Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
    Member metaphore's schermafbeelding
    iTrader
    3 (80%)

Dell Laptop, blu ray?

Mijn zus heeft een nieuwe laptop nodig vooral voor schoolwerk. (budget +-1000€)

Ik heb zowa rondgekeken en kvond op dell precies hetgeen het beste paste bij haar. Tzal wss nen inspiron worden.(T8100, 4gb ram, 320gb, X3100)

De vraag is eigelijk, zou ik er blu-ray insteken, (kost €170) of is dat in feite helemaal nog niet nodig, of de moeite niet?
    De laptop zou toch een 4tal jaar moeten meegaan ofzo.

Verder algemeen,
    Hoe zit het met de warmte, batterijduur en kwaliteit van die insiron laptops? En de garantie bij dell... zou ik die 3jaar garantie pakken of niet?

Of hebben jullie betere voorstellen met +- zelfde specs, maar goedkoper?
    |^^^^^^^^^^^^^^^^^^\||____
    |....The BEER TRUCK.... ||||'""|""°\_,__
    |___Only for Me___l||__|__|___|) _____|
    |(@)(@)""""""""""""**|(@)(@)****|(@)|

Member
    iTrader
    14 (100%)
    wel, echt nodig zie ik het nog niet in de komende 4 jaar (in dit geval).
    ik vermoed dat een aantal gamedeveloppers wel zal overstappen naar blu-ray, maar dat is in dit geval niet relevant. en ze zullen ook wel niet durven om geen DVD release te brengen.
    natuurlijk gaan blu-ray films ook veel meer verkocht (en hopelijk wat goedkoper) worden, maar de eerste paar jaar gaan ze DVD's toch nog niet afschaffen en aan een HD film ga je toch pas wat hebben als je de laptop aansluit op een LCD TV. op het laptopscherm zelf ga je ook wel wat verschil zien, maar niets dat de moeite is.

voorlopig lijkt het me dus nog niet zo interessant, zeker omdat het toch 170 euro is. binnen 1-2 jaar zul je wel voor 100 euro een doorsnee blu-rayspeler hebben voor aan je TV te hangen moest ze dat nog willen.

over welk model spreken we precies? want er zijn verschillende inspirons. en welke exacte specificaties?

ps: als ze naar unif of hogeschool gaat, kijk eens wat ze daar kan krijgen van laptop, is vaak ook interessant qua prijs.

Approved 9-lifer chosen1's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    idd, geen blu-ray nemen momenteel.

ik kan me niet inbeelden dat uw zus zo'n grote hoeveelheid data gaat moeten versluizen of dat ze zo'n filmfreak is dat haar films in HD moeten zijn?
    .

iTrader
    3 (80%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yankee Bekijk bericht
    wel, echt nodig zie ik het nog niet in de komende 4 jaar (in dit geval).
    ik vermoed dat een aantal gamedeveloppers wel zal overstappen naar blu-ray, maar dat is in dit geval niet relevant. en ze zullen ook wel niet durven om geen DVD release te brengen.
    natuurlijk gaan blu-ray films ook veel meer verkocht (en hopelijk wat goedkoper) worden, maar de eerste paar jaar gaan ze DVD's toch nog niet afschaffen en aan een HD film ga je toch pas wat hebben als je de laptop aansluit op een LCD TV. op het laptopscherm zelf ga je ook wel wat verschil zien, maar niets dat de moeite is.

voorlopig lijkt het me dus nog niet zo interessant, zeker omdat het toch 170 euro is. binnen 1-2 jaar zul je wel voor 100 euro een doorsnee blu-rayspeler hebben voor aan je TV te hangen moest ze dat nog willen.

over welk model spreken we precies? want er zijn verschillende inspirons. en welke exacte specificaties?

ps: als ze naar unif of hogeschool gaat, kijk eens wat ze daar kan krijgen van laptop, is vaak ook interessant qua prijs.
    http://www1.euro.dell.com/content/pr...hs1&l=nl&s=dhs
    Die helemaal rechts staat... aanpassingen zijn garantie en eventueel blu-ray.
    (of dieje 2e van rechts, aangezien die ni veel meer kost en betere cpu heeft, zie ik nu juist )

Kheb op de site van de kul eens gekeken maar die lijken me ni zo interessant.
    Belangrijk is ook dat hij ni te veel weegt (ze moet hem dikwijls meenemen naar de faculteit). Maar 3kg zal wel goed zijn denk ik (aangezien ze nu met éne van +5kg rondloopt )

Zal dus gebruikt worden voor internet, tekstverwerking, enkele chemische berekeningsprogramma's en filmkes zien.
    Grafische kaart moet er dus ni inzitten. Grote harde schijf is sowieso een troef. En dan standaard om hem wa vlot te laten lopen een nieuwere processor en 4gb ram. Kdenk dat ik ongeveer aan al haar noden voldoe.

Maar kheb nog nooit een dell gehad en kweet ni of die kwaliteit een beetje in orde is en hoe de service daar verloopt.

Member The Frak's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Dat is geen slechte laptop voor de prijs. Extra garantie is misschien het beste en ik zou dan ineens voor 4j gaan aangezien da maar €0.25 meer kost dan 3j.

De nieuwe Studio reeks ziet er ook wel goed uit. Ik vind vooral dat het scharnier van het scherm er steviger uitziet. Iets kleiner en iets zwaarder dan de Inspiron, iets duurder ook, maar daarvoor krijg je wel een aparte (budget) grafische kaart en een betere batterij (9-cel ipv 6-cel).
    Het nadeel van die grotere batterij is dat ze ook echt groter is en dus vanachter een beetje uitsteekt. (ik heb het over die van €1061)

iTrader
    3 (80%)
    Mja men zus was zelf ook aant rondzien voor laptops. En als zij zelf zou moeten beslissen wat ze kocht zou ze enkel naar het uiterlijk van die laptop kijken
    Omdat ze van de rest nix kent, maar ook omdat ze gene lelijke laptop wilt.

Die 9 cel batterij gaat ze sowieso ni willen.
    Kvind wel dat die studio er idd iets beter en degelijker uit ziet.
    Kga sowieso eens horen welk ze kiest qua uiterlijk en dan horen of ze er €100 meer voor wilt betalen omdat die er beter uit ziet

Member The Frak's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Misschien ook eens vragen of ze bluetooth nodig heeft (voor gsm of muis) want ik denk ni dat da er standaard bij zit.

Ow, en voor €40 kunt ge ook de kleur aanpassen.

iTrader
    3 (80%)
    Heb een dell-studio besteld.
    Ziet er een snel ding uit

Ik heb 19-08 besteld en hij zou pas 21-09 aankomen
    Is da normaal dat da zo lang duurt? Of zetten ze preventief iets langer dan nodig is?

Member
    iTrader
    10 (100%)
    Niet doen. Pc blijft doorgaans vrij lang achterop hinken op dit vlak. Je zal de komende 4 jaar nog eerder een game met 4 dvds zien dan een blu-ray release. Dit komt uiteraard omdat er totaal geen marktaandeel aan blu-ray spelers is bij de pc gamer. Je kan met die 170€ beter 3 jaar garantie nemen.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten