Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 49

Discussie: Eindelijk nieuwe pc

Member Son Gokou's schermafbeelding
    iTrader
    38 (100%)
    pc komt er normaal midden volgende maand :-) dat is sowieso zeker
    Zeg NEE tegen Whiskas, Zeg NEE tegen 9LIVES.

Approved 9-lifer maximvdb's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    dan zou ik wachten op de geruchten van de 965... dan zal je setup een 100 euro minder kosten voor bijna de zelfde performance.

Maar waarom moet je een Diskette station hebben ?
    Easily calculate your fuelcost: Download Split the Gas Bill

iTrader
    38 (100%)
    bios update enzo

ik heb geleerd van het verleden dat een diskette station altijd handig is

Approved 9-lifer Feel The Rush's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Graka: nVidia PCIe GTX295 (ArtNr: JDXXP1) 469,-

Windows Vista Home Premium 64 bit € 119,-

CPU Core i7-920 € 279,-

Floppydrive + Cardreader € 29,-

CMPSU-750TX € 129,-

G5 Laser Mouse € 39,-

Case: SopranoRS 100 € 109,-

DVD brander: Samsung SH-S223B € 25,-

Case fan: SFlex 1900rpm 120x120x25 € 19,-

G15 Gaming Keyboard Refresh € 79,-

mobo: P6T (X58) € 229,-

HDD: Samsung SpinPoint F1 (1.000 GB) € 79,-

Geheugen: DIMM 6 GB DDR3-1600 Tri-Kit (6144 MB) € 119,-

CPU Koeler: Mugen 2 SCMG-2000 € 39,-

OCZ Solid-State Disk 2,5" (Retail, Zwart, OCZSSD2-1APX60G, Apex Series) € 229

HDD toebehoren: Himuro SCH-1000 € 19,-

Subtotaal € 2.010,-
    PC specs: Intel 2 Duo E8400 @ Scythe Mugen 2 SCMG-2000 // Asus PQ5 SE // OCZ 4 Gb DDR2 800 Mhz // Sapphire RADEON HD 4850 512 MB GDDR3 // 1Tb + 0.5 Tb HDD // Antec Earthwatts 500W // Antec Sonata III case // Logitech G5 @ Sweex metal pad // Fan & temperature control Scythe Kaze Master

Rock Solid, Heart Touching

Member phate_13's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Biosupdate gaat tegenwoordig ook in windows zelf of via usb geloof ik.
    Persoonlijk zou ik het niet kopen.

"Das waar maar het is een kleine boost en hij heeft het geld ervoor... Dus waarom niet ?"
    Omdat, zoals ik reeds aanhaalde, het een redelijk dood platform is.
    "http://tweakers.net/nieuws/60419/intel-stopt-met-verkoop-van-core-i7-920-en-940.html"
    Blijft niet meer veel over dan, lijkt me niet het type socket dat je wilt hebben.

Daarom zou ik dus zeker niet voor een i7 config gaan.

iTrader
    11 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phate_13 Bekijk bericht

"Das waar maar het is een kleine boost en hij heeft het geld ervoor... Dus waarom niet ?"
    "http://tweakers.net/nieuws/60419/intel-stopt-met-verkoop-van-core-i7-920-en-940.html"
    Blijft niet meer veel over dan, lijkt me niet het type socket dat je wilt hebben.

Dat artikel had ik nog nooit gezien ... Hmmm Nuja je weet ook niet hoelang de AM3 socket gaat meegaan. Misschien is het IDD beter om te w8 op 965

@Feel The Rush Das een leuke setup maar bij een SSD moet je voor de VERTEX serie gaan.

Approved 9-lifer Vorda's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Idd, mensen blijven maar die kak Solid reeks linken.

Het draait rond Vertex tegen Intel, en dan nog Vertex in raid 0 vs Intel eigenlijk.
    OCZ Vertex in raid getest (7/7) | Core | Tweakers.net
    In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister.Onze aankoopadvies guide

Member Killertweety's schermafbeelding
    iTrader
    0

In heel dat artikel lees ik nogal veel het woordje 'ZOU' ... .
    Wat ik uit de comments begrijp is dat de 920 en 940 modellen geschrapt zouden worden omdat ze hun eigen i5 reeks zouden wegconcurreren (of visa versa) ... .i7 zou, zoals oorspronkelijk bedoelt, 'high-end' zijn en het zou m.a.w. als je binnenkort i5 krijgt 'super-high-end' worden ... . Bovendien zouden i5's minder te overclocken zijn dan i7's. Er zouden nog wel degelijk processoren gemaakt worden voor socket 1366; hier en daar is sprake van 6-core-processoren die zouden werken op socket 1366 ... . Etcetera

Dus om nu meteen i7, laat staan de socket 1366, als 'dood' te bestempelen vind ik persoonlijk wel HEEL erg ver gaan

De i7 920 is een pracht van een processor die momenteel alle concurrentie achter zich laat. De prijs is HELEMAAL niet zoveel duurder als een vergelijkbare AMD-setup. Met een budget zoals dat van de threadstarter ga je volgens mij gewoon voor de i7.

En zelfs áls, in het aller-aller slechtste geval de sockets van i7 (de 1366) geen toekomst meer zouden hebben (dat de i7's geen toekomst meer zouden hebben maakt op zich niet veel uit als er nieuwe, betere processoren voor de socket uitkomen), dan nóg blijft een i7 een uitstekende investering voor wie niet om het jaar upgrades uitvoert. Wie nu i7 koopt, hem over een jaartje of wat gaat overclocken (mocht het dan al nodig zijn) kan er weer een jaartje of twee tegenaan. En als je i7 dan na enkele jaartjes écht heeft afgedaan heeft de socket die gebruikt zal worden voor i5 of de AMD-reeksen tegen dan ook al een waardige opvolger.

[edit] En je kan natuurlijk ALTIJD wachten in hardwareland. Over een goeie maand zijn de nieuwe AMD's er lees ik. Ergens anders lees ik dat in september de i5's vollenbak op de markt gegooid worden. Terwijl is Intel bezig met de 6- en 8-core processoren, dus waarom daarom niet op wachten? En wat doet AMD terwijl? Juist, misschien toch beter daar op wachten ... .

Wat ik overigens ook overal lees is dat games (ik ga er nu even van uit dat het om een gamecomputer gaat) nauwelijks de volledige kracht van Quad-cores gebruiken (GPU is veel belangrijker); dus tegen de tijd dat games dat wel doen zijn we weer een jaartje (of meer) verder.

Mijn twee eurocenten
    Laatst gewijzigd door Killertweety; 2 juni 2009 om 19:20

iTrader
    11 (100%)
    Make your words mine ... Tenzij die 960 direct voor de deur staan ...

iTrader
    38 (100%)
    ik heb er 2 samengesteld waar de keus gaat tussen vallen

ALTERNATE. Hardware - Software - Entertainment

Azerty Hardware

iTrader
    11 (100%)
    Beide zijn leeg! Misschien beter een Screen posten!

Member phate_13's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Killertweety:
    In de eerste plaats: De i5 ZAL de i7 wegconcurreren.
    In de tweede plaats: Natuurlijk zal het niet echt dood zijn, maar het zal wel een high-end platform blijven, zeker nu de i5 erbij komt. Als jij je pc wilt upgraden met een processor van 500 euro in de toekomst, mij niet gelaten... Ook als je processor het zou begeven (buiten garantie bv.) dan zit je daar schoon.
    Anyway, ik zeg voor een reden "redelijk dood". Als we alles zeer uitgebreid moeten gaan nuanceren, waar zijn we dan mee bezig. (Vb: Iedereen heeft 2 benen. Ah nee, dat is niet waar, er zijn mensen met een afwijking die misschien een derde been hebben of mensen die een been verloren hebben in een ongeval, of...)

De mogelijkheid tot upgraden is gewoon veel groter bij AMD, dat is het punt dat ik wou maken. Je ziet toch ook dat AMD tenminste rekening houd met de personen die willen upgraden. Vergelijk dat zelfs al eens met het S775-platform, de moederboden voor de eerste Core2Duo's ondersteunen de laatste nieuwe Core2Duo's al niet meer door de hogere fsb.

En de prijs van een i7-config is wel degelijk veel duurder.
    Phenom II X4 940 (€170) + mobo (€90) + 4GB DDR2(€45) = 305 euro.
    I7 (€245) + mobo (€170) + 4GB DDR3 (€60) = 475 euro.
    En dat terwijl je er in games amper verschil tussen zult voelen.

Betreffende het wachten, als hij deze pc toch pas over een maand wil kopen, dan kan hij gerust een maand wachten? =)
    Je hebt natuurlijk volledig gelijk dat je kunt blijven wachten, maar als hij dan pas de pc nodig heeft dan kan hij inderdaad beter wachten.

*Edit*: Als de pc natuurlijk voor meer zou moeten dan games, bv rendering ed. Dan alstublieft ga inderdaad voor de i7 die inderdaad dan veel sneller is, maar voor games zal het verschil miniem zijn.

Member Mette2's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Als het verbruik ook een rol speelt zou ik zeker voor AMD gaan, de Core i7 cpu 's zijn niet bepaald zuinig, atm zijn ze zelfs de minst zuinige cpu 's op de markt...

Approved 9-lifer mythe's schermafbeelding
    iTrader
    133 (100%)
    Vergelijk dat zelfs al eens met het S775-platform, de moederboden voor de eerste Core2Duo's ondersteunen de laatste nieuwe Core2Duo's al niet meer door de hogere fsb.
    De meeste gekende fabrikanten zorgen wel voor een deftige bios upgrade dat je weer mee kan, als hun chip dat toelaat.
    Maar het gaat nog verder. Ik heb nen P4 die op een S775 zit, maar ik kan geen enkele C2D plaatsen. Zelfs geen CD.

En de prijs van een i7-config is wel degelijk veel duurder.
    Phenom II X4 940 (€170) + mobo (€90) + 4GB DDR2(€45) = 305 euro.
    I7 (€245) + mobo (€170) + 4GB DDR3 (€60) = 475 euro.
    En dat terwijl je er in games amper verschil tussen zult voelen.
    De Phenom II X4 955 die er nog iets dichter tegen ligt, in sommige games zelfs beter presteert bespaart je ook nog 40 euro uit.
    Je moet wel rekening houden met het triple channel DDR3. Jij neemt 4GB DDR3.

Upgraden is ook iets moeilijk op dit moment. Intel heeft nooit rekening gehouden met het behouden van sockets voor uitbreiding. Terwijl AMD dit wel heeft gedaan, maar AMD spreekt er van dat de socket waarschijnlijk wijzigt bij de nieuwe CPU's in de loop van 2010. Dus daarvoor moet je het niet doen ^^. Je kan dan weer wachten tot dan, maar dan kun je gewoon blijven wachten.
    PSN: dripke
    .

Member Mette2's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Tuurlijk, anders is het 4GB vs 6GB, dualchannel werkt evenzeer op een s1366 moederbord.

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Regels voor berichten