Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 25
    Member agrash's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

Externe HD +- 1 terabyte

Ik heb een aantal jaar geleden een externe hd gekocht van 120 mb & die kwam te klein dus heb ik ene van 320 gekocht & nu hetzelfde probleem al voor een aantal maanden.

Heeft iemand soms een goedkope link naar een online winkel voor een degelijk merk en uiteraard een zo goedkoop mogelijke prijs? Normaal gezien haal ik dat in mediamarkt maar online is dat ws wel goedkoper en ms ook deftiger.

Aub geen lacie fzo, want mijn 320 is zo'n lacie porche design en ik heb al veel klachten gehoord & gelezen hierover.. Al moet ik zeggen dat ik zelf nooit problemen ermee heb gehad ondanks ik die HD bijna dagelijks gebruikte, maar toch zat de angst er een beetje in dat hij het zou begeven & al mijn gegevens kwijt..

Member flee*-666's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Kijk hier is, onderaan staan er een aantal van western digital (wat normaal toch wel kwaliteit is) van 1TB: ALTERNATE. Hardware - Software - Entertainment

iTrader
    1 (100%)
    ms een domme vraag maar wat is het verschil tussen bv:
    -Harddisks 3,5 inch USB
    -Harddisks 2,5 inch USB

Member gerco's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    De 3,5" zijn de grote externe harde schijven waarvoor je altijd nog een adapter voor nodig hebt. De 2,5" zijn mobiele harde schijven waarvoor je geen adapter nodig hebt, eventueel wel 2 usb-poorten (meestal maar 1).

Member pc-starter's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door agrash Bekijk bericht
    Heeft iemand soms een goedkope link naar een online winkel voor een degelijk merk en uiteraard een zo goedkoop mogelijke prijs? Normaal gezien haal ik dat in mediamarkt maar online is dat ws wel goedkoper en ms ook deftiger.:
    > Harddisks Externe :: Azerty Hardware

Goedkoop, en keuze te over qua merk, prijs, capaciteit, transfer speed...

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pc-starter Bekijk bericht
    > Harddisks Externe :: Azerty Hardware

Goedkoop, en keuze te over qua merk, prijs, capaciteit, transfer speed...
    Deze 2 zien er alleszins interessant uit:
    Azerty Hardware

Vooral die linkse dan

iTrader
    0
    uw linkje loopt helaas vast bij mij, kun je de ID nummers geven en zeggen wie de linkse is?

vb:

Id 2697
    Artnr UC-106TMFA-B
    Garantie 24 maand(en)

nummer dak nodig heb is 2697
    Laatst gewijzigd door pc-starter; 14 november 2008 om 23:11

iTrader
    1 (100%)
    Raar, gisteren werkte de link nochtans bij mij

de meest interessant tonende HD
    -Id: 76808
    -Artnr: WDE1U10000E

& de andere:
    -Id: 56328
    -Artnr: WDH1U10000E

iTrader
    0
    Beide zien er idd interessant uit, maar ik moet je hierbij wel nog iets meegeven want:
    een platliggende hdd kan zijn warmte minder goed kwijt dan een rechtopstaand model (warmte stijgt op).
    de reden waarom ik dit zeg is omdat ik zelf al een ernstig hitteprobleem heb gehad bij een plat model, momenteel (al bijna 2jaar) heb ik een maxtor onetouch4 usb 2.0 van 500gb en nog steeds zeer tevreden qua performance en temperatuur.

76808 is idd. mooi, zit welliswaar bij de goedkopere, maar is plat van model en lage transferrate en de 56328 is een vergelijkbaar product.

Deze in mijn link is sneller en kost niet zo heel veel meer:

My Book Home Edition :: Azerty Hardware

Id - 56172
    Artnr - WDH1CS10000E
    EAN - 718037122823

deze hdd is iets sneller + rechtopstaand = koeler, maar helaas wat duurder.

Member
    iTrader
    14 (100%)
    bij die platte zit meestal toch een houder om hem recht te zetten? bij de WD Elements (500gb dacht ik) van mn broer toch).

ik betwijfel dat er temperatuurproblemen gaan zijn met de meeste liggende schijven. er gaat natuurlijk altijd wel eens hier en daar eentje kapot gaan, maar dat is bij elk product zo.

ik vind de WD elements toch ook de interessantste, dat rechtstaan lijkt me toch geen 20 euro waard. en die mybook home is ook enkel interessante als je echt per se e-SATA of FireWire nodig hebt.

iTrader
    0
    @ Yankee: meestal zit er een vertikale houder erbij, maar bij deze 76808 niet.

Vergeet ook niet dat het hier om een hdd van 1TB gaat, ik veronderstel dat de persoon een gigantische hoeveelheid data veilig wil stockeren, of er een aantal backupjes op wil zetten, en dan is het puntje over temperatuur niet onbelangrijk.
    Het is uiteraard zo dat er wel eens een DOA op de markt komt, of dat er eene crasht na periode X.

De 56172 uit mijn vb is snel, maar kan ook werken via usb aan meer dan 480 Mbit/s (USB3-prepared) transferrate, en dit maakt hem nu net zo intresting.

iTrader
    1 (100%)
    Vergeet ook niet dat het hier om een hdd van 1TB gaat, ik veronderstel dat de persoon een gigantische hoeveelheid data veilig wil stockeren, of er een aantal backupjes op wil zetten, en dan is het puntje over temperatuur niet onbelangrijk.

Het is uiteraard zo dat er wel eens een DOA op de markt komt, of dat er eene crasht na periode X.

En ook dat ik deze keer ms een tijdje zoet kan zijn ermee want vorige keer scheelde het maar 200gb
    Ik zou een gewone HD kopen, maar helaas zit er een garantiesticker op m'n pc..

Ivm dat hitteprobleem, is dat echt zo problematisch & voorkomend? Mijn 2 andere HD zijn ook platte en zelfs van een goedkoop merk en ik heb er nooit problemen mee gehad. Ik heb ze ook zelfs al een paar keer uitgeleend aan vrienden, maar ik moet wel erbij zeggen dat ik er wel voorzichtig mee omga.
    Dwz stevig in bolletjespapier draaien bij de transport & hier op mijn bureau ligt er een laagje piepschuim onder om trilligingen van mijn boxen een beetje tegen te gaan aangezien ze er vlakbij liggen

Member SilentSpring's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Ik ga me algauw zo ene aanschaffen:
    Iomega USB Hard Drive: USB external Hard Drives

de 500Gb versie dan wel, die staat in de nieuwe Fnac in Brugge aan €64,99 volgens hun boekje
    Voor zover ik reviews vind blijkt dat het een goeie schijf is voor z'n geld, dus volgende week ofzo daar eens omgaan

iTrader
    0
    @ agrash: het komt regelmatig eens voor bij men vrienden dat hun schijftemp soms bij het maken van een backup van hun 500gb grote interne schijf naar externe schijf, en bij die job loopt de temp soms wel tot tegen de 60C doordat het om een gigantische hoeveelheid gaat en het lang duurt > vandaar

EDIT: van vb samsung spinpoint 500gb een backup maken naar WD element 500gb

EDIT 2: Daarom adviseer ik dan ook voor een externe hdd met hoge transfer speed
    Laatst gewijzigd door pc-starter; 15 november 2008 om 21:28

iTrader
    1 (100%)
    @ agrash: het komt regelmatig eens voor bij men vrienden dat hun schijftemp soms bij het maken van een backup van hun 500gb grote interne schijf naar externe schijf, en bij die job loopt de temp soms wel tot tegen de 60C doordat het om een gigantische hoeveelheid gaat en het lang duurt > vandaar

EDIT: van vb samsung spinpoint 500gb een backup maken naar WD element 500gb

EDIT 2: Daarom adviseer ik dan ook voor een externe hdd met hoge transfer speed
    Het zijn allemaal "kleine" bestandjes van min 60 mb & max 170 mb (vooral anime maar ook nog andere dingen). Dus als ik nu bv 10 Gb ofzo of zelfs minder at a time doe?
    Dat deed ik trouwens ook vroeger en op die manier lijkt het ook sneller te gaan bij het overzetten

iTrader
    0
    Dat is een goede methode, en zo kan je hdd tijdelijk wat temp recupereren (dalen).
    Je mag gerust tot 50gb in 1X gaan bij het overzetten, die hoeveelheid is tamelijk snel overgezet waardoor er niet zoveel hitte aan te pas komt.
    Bij vrienden die regelmatig een backup van 500gb maken duurt dat soms 3-4 uur, beetje afhankelijk van het aantal over te zetten bestandjes, grootte en de locatie ervan > hiermee bedoel ik dat je vb vroeger iets gewist hebt waardoor er nu in het begin wat ruimte gekomen is, zal je die ruimte benutten en verder doen tot die ruimte op is om dan over die grote blok te stappen van documenten die je hebt staan en erna verder te doen >>> gevolg = gesplitte documenten > veel leeskopactiviteit bij het zoeken. = hitteproductie.

Uw overzetmethode lijkt sneller te gaan, maar is het niet want je ziet wel een dialoog van est. time needed... maar dit klopt nooit tot op de sec. en je verliest in principe tijd door te "idlen" tov je vb alles in 1X zou overzetten.

Member
    iTrader
    14 (100%)
    Dat is een goede methode, en zo kan je hdd tijdelijk wat temp recupereren (dalen).
    Je mag gerust tot 50gb in 1X gaan bij het overzetten, die hoeveelheid is tamelijk snel overgezet waardoor er niet zoveel hitte aan te pas komt.
    Bij vrienden die regelmatig een backup van 500gb maken duurt dat soms 3-4 uur, beetje afhankelijk van het aantal over te zetten bestandjes, grootte en de locatie ervan > hiermee bedoel ik dat je vb vroeger iets gewist hebt waardoor er nu in het begin wat ruimte gekomen is, zal je die ruimte benutten en verder doen tot die ruimte op is om dan over die grote blok te stappen van documenten die je hebt staan en erna verder te doen >>> gevolg = gesplitte documenten > veel leeskopactiviteit bij het zoeken. = hitteproductie.

Uw overzetmethode lijkt sneller te gaan, maar is het niet want je ziet wel een dialoog van est. time needed... maar dit klopt nooit tot op de sec. en je verliest in principe tijd door te "idlen" tov je vb alles in 1X zou overzetten.
    Fragmentatie dus

maar jullie zijn die temperatuurproblemen hier wel wat aan het overdrijven.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yankee Bekijk bericht
    Fragmentatie dus

maar jullie zijn die temperatuurproblemen hier wel wat aan het overdrijven.
    -> idd., in het kort gezegd is dit fragmentatie, maar ik heb dit om even te verduidelijken wat uitgelegd.

Die temperatuurproblemen zijn er effectief bij vrienden die een backup maken van 500gb in 3-4 uur, want dat is constant schrijven, lezen, schrijven... > en dit in een bijna afgesloten kastje bij wijze van spreken. een gewone interne hdd kan genieten van de airflow in je pc en daarom zijn ze ook koeler dan een externe.

M'n maat heeft eens voor de test de behuizing van z'n externe hdd eraf gehaald en er 10 cm van een 12 cm fan geplaatst > wel de resultaten zijn indrukwekkend > het scheelde + 20 graden (koeler) op het einde van de backup.

Edit: ik denk wel dat iedereen weet dat hoge temps niet ten goede komen van de levensduur van een hdd.

> en 500gb is maar de helft van 1TB, dus kun je je voorstellen wat het kan worden qua temps als je zo'n backup zou maken (duurt +- 2X zo lang als 500gb) Maar als het voor gewone stockage is zoals argrash zegt, kan het met zijn methode niet echt kwaad... maar je begrijpt wat ik bedoel.
    Laatst gewijzigd door pc-starter; 16 november 2008 om 11:25

Member
    iTrader
    14 (100%)
    Edit: ik denk wel dat iedereen weet dat hoge temps niet ten goede komen van de levensduur van een hdd.
    Goh, ik moet ook nog altijd het eerste cijfermateriaal zien over het verband van de temperatuur van een harde schijf en zijn levensduur (en idem voor CPU's, GPU's,...).

Uiteindelijk is 3-4u zo'n zware belasting nog altijd weinig tov een hele week

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yankee Bekijk bericht
    Goh, ik moet ook nog altijd het eerste cijfermateriaal zien over het verband van de temperatuur van een harde schijf en zijn levensduur (en idem voor CPU's, GPU's,...).

Uiteindelijk is 3-4u zo'n zware belasting nog altijd weinig tov een hele week
    > als dat 1X per week voorkomt, is dat idd. weinig, maar voor m'n maat is het bijna dagelijkse kost met hetgeen hij doet.

> bij een hdd zijn de gevolgen veel erger als van een cpu of gpu: als je hdd kapot gaat door vb headcrash, ben je meestal al je data kwijt. en bij cpu/gpu > heb je maar gewoon te vervangen

Edit: de dag van vandaag maken en verkopen ze al hdd's zonder bewegende parts erin: dit zijn SSD-hdd's "solid state disk-hdd" > dit zijn schijven die een beetje werken volgens het principe zoals flashmedia en usb-stick. maar momentel nog veel te duur qua prijs/gb.

@ agrash, ik denk dat dit wel een tamelijk uitgebreid antwoord is op uw gestelde vraag.
    Laatst gewijzigd door pc-starter; 16 november 2008 om 12:20

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten