Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 27

Discussie: Nieuw fototoestel

Member Desjelle's schermafbeelding
    iTrader
    0

Nieuw fototoestel

Aangezien mijn Aldi kodakske al 5 jaar oud en dringend aan vervanging toe is had ik graag een nieuw fototoestel gekocht.

- Mag tot 400€ gaan.
    - Graag compact.
    - En ik fotografeer graag mijn hondjes, stilstaand en in beweging. (Snelle sluiter?)
    - Ik zal meer buiten dan binnen fotograferen.
    - Zelfs ik moet er aan uit kunnen.
    Sla nooit een man met een bril. Sla hem met je vuist, dat komt harder aan.

Crew Member apa's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Weblogs
    7
    De sluitertijd is van iets minder belang hoor: zowat alle toestellen die je tegenwoordig kan kopen bieden een voldoende korte sluitertijd. Belangrijker dan de sluitertijd zijn de focus-snelheid, de reactie-snelheid en de zoomsnelheid.

Hoe compact bedoel je? Moet je het toestel in de zak van je hemd kunnen dragen? Of is het voldoende als je die in de zak van je jas kan dragen?

Een goede keus volgens jouw criteria zou de Canon PowerShot A630 kunnen zijn voor EUR 236,00 (betrouwbare Duitse shop die ook probleemloos in België levert). Alles op dit toestel is goed voor de snelheid, op de bediening van de zoom na: het is een zoom die aangedreven wordt door een motor (met + en - toetsen). Sneller is een mechanische zoom, maar die bestaan niet op compacte camera's. Dit toestel beschikt over een heel pak automatische modi (= makkelijk te gebruiken) en biedt ook een hele reeks manuele instelmogelijkheden (als je wat wil experimenteren).

Zoek je een nog snellere camera, dan kan je voor een Fuji S6500fd gaan voor EUR 309,00... Die heeft dan wel een mechanische zoom maar is zeker niet compact te noemen.
    Laatst gewijzigd door apa; 29 januari 2007 om 19:29
    PC: C2D E8400 (@3600) | GA-X38-DQ6 | 2x2GB OCZ | GTX 660 | X-25M 80GB | WD 1TB | Eizo CX240
    MCE: X2 3k8+ | A8N-SLI Dx | 1GB Corsair | GT240 | WD 1+2TB | Origen S16V | Panasonic P46VT20 | Marantz SR7500 | JBL SCS178
    PHOTO: 1D MkIIN | EF 24-70 f/2,8 L USM | EF 70-200 f/4 L USM | EF 100-400 f/4,5-5,6 L USM IS | 430EX | Selphy CP800 | backpack full of ammo
    [ blog ]

iTrader
    0
    Heel hard bedankt voor de vlugge respons.
    Die Fuji is eigenlijk precies het model dat ik niet wil hebben.
    Die Canon zie ik wel zitten. Morgen zal mijn vrouwtje eens naar de Fnack gaan kijken hoe "handzaam" die 640 eigenlijk wel is.

Member
    iTrader
    0
    Ik heb een Nikon Coolpix S9 en kben er content van
    Lekker klein, 6.1 MP, licht en €299

Member stefaantje's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    ik heb de a630, en ik vindt hem heel goed.
    Enkel de lichtsterkte binnenshuis (zonder flits dan wel) is maar mager. Maar daar hebben nagenoeg alle digitale camera's last van (behalve de Fuji F30 naar het schijnt).
    Zeker niet in de Fnac kopen imo, alle camera's kosten daar 50 euro meer dan elders. De a630 staat in de aanbieding in de makro, of anders kan je hem bij photohall bestellen. (daar heb ik hem zelf gehaald, voor €299)
    Ceci n'est pas une signature

iTrader
    0
    Is die A710 zijn meerkost waard tov die A630?
    Hij is wel lichter en kleiner.

Member Zibro's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    binnen een tweetal maandjes komt de Fuji F40d uit. Dat is de veelbelovende opvolger van de goede F30. Prijs wordt geschat op zo'n 300 euro.
    Kompakt, 8 megapixel en de beste lichtsterke lens in zijn genre.
    http://www.ephotozine.com/news/fullnews.cfm?NewsID=3587

iTrader
    0
    Hoe zit dat met eventuele garantie afhandeling bij die duitse shop?
    En buiten die 19 euro verzendkosten komt daar niets meer bij? Want dan scheelt het nog bijna 80 euro vergeleken met hier.

Member black eyed peas's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    ne maat van mij heeft den canon ixus 65... --> zalige camera!!

ik denk dat hij 284 kost op digicamshop.be

iTrader
    3 (100%)
    Weblogs
    7
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Desjelle Bekijk bericht
    Is die A710 zijn meerkost waard tov die A630?
    Hij is wel lichter en kleiner.
    Niet voor jou gebruik. Die heeft wel een beeldstabilisator aan boord wat kan helpen bij een lange sluitertijd, maar voor het fotograferen van dieren helpt dat niet. Verder heeft de A710 een kleinere sensor dan de A630 waardoor die ook nog eens minder goed presteert bij minder licht. Verder mist die ook het kantelscherm van de A630 (wat wel handig kan zijn als je je toestel op ooghoogte van je hond(en) wil houden).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zibro Bekijk bericht
    binnen een tweetal maandjes komt de Fuji F40d uit. Dat is de veelbelovende opvolger van de goede F30. Prijs wordt geschat op zo'n 300 euro.
    Kompakt, 8 megapixel en de beste lichtsterke lens in zijn genre.
    http://www.ephotozine.com/news/fullnews.cfm?NewsID=3587
    Het is zeker een schitterend toestel, maar voor buitenhuis fotografie heb je wel minder aan de uitzonderlijk ruis-ongevoelige sensor. Voor dat soort gebruiken vind ik de A630 van Canon een betere keus.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Desjelle Bekijk bericht
    Hoe zit dat met eventuele garantie afhandeling bij die duitse shop?
    En buiten die 19 euro verzendkosten komt daar niets meer bij? Want dan scheelt het nog bijna 80 euro vergeleken met hier.
    Garantie-afhandeling is hetzelfde als bij de Belgische webshops. Gewoonlijk moet je het toestel naar hen terugsturen... Naast de portkosten komt er niets bij voor goederen die je binnen Schengen-landen bestelt.
    Laatst gewijzigd door apa; 30 januari 2007 om 17:37
    PC: C2D E8400 (@3600) | GA-X38-DQ6 | 2x2GB OCZ | GTX 660 | X-25M 80GB | WD 1TB | Eizo CX240
    MCE: X2 3k8+ | A8N-SLI Dx | 1GB Corsair | GT240 | WD 1+2TB | Origen S16V | Panasonic P46VT20 | Marantz SR7500 | JBL SCS178
    PHOTO: 1D MkIIN | EF 24-70 f/2,8 L USM | EF 70-200 f/4 L USM | EF 100-400 f/4,5-5,6 L USM IS | 430EX | Selphy CP800 | backpack full of ammo
    [ blog ]

Member Creep's schermafbeelding
    iTrader
    52 (95%)
    voor 100€ meer hebt ge een spiegelreflex, koop er toch inééns eentje voor de grote jongens, maar compact zal het niet meer zijn
    Telenet Games news Editor (Consoles)
    DVD Forum Moderator
    Website: http://games.telenet.be

iTrader
    0
    @ Creep
    't zal toch compact moeten zijn, anders zal ik er niet veel mee buitenkomen. Ik heb echt geen zin om telkens met zo'n doos rond mijn nek rond te lopen.

@ apa
    Al heel hard bedankt voor je advies. Het word hier heel hard geapprecieerd.
    Het zal dus toch die A630 worden die jij ons hebt aangeraden.

iTrader
    0
    .....
    Laatst gewijzigd door Desjelle; 31 januari 2007 om 11:48

iTrader
    0
    Ik kan van een collega op het werk zo'n A630 lenen. Dit weekend eens flink uitproberen.

Member heideroosje_69's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Ik heb sinds 2weken de Fuji F30 marja aangezien ge die ni wilt..
    Canon misschien dan? die A630 of iets anders
    Prydz

Member
    iTrader
    21 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apa Bekijk bericht
    Garantie-afhandeling is hetzelfde als bij de Belgische webshops. Gewoonlijk moet je het toestel naar hen terugsturen... Naast de portkosten komt er niets bij voor goederen die je binnen Schengen-landen bestelt.
    Kleine correctie hierop: je hoeft je Canon niet op te sturen naar de winkel van aankoop. Gewoon binnengeven bij je plaatselijke Canon-dealer is al genoeg. De herstelling gebeurt dan kostenloos.

Member friggelke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    ik zou toch voor die meerprijs voor een 710 is gaan... Je zit dan met een 6x optische zoom, dezelfde instelmogelijkheden en niet te vergeten optische beeldstabilisatie
    Equipment: Canon EOS 5D met wat glas

Member
    iTrader
    21 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door friggelke Bekijk bericht
    ik zou toch voor die meerprijs voor een 710 is gaan... Je zit dan met een 6x optische zoom, dezelfde instelmogelijkheden en niet te vergeten optische beeldstabilisatie
    En mindere fotokwaliteit wegens de kleinere sensor, en je mankeert dat handige schermpje. Ik heb ook zo'n schermpje op m'n A80, en ik wil nooit ofte nooit nog iets anders.

Nee, ik zou dan zelfs de A640 boven de A710IS nemen, wat een vrij kleine meerprijs inhoudt. Die heeft 3 megapixels meer dan de A710IS, dan kan je dus meer croppen en daarmee ga je eigenlijk al een stuk van die extra zoom van de A710IS compenseren.

1/2.5" sensor is, vind ik, eigenlijk te klein.

iTrader
    0
    Het enige verschil tussen die 640 en 630 is dat die 640 10 megapixels heeft en die 630 8 megapixels? Is die meerkost van +/- 40 euro daardoor te rechtvaardigen?

(Vroeg de leek in opperste verwarring. )

iTrader
    3 (100%)
    Weblogs
    7
    Voor het aantal megapixels moet je het zeker niet doen. Normaalgezien is het zo dat een camera met meer pixels op eenzelfde oppervlakte ook meer last van ruis heeft, maar de A640 zou (volgens DCResource) zowat omgekeerd reageren wat dat betreft t.o.v. de A630. Het verschil is echter verwaarloosbaar waardoor de A630 zeker een waardige keus is.
    [ blog ]

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten