 20 cm afstand zo zuiver blijft en dan hebk het over een scherm van meer dan 100 cm. Ze zijn ook maar paar cm dik. Enige nadeel is de prijs maar als je er 2000€ voor over hebt vindt je zeker je ding. Pioneer gaat stoppen met tv's maken heb ik vernomen. Laatst gewijzigd door Traky; 22 augustus 2009 om 10:41 |
||||
|
|||||
|
|
#18 (permalink) | |||||
|
Citaat:
![]() In de mediamarkt zou ik nu niet bepaald TV 's gaan vergelijken... |
|||||
|
||||||
|
|
#19 (permalink) | ||||
|
LED tv's zijn inderdaad een hype en echt niet zo'n grote sprong voorwaarts op vlak van technologie binnen de tv's. Een LED tv is en blijft een LCD met de gebruikelijke nadelen: backlightbleeding, geen mooi egaal zwart, geen 'echt' zwart ...
Wat wel voordelig is aan LED tv's: het design (heel dun), het verbruik, maar dat is het dan ook eigenlijk. De marketingstrategie van Samsung is er trouwens ook op gericht om de toestellen te laten zien op hun best, dus eigenlijk bijna nooit hoe ze er bij jou thuis gaan uitzien. Naast die strategie zie je ook in elke winkel (ook de speciaalzaken met vooral high end materiaal) een Samsung TV staan. Samsung wordt dus gepusht naar de consument toe, en daarom kan men er niet meer naast kijken en ook direct opteren voor een Samsung. Vergelijk het een beetje met Carglass. Wie bel je als er een sterretje in je autoruit zit? Juist, terwijl er nog andere bedrijven zijn die dit kunnen doen, eventueel goedkoper ... Pioneer is en blijft op moment de referentie op vlak van beeldkwaliteit bij tv's. Het spijtige is dat ze al gestopt zijn met de productie en dus ook hun voorraden aan het opmaken zijn. Tegen december werd verwacht dat de stock op zou zijn, maar het ziet er naar uit dat dit wel eens vroeger kan zijn. Het nadeel is natuurlijk dat deze schermen pas beginnen vanaf 50". De hierboven voorgestelde 5090 is zowat het beste wat je kan krijgen voor een nog redelijke prijs. De tv's met aparte tunerbox is zelfs niet meer te krijgen. Deze tv's waren leuker om tegen de muur te hangen, aangezien je dan je tuner ergens anders kan zetten en daar alle kabels kan aan aansluiten. Als je 50" toch te groot vindt, zou ik eens kijken bij Panasonic. Zij zijn bijna de enigen die nog plasma's maken en het dichtste in de buurt komen bij Pioneer. Welke ik dan zou aanraden: Viera TV's - Viera NeoPDP TV's - TX-P42V10 - overview - Nederland |
||||
|
|||||
|
|
#20 (permalink) | |||||
|
Citaat:
De verzadiging van Samsung's wordt in winkels (vrijwel altijd) op zo'n 80% gezet waardoor de kleuren heel wat feller lijken en andere schermen er naast er flets uitzien. Echter: als je van dichtbij gaat kijken, zal je al snel merken dat je overal effen gekleurde vlakken krijgt en geen mooi kleurverloop meer. De verzadiging kan je op iedere TV verhogen, maar zal je vermoedelijk niet willen eens je de TV thuiszet (dan zet je de verzadiging op de neutrale 50% stand). Een tweede truuk van verkopers is dat schermen met minder goede zwartwaarden in een sterker belichte omgeving worden geplaatst. Je pupillen vernauwen dan namelijk en je ziet geen verschil meer tussen donkergrijs en zwart. Ik heb het eerder gezegd en blijf het herhalen: winkels als MediaMarkt of Vandenborre zijn ZEER slechte plaatsen om de kwaliteit van TV's te beoordelen. Mijn gevoel zegt dat Fnac iets beter is, maar eigenlijk ga je zowieso beter naar een speciaalzaak. |
|||||
|
||||||
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|