Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 31
    Member
    iTrader
    7 (100%)

Gaming PC, budget 700 euro

Hallo allemaal,

Ik had graag wat tips ivm een nieuw systeem. Geen randapparatuur nodig, dat is reeds aanwezig. Het is dus vooral bedoeld om op te gamen en eventueel lichte beeldbewerking.

Alvast bedankt

Member Mette2's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    - Behuizing : Antec Three Hundred 55€
    - Voeding : Corsair VX550W 89€
    - Moederbord : GigaByte GA-MA770T-UD3P 89€
    - CPU : AMD Phenom II X4 945 179€
    - Geheugen : 2x 2GB DDR3-1333 65€
    - Grafische kaart : ATI Radeon HD4870 512MB 115€
    - Harde schijf : Western Digital Caviar Black 640GB 65€
    - DVD-RW : Sony Optiarc AD-5200S 19€

Totaal : 676€ zonder assemblage of verzendkosten.

Approved 9-lifer
    iTrader
    47 (100%)
    Heb je bepaalde voorkeuren van merken? Intel of AMD processor? ATI of nVidia grafische kaart? Heb je een case?

Een Intel setup met ATI:

Case: Coolermaster 690CM (60-70 euro) (gemakkelijk uitbreidbare kast met zeer goede air flow)
    Voeding: Cooler Master Silent Pro M 700W (Retail, 2x PCIe, Kabel-Management) (110 euro)
    (ik stel deze voeding voor in het geval je in crossfire wil uitbreiden)
    Moederbord: Asus P5Q of P5Q pro (100-120 euro)
    CPU: Intel core 2 duo E8400 (160 euro)
    Geheugen: 2 x 2Gb Corsair DDR2 PC6400 (45 euro)
    Grafische kaart: ATI Asus 4870 1Gb: (150 euro)

Totaal 640-700 euro.

AMD set-ups laat ik aan de kenners over ;o)
    ever danced with the devil in the pale moonlight?

Approved 9-lifer
    iTrader
    11 (100%)
    Ik zeg het nog is. Om nu nog een C2D te kopen... Kijk naar de prijs en kijk dan naar de prijs van mette zijn Quadcore het mobo is meteen ook goedkoper bij AMD
    Easily calculate your fuelcost: Download Split the Gas Bill

Member
    iTrader
    7 (100%)
    Hmm, dan toch liever een 4890 ipv een 4870.
    En m'n voorkeur gaat uit naar Intel, maar als er een betere AMD te verkrijgen is zal ik zeker geen oogkleppen opdoen ^^

Approved 9-lifer
    iTrader
    47 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maximvdb Bekijk bericht
    Ik zeg het nog is. Om nu nog een C2D te kopen... Kijk naar de prijs en kijk dan naar de prijs van mette zijn Quadcore het mobo is meteen ook goedkoper bij AMD

Ik zei het er dan ook als laatste bij: voor AMD set-ups moet je bij de kenners zijn. Op dit moment zijn quad cores nog niet beter in games. En zolang ontwikkelaars blijven focussen op dual cores is het voor een game PC ook niet nodig. Hij kan natuurlijk naar een quad core overschakelen (q9450 of q9550) als dat nodig is. Of hij kan wachten tot de i5 platformen beschikbaar zijn van Intel.

Maar nogmaals: AMD set-ups zijn mijn ding niet, dus daar geef ik geen advies over.

Member
    iTrader
    13 (100%)
    Op het moment zit AMD toch iets beters voor de game CPU's dus ik zou zeker voor Mette2 zijn config gaan die gaat ongeveer hetzelfde kosten maar gaat toch een stukje sneller zijn in games en algemene dingen.
    Q9550 @ 3.4 GHz | ATI 6950 flashed --> 6970 |Asus P5Q Pro Turbo | 4gig | Corsair TX 650 | HAF 922 | Razer Deathadder | Dell U2311H | Win 7 home Premium 64 Bit | Philips amBX 2.1 Sound set + Roccat Kave Headset

Iphone 4 + Mobile Vikings =

iTrader
    11 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door medalofkoen Bekijk bericht
    Maar nogmaals: AMD set-ups zijn mijn ding niet, dus daar geef ik geen advies over.
    Als je op voorand al partij kiest en/of je bent maar van een kant op de hoogte, hoe kan je dan neutraal advies geven...?

Het 'dual-quad verhaaltje in games' is zever, de clocksnelheden van de huidige quads zijn hoog genoeg om niet meer te moeten onderdoen tov de dualcores, ik zeg niet dat een quad beter is, maar ze zijn ook niet slechter, en met DirectX 11 voor de deur (waar veel betere support inzit voor multicore cpu 's) zou ik nu geen dualcore meer kopen als je budget ruim genoeg is.

Prijs/prestatie kan Intel gewoon niet op tegen AMD.

@Boze_Poes : HD4890 is +-50€ duurder dan de HD4870, als je binnen je budget wil blijven moet je nog ergens op gaan besparen. IMO presteert die HD4870 nog goed genoeg voor alle huidige games, en volgend jaar kan je dan eventueel upgraden naar een DX11 kaart.

Approved 9-lifer
    iTrader
    47 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Titanium X Bekijk bericht
    Op het moment zit AMD toch iets beters voor de game CPU's dus ik zou zeker voor Mette2 zijn config gaan die gaat ongeveer hetzelfde kosten maar gaat toch een stukje sneller zijn in games en algemene dingen.
    als dat zo is, kan hij idd beter voor amd gaan, maar dan zou ik een ander moederbord nemen.
    beter een moederbord met 2 pci-e 2.0 16x slots om later eventueel een tweede gpu te installeren.

Approved 9-lifer
    iTrader
    47 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mette2 Bekijk bericht
    Als je op voorand al partij kiest en/of je bent maar van een kant op de hoogte, hoe kan je dan neutraal advies geven...?

Het 'dual-quad verhaaltje in games' is zever, de clocksnelheden van de huidige quads zijn hoog genoeg om niet meer te moeten onderdoen tov de dualcores, ik zeg niet dat een quad beter is, maar ze zijn ook niet slechter, en met DirectX 11 voor de deur (waar veel betere support inzit voor multicore cpu 's) zou ik nu geen dualcore meer kopen als je budget ruim genoeg is.

Prijs/prestatie kan Intel gewoon niet op tegen AMD.

@Boze_Poes : HD4890 is +-50? duurder dan de HD4870, als je binnen je budget wil blijven moet je nog ergens op gaan besparen. IMO presteert die HD4870 nog goed genoeg voor alle huidige games, en volgend jaar kan je dan eventueel upgraden naar een DX11 kaart.
    mette, je hebt me verkeerd begrepen.
    ik ken zo goed als niks van amd op dit moment, dus daar geef ik geen advies over.
    ik gaf gewoon advies over een intel setup.

iTrader
    11 (100%)
    Ik heb je wel begrepen, ik begrijp gewoon niet hoe je advies kan geven als je maar voor 50% op de hoogte bent wat de markt te beiden heeft... ik begrijp dat je de topicstarter de keuze wil geven, maar als je niet weet wat de concurrentie te bieden heeft, kan je ook niet weten of je wel goed of slecht advies geeft. En ja, de TS kan een voorkeur hebben voor Intel, maar dat neemt niet weg dat we hem op andere gedachten mogen of zelfs moeten brengen, AMD biedt momenteel de beste prijs/prestatie en iedereen die Intel wil zal ik proberen te overtuigen om voor AMD te kiezen omdat dit IMO het beste advies is.

Ik ben zeker geen fanboy ofzo, ik zit hier al lang genoeg op aankoopadvies, vorig jaar hebben we hier iedereen Core 2 Duo en Core 2 Quad aangeraden, dit jaar is het AMD zijn beurt, ik zie geen enkele reden om atm voor Intel te kiezen (buiten zware cpu-belastende programa 's = Core i7).

Approved 9-lifer
    iTrader
    47 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mette2 Bekijk bericht
    Ik heb je wel begrepen, ik begrijp gewoon niet hoe je advies kan geven als je maar voor 50% op de hoogte bent wat de markt te beiden heeft... ik begrijp dat je de topicstarter de keuze wil geven, maar als je niet weet wat de concurrentie te bieden heeft, kan je ook niet weten of je wel goed of slecht advies geeft. En ja, de TS kan een voorkeur hebben voor Intel, maar dat neemt niet weg dat we hem op andere gedachten mogen of zelfs moeten brengen, AMD biedt momenteel de beste prijs/prestatie en iedereen die Intel wil zal ik proberen te overtuigen om voor AMD te kiezen omdat dit IMO het beste advies is.

Ik ben zeker geen fanboy ofzo, ik zit hier al lang genoeg op aankoopadvies, vorig jaar hebben we hier iedereen Core 2 Duo en Core 2 Quad aangeraden, dit jaar is het AMD zijn beurt, ik zie geen enkele reden om atm voor Intel te kiezen (buiten zware cpu-belastende programa 's = Core i7).
    Er zijn weinig replies die me kunnen irriteren, maar deze reply heeft een gevoelige snaar geraakt. Ik heb redelijk wat kennis van Intel platformen, maar ik ga hier niet gaan beweren dat ik de waarheid in pacht heb en ik heb al zeker niet de ambitie om iemand te 'moeten' overtuigen om voor een bepaald merk te kiezen. Dat doe jij wel. Het argument dat iemand een voorkeur kan hebben voor Intel breng jij aan. Dat is ZIJN keuze en niet die van jou of van iemand anders. Dit forum heet 'advies' en niet 'vertel me wat ik MOET kopen'.

Mijn advies is binnen zijn budget 1 van de beste setups die je van Intel kan kopen om de games van vandaag te kunnen spelen. Dat is de Intel keuze. Dan heb je de AMD keuze. Aangezien ik daar weinig van ken op dit moment (omdat ik dat merk niet meer heb gevolgd de laatste maanden), laat ik dat aan de kenners van AMD over en ZEG ik dat ook letterlijk om de poster te laten weten dat er nog een andere kant is. En dat vind ik wel belangrijk: nl de poster het volledige gamma te laten kennen. En vanaf dan moeten wij als adviesgevers niet meer tussenkomen in ZIJN keuze.
    De poster alleen maar AMD voorschotelen is pas fout, want dan heeft hij niet alle informatie. In tegendeel: jij vindt zelfs dat het niet mag om ook alternatieven aan te bieden, ook al zijn ze minder goed.

Ik heb niks tegen jou persoonlijk, maar als je me op zo een persoonlijke manier aanvalt, dan krijg je een antwoord.
    Laatst gewijzigd door medalofkoen; 19 juli 2009 om 22:35

iTrader
    11 (100%)
    De topicstarter vraagt advies, ik doe hem een voorstel, jij doet hem een alternatief voorstel, geen probleem. Titanium X, maximvdb en ikzelf verdedigen mijn voorstel met degelijke argumenten, jij zegt alleen maar op de hoogte te zijn over jou voorstel, ik snap dan niet hoe je jou voorstel kan verdedigen, en daar draait het om, ik begrijp dat je de topicstarter de keuze wil laten en ik wil hier gerust een hele uitleg doen voor hem welke merken/producten er op de markt zijn en aan welke prijzen, ik wil gerust AMD/ATI AMD/Nvidia Intel/ATI en Intel/Nvidia configs geven en zeggen welke de beste keuze is en een hele uitleg geven waarom... maar waar zijn we dan mee bezig...
    Ik heb misschien wat overdreven in mijn vorige reply, iemand op andere gedachte 'moeten' brengen was er wat over, als iemand een bepaald voorkeur heeft vind ik dat je niet zomaar klakkeloos moet toegeven aan die eisen, mensen zijn vaak 'blind' door marketing enz... als er een beter alternatief is vind ik dat je op zijn minst mag proberen om hem of haar op andere gedachte te brengen zonder iemand te dwingen, dat is advies geven, ik heb ook nergens gezegd dat ze MOETEN kopen wat ik aanraad.
    Ik geef hier gratis advies en ik doe dit nog steeds voor mijn plezier, wat mensen uiteindelijk met mijn advies doen is hun keuze.
    Het was niet de bedoeling om u persoonlijk aan te vallen, ik probeer hier altijd gezonde discussies te voeren, sorry dat het uit de hand is gelopen, ik wil hier met niemand ambras hebben want ik zit hier elke dag...
    Laatst gewijzigd door Mette2; 20 juli 2009 om 00:54

Approved 9-lifer
    iTrader
    47 (100%)
    Hey Mette2,

Ik ken meer dan alleen mijn voorstel hoor ;o). Ik verdedig mijn voorstel ook niet als zijnde het beste voorstel voor de TS, wel als beste voorstel voor een Intel setup binnen zijn budget (moest hij een hoger budget hebben, dan zou ik hem de q9550 aangeraden hebben omdat die gemakkelijk te overclocken is op een asus p5Q, of ik zou hem aanraden te wachten tot de i5 platformen op de markt komen dat prijs/kwaliteit beter zou zijn dan het i7 platform voor gaming al is dat maar PR talk voorlopig). Tenzij jij een betere Intel setup kent dan mijn voorstel, dan zou ik dat graag ook horen. Ik lees hier net de PC-gameplay waar ze een gelijkaardige setup aanraden voor zijn budget. Misschien dat ze op die redactie het AMD platform ook niet goed kennen? ;o)

Enfin, het enige dat ik wou aanbrengen was een Intel setup in het geval de TS een voorkeur heeft voor Intel. En ik wou ook dat iemand met AMD setups kwam (dat zei ik ook: amd voor de amd kenners).

