U bent hier: Home > Forum
9lives | internet

Populair: Diablo III | StarCraft 2 | Tekken 6 | Assassin's Creed 2
9Lives - rss - contact - nieuwsbrief - sitemap

9Lives - next generation gaming Log in of Registreer

Paswoord vergeten?

Ga terug   9lives - Games Forum > Tech Center > Hardware > Aankoopadvies

Aankoopadvies - Better safe than sorry...

Reageren

LinkBack Discussietools Zoek in deze discussie Discussie waarderen
Oud 22 augustus 2009, 17:53   #21  
LaCucaracha is offline LaCucaracha Stuur een bericht via MSN naar LaCucaracha
LaCucaracha's schermafbeelding
Member
iTrader: 20 (86%)
[0/12] LaCucaracha just joined
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Humphries Bekijk bericht
LED tv's zijn inderdaad een hype en echt niet zo'n grote sprong voorwaarts op vlak van technologie binnen de tv's. Een LED tv is en blijft een LCD met de gebruikelijke nadelen: backlightbleeding, geen mooi egaal zwart, geen 'echt' zwart ...

Wat wel voordelig is aan LED tv's: het design (heel dun), het verbruik, maar dat is het dan ook eigenlijk.

De marketingstrategie van Samsung is er trouwens ook op gericht om de toestellen te laten zien op hun best, dus eigenlijk bijna nooit hoe ze er bij jou thuis gaan uitzien. Naast die strategie zie je ook in elke winkel (ook de speciaalzaken met vooral high end materiaal) een Samsung TV staan. Samsung wordt dus gepusht naar de consument toe, en daarom kan men er niet meer naast kijken en ook direct opteren voor een Samsung. Vergelijk het een beetje met Carglass. Wie bel je als er een sterretje in je autoruit zit? Juist, terwijl er nog andere bedrijven zijn die dit kunnen doen, eventueel goedkoper ...

Pioneer is en blijft op moment de referentie op vlak van beeldkwaliteit bij tv's. Het spijtige is dat ze al gestopt zijn met de productie en dus ook hun voorraden aan het opmaken zijn. Tegen december werd verwacht dat de stock op zou zijn, maar het ziet er naar uit dat dit wel eens vroeger kan zijn. Het nadeel is natuurlijk dat deze schermen pas beginnen vanaf 50". De hierboven voorgestelde 5090 is zowat het beste wat je kan krijgen voor een nog redelijke prijs. De tv's met aparte tunerbox is zelfs niet meer te krijgen. Deze tv's waren leuker om tegen de muur te hangen, aangezien je dan je tuner ergens anders kan zetten en daar alle kabels kan aan aansluiten.

Als je 50" toch te groot vindt, zou ik eens kijken bij Panasonic. Zij zijn bijna de enigen die nog plasma's maken en het dichtste in de buurt komen bij Pioneer.

Welke ik dan zou aanraden: Viera TV's - Viera NeoPDP TV's - TX-P42V10 - overview - Nederland
dank voor het advies. Heb je nog betere (plasma)schermen van die grootte? Mogen gerust wat duurder zijn? Of is deze de beste? Onze woonkamer is wel vrij licht ( veel ramen etc) Kan je dat toestel ook krijgen met n aparte tunerbox zodat t geen warboeli s van kamers? Eventueel advies voor n goede homecinema luidsprekerset?
Met citaat reageren

Oud 22 augustus 2009, 19:38   #22 (permalink)  
Mr. Humphries is offline Mr. Humphries Stuur een bericht via MSN naar Mr. Humphries
Mr. Humphries's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 11 (92%)
[12/22] Mr. Humphries just joined
Je hebt een duurdere tv, maar dan zou ik toch naar die Pioneer gaan. Die heeft ook nog altijd de beste beeldkwaliteit. Daar kan je eender welk toestel naastzetten (met dezelfde bron uiteraard) en dan zal je telkens overtuigd worden.

Of je de toestellen met aparte tunerboxen kan krijgen weet ik niet zeker, en ik vrees er zelfs een beetje voor, dit zou je eventueel eens bij een speciaalzaak moeten gaan horen.

Een goede home cinema set: Als je er dan toch wat geld tegenaan kan smijten, zou ik voor een samengesteld setje gaan met een a/v receiver en 6 speakers waaronder een basskast. Voor receiver en speaker zou je dan best ook eens gaan horen welke je het beste klinken vindt. Geluid is nu eenmaal persoonlijk.

Goede merken receivers: Marantz, Denon, Onkyo ...
Goede merken speakers: B&W, Canton, Warfedale, KEF ...
Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2009, 20:40   #23 (permalink)  
Member
Citaat:
Je hebt een duurdere tv, maar dan zou ik toch naar die Pioneer gaan. Die heeft ook nog altijd de beste beeldkwaliteit. Daar kan je eender welk toestel naastzetten (met dezelfde bron uiteraard) en dan zal je telkens overtuigd worden.

Of je de toestellen met aparte tunerboxen kan krijgen weet ik niet zeker, en ik vrees er zelfs een beetje voor, dit zou je eventueel eens bij een speciaalzaak moeten gaan horen.

Een goede home cinema set: Als je er dan toch wat geld tegenaan kan smijten, zou ik voor een samengesteld setje gaan met een a/v receiver en 6 speakers waaronder een basskast. Voor receiver en speaker zou je dan best ook eens gaan horen welke je het beste klinken vindt. Geluid is nu eenmaal persoonlijk.

Goede merken receivers: Marantz, Denon, Onkyo ...
Goede merken speakers: B&W, Canton, Warfedale, KEF ...
maar van 40-42 inch is er nix beters dan die dat jij hebt aangeraden? 50 inch is sowieso te groot
is BOSE niet goed voor home cinema? Da moet nu ook ni hét van hét zijn, maar wel redelijk deftig
Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2009, 21:39   #24 (permalink)  
apa is offline apa Stuur een bericht via MSN naar apa
apa's schermafbeelding
Crew Member
iTrader: 3 (100%)
Weblogartikelen: 6
[9/25] apa just joined
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LaCucaracha Bekijk bericht
maar van 40-42 inch is er nix beters dan die dat jij hebt aangeraden? 50 inch is sowieso te groot
is BOSE niet goed voor home cinema? Da moet nu ook ni hét van hét zijn, maar wel redelijk deftig
Ik vermoed dat er wel ultra high-end merken bestaan die 42" schermen leveren (Loewe? B&O? ...), maar de mensen die dat soort gerief kopen onderzoeken niet echt de kwaliteit van hun toestel denk ik (gezien de prijs verwachten ze dat het zowieso veel beter is). Van die merken ken ik alvast niets.

Bose is niet echt slecht, maar profiteert ENORM van de merkbekendheid. Andere merken bieden vaak (minstens) evenwaardig gerief aan een fractie van de prijs.
Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2009, 00:24   #25 (permalink)  
Lan is offline Lan
Lan's schermafbeelding
Member
[2/12] Lan just joined
Bij plasma: 46" panasonic: Panasonic Viera TX-P46G15E - Plasma Televisie, Full HD, DVB-T, 600 HZ - Panasonic | redcoon Belgi
Verleden week geïnstalleerd bij mijn ouders. Heel mooi beeld, zwart=zwart, en een scherpe prijs bij redcoon. Levertermijn 4 dagen...

De enige reden om LCD TV te nemen tov plasma is wanneer er fel en direct zonlicht op de TV valt. Indien niet --> plasma all the way

Laatst gewijzigd door Lan; 23 augustus 2009 om 13:56
Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2009, 00:55   #26 (permalink)  
Mr. Humphries is offline Mr. Humphries Stuur een bericht via MSN naar Mr. Humphries
Approved 9-lifer
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lan Bekijk bericht

De enige reden om LCD TV te nemen tov plasma is wanneer er fel en direct zonlicht op de TV valt. Indien niet --> plasma all the way
En dan nog, doe de gordijnen dan gewoon toe of iets anders ...

Bose is idd zeker niet slecht, maar zeer duur voor wat je krijgt.

De V-reeks is een reeks hoger dan de G-reeks bij panasonic. Deze zorgt voor iets betere beeldverwerking blijkbaar en nog enkele andere opties. Je hebt ook de Z-reeks, maar die is zeer duur en biedt weinig meerwaarde voor zijn geld, buiten het design (heel dun).
Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2009, 03:20   #27 (permalink)  
el_drollo is offline el_drollo
el_drollo's schermafbeelding
Member
[0/13] el_drollo just joined
zelf heb ik deze weet de 42G10 Panasonic Viera besteld, vond de meerprijs (440€ duurder) van de V-serie van Panasonic het niet waard. zeker als je iedereen hoort zeggen dat je binnen 5jaar weer immens veel betere tv's zal hebben voor die prijs.
buiten het uiterlijk en THX-certificaat (en internet, maar daar heb je pc's voor ) is er niet veel extra's op de V-versie.
Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2009, 11:01   #28 (permalink)  
Tribal is offline Tribal Stuur een bericht via MSN naar Tribal
Tribal's schermafbeelding
Member
iTrader: 8 (100%)
[3/13] Tribal just joined
Je kan altijd hier eens een kijkje nemen, ze hebben de meeste LCD's die hier genoemd worden getest.
Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2009, 13:40   #29 (permalink)  
[HBV]-=Tornado= is offline [HBV]-=Tornado=
[HBV]-=Tornado='s schermafbeelding
Member
iTrader: 22 (100%)
[0/11] [HBV]-=Tornado= just joined
Wij hebben in de living dit scherm

Pioneer PDP-LX6090 PDP-LX6090 Pioneer KURO Television - Flat Screen TVs

Niet als show off bedoeld maar het beeld is echt subliem!
Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2009, 13:43   #30 (permalink)  
Member
dies 60 inch...
Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2009, 19:04   #31 (permalink)  
Timmeh89 is offline Timmeh89
Timmeh89's schermafbeelding
Member
iTrader: 1 (100%)
Timmeh89 heeft vermelding van reputatie uitgeschakeld
Prijs kwaliteit zit je gewoon goed bij Panasonic tuurlijk de pioneer is beter maar dat kleine verschil is de hogere kostprijs voor mij niet waart. En vergeet Bose, veel te duur voor die melkpakjes die je krijgt.
Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2009, 14:30   #32 (permalink)  
Member
sorry dak em nog ff up,m aar heb vraagje
wa is het verschil tussen deze: PANASONIC TX-P42V10E Grote LCD / Plasma (+80cm) Kenmerken bij Vanden Borre

en deze: PANASONIC TX-P42C10E Grote LCD / Plasma (+80cm) Kenmerken bij Vanden Borre

buiten het feit dat de ene hd ready is en de andere full hd ( wat ge naart schijnt nu nog ni et echt merkt)
Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2009, 16:01   #33 (permalink)  
Approved 9-lifer
De beeldprocessor, aantal HDMI aansluitingen, wifi, pc ingang...
Zet ze eens naast elkaar en dan zie je het .
Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2009, 16:53   #34 (permalink)  
cloud is offline cloud Stuur een bericht via MSN naar cloud
cloud's schermafbeelding
Member
[0/10] cloud just joined
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gracjan Bekijk bericht
als ge dan toch LED's gaat linken kan je beter de laatste nieuwe linken eh
Kzeg nie da led beter is dan plasma, gewoon dat er ondertussen al recentere modellen uit zijn met 200Hz... bvb Samsung UE46B8000 - LED Televisie, Full HD, Internet@TV - Samsung | redcoon Belgi
Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2009, 16:57   #35 (permalink)  
JoeCatshoe is offline JoeCatshoe
JoeCatshoe's schermafbeelding
Member
iTrader: 3 (100%)
[0/16] JoeCatshoe just joined
Ga anders eens langs bij Saturn, daar hangen zóveel tv's om te vergelijken. Wij hebben er onze Samsung LE50A656 gekocht en nog geen moment spijt van gehad.
Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2009, 18:07   #36 (permalink)  
Gunstn is offline Gunstn Stuur een bericht via Skype™ naar Gunstn
Gunstn's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 10 (100%)
[1/11] Gunstn just joined
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LaCucaracha Bekijk bericht
sorry dak em nog ff up,m aar heb vraagje
wa is het verschil tussen deze: PANASONIC TX-P42V10E Grote LCD / Plasma (+80cm) Kenmerken bij Vanden Borre

en deze: PANASONIC TX-P42C10E Grote LCD / Plasma (+80cm) Kenmerken bij Vanden Borre

buiten het feit dat de ene hd ready is en de andere full hd ( wat ge naart schijnt nu nog ni et echt merkt)
Daar zit zeeer groot verschil tussen ...
eerst en vooral zit in de V serie het nieuwe neoDPD paneel veel betere beeldverwerking, betere helderheid/contrast, heb de 2 tv's naast elkaar gezien en geloof me de V10E serie is veel beter
Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2009, 19:04   #37 (permalink)  
skatemania is nu online skatemania
skatemania's schermafbeelding
Member
[0/17] skatemania just joined
Wij hebben een samsung en die zijn zeker niet slecht maar zoals hiervoor werd gezegd zijn er veel betere televisies
Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2009, 20:11   #38 (permalink)  
Gunstn is offline Gunstn Stuur een bericht via Skype™ naar Gunstn
Gunstn's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 10 (100%)
[1/11] Gunstn just joined
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skatemania Bekijk bericht
Wij hebben een samsung en die zijn zeker niet slecht maar zoals hiervoor werd gezegd zijn er veel betere televisies
Bij samsung moet je de goeie modellen eruit vissen, bij panasonic mag je atm met een gerust hart elk toestel kopen
Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2009, 14:13   #39 (permalink)  
Approved 9-lifer
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeCatshoe Bekijk bericht
Ga anders eens langs bij Saturn, daar hangen zóveel tv's om te vergelijken. Wij hebben er onze Samsung LE50A656 gekocht en nog geen moment spijt van gehad.
Dat zou ik juist niet doen. Samsung staat daar nu eenmaal om bekend om daar te spelen met de instellingen. Daarnaast zou ik nooit een 50" kopen van Samsung en dan al zeker geen LCD. Backlight bleeding blijft nu eenmaal bestaan, ook bij LED's.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skatemania Bekijk bericht
Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2009, 17:16   #40 (permalink)  
skatemania is nu online skatemania
skatemania's schermafbeelding
Member
[0/17] skatemania just joined
Citaat:
Dat zou ik juist niet doen. Samsung staat daar nu eenmaal om bekend om daar te spelen met de instellingen. Daarnaast zou ik nooit een 50" kopen van Samsung en dan al zeker geen LCD. Backlight bleeding blijft nu eenmaal bestaan, ook bij LED's.
Backlight bleeding?

EDIT: gevonden, iets met het onvolledig blokkeren van het background licht
Met citaat reageren
Reageren

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten