Ik heb mijn Asus L50VN verkocht (dat ging snel), op naar de volgende laptop, een Sony VGN-FW41M/H. Ik was toen al verliefd (model type), maar de specs die ik toen voor ogen had, ging ver buiten mijn budget!!
Waarom de Sony:
Betere grafisch kaart, vond de 9650M GT toch net te weinig, ik hoop met de Radeon 4650 hier beter mee ete scoren

Op Notebookcheck performt hij bijna ~1.3x sneller... Eindelijk toch GTA4 op een laptop spelen (alsnog op een lage resolutie)?
Op de CPU doe ik een klein stapje terug van 6 naar 3 MB cache. Maar het is nog steeds een krachtige proc. wat ook minder warm wordt 25watt tegen over 30~39watt. Maar eerlijk is eerlijk, de Asus werdt nooit warm!! Alleen wanneer de GPU meedeed, dan nog was het goed te doen! (ook in de warme zomer, tijdens mijn vakantie).
Ook de een hogere scherm resolutie, (de resolutie op pricewatch klopt niet) namelijk 1920 x 1440 op een 16:9 16,4", lekker... Daar houd ik van. Ik weet al uit ervaring dat zo'n resolutie goed is te doen!
Als ik de spec verder met elkaar vergelijk, dan heeft Asus meer in huis. Sony heeft gee SPDIF, op de Asus nooit gebruikt, ik denk ook niet dat ik dat ooit zal gaan gebruiken. ESATA, mooi dat de Asus dat heeft, maar een USB2 is voor mij voldoende. Een vinger scanner, erg leuk, werkte ook vrij aardig goed, maar nooit echt gebruik van gemaakt. Ik gebruikte toch geen password op mijn laptop (foei).
Omdat de Sony (in mijn ogen) nu betaalbaar is geworden, wil ik er één!
Wat voor mij ook heel belangrijk was is dat de Sony nu al verteld dat het systeem max 8GB aan geheugen kwijt kan. Mooi voor de toekomst (als ik hem dan nog heb). De Asus specificeerde dat nergens, wat mij achteraf wel tegen zat.
Achteraf, de Asus is een uitstekende laptop! Ik hoop dat de Sony mij straks niet in de steek laat.
KLIK - vergelijking van verschillende GPU's !
ATI Mobility Radeon HD 4650
3DMark06: 6671
GeForce 9650M GT
3DMark06: 4808 (op mijn Asus haalde ik 4207)
edit, info toegevoegd