Ik wou ook geen persoonlijke aanval naar jou richten, want ik volg het hardware forum dagelijks, en ik weet dat je verstand van zaken hebt als ik jouw posts lees.

Als ik advies nodig heb over AMD of iets anders, zal ik ook naar jouw advies luisteren ;o)

Member phate_13's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Toch even daarop inpikken, mijn ervaring is dat PC-Gameplay zich beter met hun core-business bezig houden. Games reviewen. Ik heb al vaker minder goed advies gezien in de PC-Gameplay qua hardware.
    Het is zeker niet altijd hun schuld, omdat het maar om de maand uitkomt is dit vaak snel verouderd advies. Maar zelfs als we hier over kijken, dan kan het advies vaak wat beter zijn.

Member
    iTrader
    0
    Antec Three Hundred 53
    Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz 166
    ( als ik het topic zo lees kan dit ook een Q9400 zijn voor 198)
    ASUS P5Q PRO, P45, Socket-775 107
    Corsair TWIN2X PC6400C4PRO DDR2 4GB KIT 69
    EVGA GeForce GTS 250 1GB PhysX CUDA 148
    OCZ Fatal1ty Series 61
    Samsung SpinPoint F2EG 500GB 48
    Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-5200A 19
    geen verzend kosten , niet inmekaar gestoken :
    €673

Member
    iTrader
    13 (100%)
    @Hendrikkkk zijn setup...

Dat is toch maar een vrij zwakke setup om te gamen hoor.
    Die GTS 250 is al niet meer van de snelste en voor da geld hebt ge al bijna een ATI 4890... ook kan je beter gaan voor een amd processor dan die E8500...
    Q9550 @ 3.4 GHz | ATI 6950 flashed --> 6970 |Asus P5Q Pro Turbo | 4gig | Corsair TX 650 | HAF 922 | Razer Deathadder | Dell U2311H | Win 7 home Premium 64 Bit | Philips amBX 2.1 Sound set + Roccat Kave Headset

Iphone 4 + Mobile Vikings =

Approved 9-lifer
    iTrader
    11 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendrikkkk Bekijk bericht
    Antec Three Hundred 53
    Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz 166
    ( als ik het topic zo lees kan dit ook een Q9400 zijn voor 198)
    ASUS P5Q PRO, P45, Socket-775 107
    Corsair TWIN2X PC6400C4PRO DDR2 4GB KIT 69
    EVGA GeForce GTS 250 1GB PhysX CUDA 148
    OCZ Fatal1ty Series 61
    Samsung SpinPoint F2EG 500GB 48
    Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-5200A 19
    geen verzend kosten , niet inmekaar gestoken :
    €673
    Doe je dit express ? Het zeker geen slechte setup. Maar ik denk dat we het er wel over eens kunnen zijn dat quadcores Hun Ghz bijne evenhoog of hoger liggen. Met Dx11 voor de deur gaan quadcores alleen maar meer voordeel hebben tov C2D als je dan de prijs ziet tussen Quad En C2D moet je al vrij dom zijn nog voor een C2D te gaan.

Het probleem is eigenlijk dat iedereen bewust/onbewust Intel Fanboy is. Pure door hun marketing. Ik was zelf ook serieus voor Intel tot ik op dit forum kwam en tot ik Benches begon te vergelijken...

Owja die graka ... Volgens mij is de 4870 toch zeker 10 % sneller. Voor minder geld. Ik zal direct eens een bench opzoeken

Nog 1 opm over mette zijn setup. Misschien de 1Gb versie nemen ? kost niet zoveel meer. Maar misschien is het verstandiger om eerst te weten op welke resolutie de TS speelt

Zie net dat Tit X voor mij was

Approved 9-lifer
    iTrader
    47 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Titanium X Bekijk bericht
    @Hendrikkkk zijn setup...

Dat is toch maar een vrij zwakke setup om te gamen hoor.
    Die GTS 250 is al niet meer van de snelste en voor da geld hebt ge al bijna een ATI 4890... ook kan je beter gaan voor een amd processor dan die E8500...
    de gts 250 behoort eigrnlijk niet tot de 200 serie.
    het is eigenlijk een 9800 kaart.
    niet aan te raden.

Approved 9-lifer
    iTrader
    11 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door medalofkoen Bekijk bericht
    de gts 250 behoort eigrnlijk niet tot de 200 serie.
    het is eigenlijk een 9800 kaart.
    niet aan te raden.
    Twordt hier al bevestigd se... Benches GTS 250 VS 4870 zoek maar op ...

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten