Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Memory bijsteken

Member
    iTrader
    6 (100%)

Memory bijsteken

Ne goeien(bijna)avond,

heb voor de moment één latje met 512 mb ddr-400 ram steken, en ben van plan na nieuwjaar er nog 2* 512 mb bij te steken (matched pair). M'n moederbord (nf7-s) ondersteunt matched pairs, heb ek op hun site gelezen, maar ek vroeg me af of die 512 mb dat er nu inzit :
    - dan nog van enig nut zal zijn ;
    - werkelijk iets zal bijdragen aan de performance van m'n pc ;
    - het voldoende zou zijn om gewoon 512 mb bij te kopen en dan met 1 gig ram te zitten (prolly niet-matched) ..

Ik veronderstel dan ook dat als ek dat koop, er zo min mogelijk kans is op problemen tussen de verschillende latjes ==> zelfde merk als het originele dat er nu in zit + alles ddr-400 ?

Samen met nen 2.5 ghz amd athlon & geforce 6800GT : zal da zowa lopen of hebben jullie weet van serieuze problemen tussen één of meerdere onderdelen? Dit omdat ek dichtbij koop van 6800GT zit, en als iedereen hier zegt van : "doe dat niet , gij lompe noob!" dan zal ek nog ies goed nadenken natuurlijk. Onthoud wel dat ek geen pci-E ondersteuning heb met dat moederbord, enkel AGP (en veranderen van mobo en cpu is not an option voor de eerstkomende 2 jaar of zo : kosten voor kot volgend jaar en dergelijke)

Alvast bedankt om zover te lezen !!!

P.S. : de vraag over da geheugen houdt mij het meeste bezig feitelijk.
    P.P.S. : sorry als dit verkeerde forum is, ma het gaat toch over aankoopadvies / -problemen
    anders lachen ze er toch maar mee

Crew Member Davion's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    - Persoonlijk zou ik gewoon 512Mb bijsteken, matched of niet matched, dat zal wel werken
    - 2500+/1Gb en 6800GT is zeker goed , gewoon zien dat het een 6800GT AGP is
    - Dit is juiste forum

Member
    iTrader
    21 (100%)
    Misschien doe je best gewoon dat ene latje weg zodat je 1GB overhoudt. Gezien je systeem is meer dan 1GB toch ietwat overkill, imho. (edit: en lol, ja, 1 latje 512MB aankopen is feitelijk beter dan 1 matched pair kopen en 1 latje verkopen )

Nu, ik zie dat je ook een videokaart gaat aankopen, en het slimste zou dan ook zijn om een goedkoop PCI-E mobo en nieuwe processor te kopen. Ik weet dat je wel zegt dat je dat niet wil doen, maar ik zou er toch nog eens hard over nadenken. Voor een 250 euro heb je nieuw mobo+cpu, je oude boel verkoop je voor nog wat geld.

Member
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac
    Nu, ik zie dat je ook een videokaart gaat aankopen, en het slimste zou dan ook zijn om een goedkoop PCI-E mobo en nieuwe processor te kopen. Ik weet dat je wel zegt dat je dat niet wil doen, maar ik zou er toch nog eens hard over nadenken. Voor een 250 euro heb je nieuw mobo+cpu, je oude boel verkoop je voor nog wat geld.
    Probleem is dan dat ek niet echt veel geld meer over zal hebben om een pci-e gfx te kopen . .
    Heb er ook aan zitten denken, ma financieel zal dat voor (arme student) niet haalbaar zijn. Wel neig merci van de raad !

En allebei al vree bedankt van de snelle antwoorden !

Dus zal 512 mb extra van 't zelfde merk worden (welk da is moe 'k nog ies just zien,weet het niet van buiten) + zéér prolly de 6800GT

Crew Member Davion's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Das een slimme keuze imo

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten