Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 37
    Approved 9-lifer enZiiime's schermafbeelding
    iTrader
    63 (100%)

zoek aanrader dvd brander

Ik zoek dus een DVD Brander

Liefst beste snelheid atm (16x dacht ik) en dual layer

Maar vooral compatibel met "bijna" alle schijfjes. heb sony gehad en tja die is zo goe als met niets compatibel.
    Heb ook lite-on en die is tot nu toe met alles compatibel maar is 8x wil snellere dus tja

wat kunnen julie me aanraden?

Merk/model/prijs

dus een degelijke brander die heel goed compatibel is mlet de meeste schijfjes.

Member Sergeant_bob's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    NEC 4550 vind ik een hele goeie
    ik zou eens 16x willen proberen maar ik heb geen schijfjes die het ondersteunen

iTrader
    63 (100%)
    nja me neither maarja das over tijdje pas maarja das zoals nu nog ne 4x kope als ge iets nieuw koopt liever inees iets da wa langer meekan, heb indeed al veel gehoord over NEC dat die toch bij de "beste" en het meeste ondersteunen etc... maarja ff wachten op iedereen z'n mening

en dan als ik paar verschillende tegekom ofz ff wa reviews zoeken

Crew Member Davion's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    - Alstublieft, leer eens ff de bladzijden bekijken, vraag word elke week 5x gesteld.

De beste: BenQ DW-1640, anders de NEC ND4550

iTrader
    63 (100%)
    excuses en thx

iTrader
    63 (100%)
    eh wa 46€ voor die BenQ DW-1640 :/ zo cheap? en toch zo goe?

Member Sergeant_bob's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    yup voor de NEc ook maar 46 €

iTrader
    63 (100%)
    lees juist:

The BenQ DW-1640 has been voted as the most popular DVD burner at the moment. This DVD burner seems to be the biggest succesor for BenQ ever and is also sold by other brand names such as Sony, which usually uses Lite-On drives.

The second most popular drive is the NEC ND-3540 which means that NEC did it again and created a drive with a great balance in price and performance. Also Plextor has done a great job with its PX-716, altough Plextor drives are usually a bit more expensive the company managed to be voted at the third place by our visitors.

Dus kgaan die BenQ kopen, heb altijd veel goed gehoord van NEC maar nu ik dit lees van BenQ ga ik die wel kopen, hopelijk werkt hij met tja heb altijd platinum gebruikt, maar allemaal fouten laatste tijd en vaak pakken die je op 4x moet branden, dus zit atm met sony dvdrtjes :P... ach kzal zien wnr ik die benq heb gekocht.

Mss nog iemand merk van lege DVDRtjes aan te raden ?

Member TRM!N4T0R's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Die BenQ is intern identiek aan een Plextor PX-740A, enkel de firmware in de BenQ is stukken beter.
    Goede prijs voor een zeer goede DVD-writer..

iTrader
    7 (100%)
    Koop op mediacode, via cdwinkel.com

iTrader
    63 (100%)
    ik koop daar alles, maar heb platinums gehad die rete slecht zijn en was vroeger goed ((

nu atm bezig met sony dvd+r 8x

Member
    iTrader
    0
    NEC 4550 @ megamobile: http://www.megamobile.be/products.php?cat=5

€ 46

iTrader
    7 (100%)
    De BenQ is toch nog iets beter en de TS heeft al gezegd dat hij die gaat kopen

Approved 9-lifer CobraX's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    BenQ DW-1640 of de NEC ND-3540 (de 4550 en de 3550 zijn slechte scanners en dan bedoel ik disc quality scan in nero). Als ge voor die BenQ gaat wel opletten dat ge de retail versie neemt want retail versie heeft meer en andere firmware updates dan de bulk versie (zie BenQ site). Ikzelf heb zeer recentelijk nog voor de keuze gestaan en ik ben voor de NEC 3540 gegaan. Heb er nog geen moment spijt van. Er zit een hele community achter de NEC schrijvers en een paar mensen maken er onofficile firmwares voor die dingen toevoegen (bvb booktype voor alle + media veranderbaar, bepaalde media die tegen 4x te branden valt, kan je nu ineens tegen 8x branden, regiovrij maken van de drive enzo verder).

Voor meer info check dit forum want hier zitten de experts .

iTrader
    7 (100%)
    Een bulk drive valt ook te flashen zenne..

iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Davion
    Een bulk drive valt ook te flashen zenne..
    Dat weet ik wel, maar voor de bulk versie zijn er veel minder firmwares uitgebracht en de retail versie heeft betere firmwares dan de bulk versie.

iTrader
    7 (100%)
    Das dezelfde firmware, en bij mijn weten kunde op een bulk drive een retail firmware plaatsen en vice versa, daar de drives toch hetzelfde zijn.

Member
    iTrader
    21 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CobraX
    BenQ DW-1640 of de NEC ND-3540 (de 4550 en de 3550 zijn slechte scanners en dan bedoel ik disc quality scan in nero). Als ge voor die BenQ gaat wel opletten dat ge de retail versie neemt want retail versie heeft meer en andere firmware updates dan de bulk versie (zie BenQ site).
    Ik heb de bulk, die komt gewoon met de (uitmuntende) BSLB firmware en zonder problemen te flashen naar BSMB, BSNB en de nieuwste BSOB.

Er zit een hele community achter de NEC schrijvers
    Idem BenQ, + Philips, Plextor en Pioneer gebruiken BenQ loopwerken.

(bvb booktype voor alle + media veranderbaar
    Gaat met standaard BenQ firmware, zonder ook maar iets van third-party firmware te moeten flashen. Messy van NEC dat ze het er zelf standaard nog niet insteken.

bepaalde media die tegen 4x te branden valt, kan je nu ineens tegen 8x branden
    BenQ heeft zelf een mooi tooltje waarin je allerlei settings kan veranderen. Zo ook OverSpeed aan- of uitzetten (wat doet wat jij hier beschrijft).

Het goede aan mijn BenQ ten opzichte van mijn NEC is dat je gewoon geen nood meer hebt aan gehackte firmware om overspeed, booktype setting of riplock removal te bekomen: de drive is gewoon al perfect zoals hij uitkomt...

iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac
    Ik heb de bulk, die komt gewoon met de (uitmuntende) BSLB firmware en zonder problemen te flashen naar BSMB, BSNB en de nieuwste BSOB.
    Gek op de site staan aparte firmwares voor de bulk en de retail versie. Dan vraag ik mij af wat het nut daarvan is.

Gaat met standaard BenQ firmware, zonder ook maar iets van t[hird-party firmware te moeten flashen. Messy van NEC dat ze het er zelf standaard nog niet insteken.
    Weet ik .

BenQ heeft zelf een mooi tooltje waarin je allerlei settings kan veranderen. Zo ook OverSpeed aan- of uitzetten (wat doet wat jij hier beschrijft).
    Again wist ik ook al (QSuite). Als ik iets koop, heb ik eerst altijd verschillende reviews gelezen dus ik weet perfect wat die BenQ heeft en kan .

Het goede aan mijn BenQ ten opzichte van mijn NEC is dat je gewoon geen nood meer hebt aan gehackte firmware om overspeed, booktype setting of riplock removal te bekomen: de drive is gewoon al perfect zoals hij uitkomt...
    Perfect is geen enkele drive. Hij is goed in het lezen van bekraste CDs / DVDs (goede error correction), vrij goed in het kopiren van beveiligde media. Kwa DVD brandkwaliteit is hij ongeveer hetzelfde als een NEC, maar kwa CD brandkwaliteit ligt hij achter op NEC (althans dat heb ik kunnen opmaken uit de vele posts op cdfreaks). En als ik het mij goed herinner kan hij ook geen C2 errors lezen (feature is niet aanwezig).

iTrader
    63 (100%)
    Ehm... ik kan nimeer volge of ik goed ga doen met die BenQ te kopen :P en tja ben noob dus hoe kan ik weten of ik de Bulk heb of niet, en ehm sja wa ist verschil eigelijk buiten die fm's?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten