Ne goeien(bijna)avond,
heb voor de moment één latje met 512 mb ddr-400 ram steken, en ben van plan na nieuwjaar er nog 2* 512 mb bij te steken (matched pair). M'n moederbord (nf7-s) ondersteunt matched pairs, heb ek op hun site gelezen, maar ek vroeg me af of die 512 mb dat er nu inzit :
- dan nog van enig nut zal zijn ;
- werkelijk iets zal bijdragen aan de performance van m'n pc ;
- het voldoende zou zijn om gewoon 512 mb bij te kopen en dan met 1 gig ram te zitten (prolly niet-matched) ..
Ik veronderstel dan ook dat als ek dat koop, er zo min mogelijk kans is op problemen tussen de verschillende latjes ==> zelfde merk als het originele dat er nu in zit + alles ddr-400 ?
Samen met nen 2.5 ghz amd athlon & geforce 6800GT : zal da zowa lopen of hebben jullie weet van serieuze problemen tussen één of meerdere onderdelen? Dit omdat ek dichtbij koop van 6800GT zit, en als iedereen hier zegt van : "doe dat niet , gij lompe noob!" dan zal ek nog ies goed nadenken natuurlijk. Onthoud wel dat ek geen pci-E ondersteuning heb met dat moederbord, enkel AGP (en veranderen van mobo en cpu is not an option voor de eerstkomende 2 jaar of zo : kosten voor kot volgend jaar en dergelijke)
Alvast bedankt om zover te lezen !!!
P.S. : de vraag over da geheugen houdt mij het meeste bezig feitelijk.
P.P.S. : sorry als dit verkeerde forum is, ma het gaat toch over aankoopadvies / -problemen

LinkBack URL
About LinkBacks
anders lachen ze er toch maar mee 
Met citaat reageren