Pagina 4 van 37 EersteEerste 1234567814 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 80 van 733

Discussie: Gunk discussie

Brainfreezed Malkavian's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Weblogs
    19
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stoomboot Bekijk bericht
    De woorden "objectief" & "GUNK" gaan niet samen in één zin, dat heeft de Ubigate-affaire ons wel al geleerd
    Ubigate Alles is xxxxgate tegenwoordig

Member Raukaris's schermafbeelding
    iTrader
    29 (97%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kimme1975 Bekijk bericht
    Vijf woorden voor u= Kijk eerst naar uw eigen! Iemand veroordelen die zich dag in dag uit met hart en ziel voor gamend Vlaanderen inzet is echt laag bij de grond! Ik wil u wel is bezig zien op TV dan kunnen we mss is lachen?
    God, wat een belachelijke redenering. Hij komt niet op tv, dus we kunnen sowieso niet met hem lachen. We kunnen wel commentaar geven op Praga zijn slecht Nederlands, iets wat je niet kan ontkennen. En hij mag zich voor mij part inzetten voor gans de wereld dat verandert niets aan zijn taalgebruik of accent.

Een logopedist kan wonderen doen. En dat haalt het niveau direct ook wat naar boven. Pubers kicken misschien op dialect maar van zodra de leeftijd boven de 18 gaat twijfel ik daar sterk aan. Natuurlijk, de doelgroep lijkt me wel vrij duidelijk. En de gemiddelde 9lives-bezoeker hoort daar niet echt bij, imo.

Serieuze comment eyoooo <o/
    Everybody lies.
    PSN: Raukaris

Approved 9-lifer Timaeus's schermafbeelding
    iTrader
    -1 (0%)
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Malkavian Bekijk bericht
    Ubigate Alles is xxxxgate tegenwoordig
    Tegenwoordig? Sinds Watergate bedoel je?

Approved 9-lifer dacuba's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Weblogs
    11
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Malkavian Bekijk bericht
    Holycrus, iedereen probeert hier nu op een deftige manier over GunkTV te praten. Dus hou het dan ook beleefd.
    Hoe deftig praat je over iets dat niet deftig is?

Member xyus89's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Ik heb 1x naar Gunk gekeken,
    man man wat een amateuristische zender

Member kimme1975's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raukaris Bekijk bericht
    God, wat een belachelijke redenering. Hij komt niet op tv, dus we kunnen sowieso niet met hem lachen. We kunnen wel commentaar geven op Praga zijn slecht Nederlands, iets wat je niet kan ontkennen. En hij mag zich voor mij part inzetten voor gans de wereld dat verandert niets aan zijn taalgebruik of accent.

Een logopedist kan wonderen doen. En dat haalt het niveau direct ook wat naar boven. Pubers kicken misschien op dialect maar van zodra de leeftijd boven de 18 gaat twijfel ik daar sterk aan. Natuurlijk, de doelgroep lijkt me wel vrij duidelijk. En de gemiddelde 9lives-bezoeker hoort daar niet echt bij, imo.

Serieuze comment eyoooo <o/
    Jawadde hier zitten nogal wat taalpuristen bijeen zeg. Voor mij is zijn taalgebruik totaal niet storend of onverstaanbaar te noemen. Terug naar de jaren stillekes toen ABN een hype was in scholen en op televisie.. Al eens naar een aantal programma's van de openbare omroep gekeken? Spreekt men daar ook altijd perfect AN? Ik vrees van niet!

Als jullie toch zo een problemen hebben met zijn Nederlandse taal richt dan een actiegroep op: "Hoe leer ik als taalpurist Praga deftig Nederlands praten"

Member McGregor's schermafbeelding
    iTrader
    62 (100%)
    "Hoe leer ik als taalpurist Praga deftig Nederlands praten"
    Hehe, als die groep er zou komen zou ik er zeker lid van worden.

Zijn taal kan natuurlijk beter, misschien wat tips vragen van nieuwslezers?

Welke studies heeft Praga eigenlijk gedaan?

Approved 9-lifer Darius Craven's schermafbeelding
    iTrader
    350 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door holycrus Bekijk bericht
    Twee woorden voor Praga = Leer Nederlands.
    U sound like a retard.
    Uw post is ook vrij retarded...

Trouwens Praga zn Nederlands is ca va, hij spreekt gwn veel gametitels COMPLEET verkeerd uit wat soms wel op de zenuwen kan werken. Als je dan een game komt bespreken spreek dan op zn minst de titel correct uit.

Het taalgebruik in het algemeen is er op televisie op achteruit gegaan. Er zijn Vlaamse films/series die ik met ondertiteling moet kijken omdat ik de acteurs anders niet zou verstaan (heb ook een relatief slecht gehoor).

Approved 9-lifer Dinsdagland's schermafbeelding
    iTrader
    49 (100%)
    Ik kijk net naar GUNKtv, het niveau is weer te laag voor woorden

iTrader
    29 (97%)
    Jawadde hier zitten nogal wat taalpuristen bijeen zeg. Voor mij is zijn taalgebruik totaal niet storend of onverstaanbaar te noemen. Terug naar de jaren stillekes toen ABN een hype was in scholen en op televisie.. Al eens naar een aantal programma's van de openbare omroep gekeken? Spreekt men daar ook altijd perfect AN? Ik vrees van niet!

Als jullie toch zo een problemen hebben met zijn Nederlandse taal richt dan een actiegroep op: "Hoe leer ik als taalpurist Praga deftig Nederlands praten"
    Een redacteur die correct Nederlands afbreekt. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
    En naar een logopedist gaan is geen taalpurisme of zeggen dat hij perfect AN moet spreken, dat kunnen er maar weinig in Vlaanderen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raukaris Bekijk bericht
    Een redacteur die correct Nederlands afbreekt. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
    En naar een logopedist gaan is geen taalpurisme of zeggen dat hij perfect AN moet spreken, dat kunnen er maar weinig in Vlaanderen.
    Het gaat hier wel degelijk over de gesproken taal hé en niet over geschreven taal. Niet naast de kwestie praten aub . Vind het persoonlijk wel wat overdreven dat je met een logopedist komt aandraven, ik deel uw mening hierin alvast niet. Zeg me is één programma bij de openbare omroep (buiten de journaals en politieke duidingprogramma's) waar men perfect AN praat? Komaan zeg ;-). Ik denk dat veel mensen zouden afhaken moest iedereen 'bekakt' Nederlands praten. Dat is trouwens onlangs op TV bewezen.

Member YoniVL's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Weblogs
    1
    Het gaat hier wel degelijk over de gesproken taal hé en niet over geschreven taal. Niet naast de kwestie praten aub . Vind het persoonlijk wel wat overdreven dat je met een logopedist komt aandraven, ik deel uw mening hierin alvast niet. Zeg me is één programma bij de openbare omroep (buiten de journaals en politieke duidingprogramma's) waar men perfect AN praat? Komaan zeg ;-). Ik denk dat veel mensen zouden afhaken moest iedereen 'bekakt' Nederlands praten. Dat is trouwens onlangs op TV bewezen.
    Als student Taal- en Letterkunde (en dus lichte taalpurist) wil ik u toch wel een klein beetje tegenspreken. Op de VRT wordt wel degelijk vrijwel altijd AN gesproken, ook buiten de duidingsprogramma's. AN is de standaard. Ik heb er al genoeg over gelezen en zelf onderzoek naar moeten doen. En naar mijn mening moet ook op GunkTV AN gesproken worden, al is er natuurlijk altijd een zekere marge.
    Over logopedisten spreken is een klein beetje overdreven, maar iedereen dictielessen laten volgen, zou mss geen slecht idee zijn. Voor vele kijkers gaat het een stuk beter en professioneler overkomen. Waarom denk je dat Nick D voor velen de beste presentator is? Zijn taalgebruik is over het algemeen heel goed.
    En de Engelse termen moeten idd ook altijd juist uitgesproken worden. Ik studeer Engels-Nederlands en ik kan mij daar ook mateloos aan irriteren.
    When someone asks you if you're god, you say yes!

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YoniVL Bekijk bericht
    Als student Taal- en Letterkunde (en dus lichte taalpurist) wil ik u toch wel een klein beetje tegenspreken. Op de VRT wordt wel degelijk vrijwel altijd AN gesproken, ook buiten de duidingsprogramma's. AN is de standaard. Ik heb er al genoeg over gelezen en zelf onderzoek naar moeten doen. En naar mijn mening moet ook op GunkTV AN gesproken worden, al is er natuurlijk altijd een zekere marge.
    Over logopedisten spreken is een klein beetje overdreven, maar iedereen dictielessen laten volgen, zou mss geen slecht idee zijn. Voor vele kijkers gaat het een stuk beter en professioneler overkomen. Waarom denk je dat Nick D voor velen de beste presentator is? Zijn taalgebruik is over het algemeen heel goed.
    En de Engelse termen moeten idd ook altijd juist uitgesproken worden. Ik studeer Engels-Nederlands en ik kan mij daar ook mateloos aan irriteren.
    Ieder zijn mening uiteraard. Gezien uw achtergrond kan ik uw redenering volgen, maar ik ga zeker niet akkoord. Ik vind dat je tijdens journaals of politieke duidingprogramma's correct AN moet praten maar tijdens 'luchtigere' programma's mag dat eerder met een Vlaamse tongval zijn, het belangrijkste is dat de articulatie maar in orde is. Ik vind het pure muggenzifterij om AN te verplichten tijdens amusementsprogramma's. Het is trouwens zo dat puur AN in Vlaanderen nog nauwelijks voorkomt in onze spreektaal. Dat heeft zijn eigen charme en geeft ons ook die mooie Vlaamse identiteit.

iTrader
    29 (100%)
    Weblogs
    1
    Ieder zijn mening uiteraard. Gezien uw achtergrond kan ik uw redenering volgen, maar ik ga zeker niet akkoord. Ik vind dat je tijdens journaals of politieke duidingprogramma's correct AN moet praten maar tijdens 'luchtigere' programma's mag dat eerder met een Vlaamse tongval zijn, het belangrijkste is dat de articulatie maar in orde is. Ik vind het pure muggenzifterij om AN te verplichten tijdens amusementsprogramma's. Het is trouwens zo dat puur AN in Vlaanderen nog nauwelijks voorkomt in onze spreektaal. Dat heeft zijn eigen charme en geeft ons ook die mooie Vlaamse identiteit.
    Mja, ik denk dat je toch een beetje een verkeerd beeld hebt van AN. Denk je dat hetgeen bv Bart Peeters spreekt, dat dat geen AN is? Dat is gewoon een informele vorm van AN, die idd minder gebruikt wordt in het dagelijks leven.
    Dat er bijna geen AN meer voorkomt in onze spreektaal is beetje onzin. In Vlaanderen wordt AN nog altijd gebruikt en de meerderheid van de bevolking vindt dat in formelere contexten AN nog steeds moet worden gebruikt. Ook op tv vindt de Vlaming dat AN hoort, behalve dan mss in fictie.
    Ik zeg niet dat een ge/gij volledig verbannen moet worden. Dat kan natuurlijk altijd eens. Maar ik hoor toch liever iemand op tv zeggen: 'je kan dit spel met 2 spelen' dan 'ge kunt dit spel met 2 spelen'

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YoniVL Bekijk bericht
    Mja, ik denk dat je toch een beetje een verkeerd beeld hebt van AN. Denk je dat hetgeen bv Bart Peeters spreekt, dat dat geen AN is? Dat is gewoon een informele vorm van AN, die idd minder gebruikt wordt in het dagelijks leven.
    Dat er bijna geen AN meer voorkomt in onze spreektaal is beetje onzin. In Vlaanderen wordt AN nog altijd gebruikt en de meerderheid van de bevolking vindt dat in formelere contexten AN nog steeds moet worden gebruikt. Ook op tv vindt de Vlaming dat AN hoort, behalve dan mss in fictie.
    Ik zeg niet dat een ge/gij volledig verbannen moet worden. Dat kan natuurlijk altijd eens. Maar ik hoor toch liever iemand op tv zeggen: 'je kan dit spel met 2 spelen' dan 'ge kunt dit spel met 2 spelen'
    Sja dan zijn we uitgepraat ze man, ik vrees dat je het niet begrijpt. Het gaat dieper dan gewoon AN spreken. Het is een gevoel van verbondenheid. Ik vind de Vlaamse spreektaal "schoon" en hoop niet dat ze ooit zal verdwijnen door al die taalpuristen. Pure AN komt inderdaad bijna niet meer voor in onze spreektaal daar moet je voor naar Nederland.

Member papfles's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Het gaat hier om GunkTV en vermits zij quasi altijd over informatieve programma's beschikken (buiten de aangekochte buitenlandse formats), dienen zij in de taal te spreken die alle Vlamingen zullen begrijpen. Dat is het AN. Ongeacht welk dialect je leuker vindt, de meerderheid (buiten fictie en één of andere kandidaat in een quiz zijn) van de programma's is in het AN en dat is met een reden.

Men wil iets communiceren naar de kijker. Dit doet men door zelf de meeste moeite te leggen in de taal die gebruikt wordt, zodat zoveel mogelijk mensen de boodschap klaar en duidelijk begrijpen. Als iemand daarvoor dialect gebruikt, haalt hij niet enkel een deel van het publiek weg, maar verplicht hij zijn publiek ook om zelf meer 'moeite' te moeten steken in het begrijpen van de gesproken uitleg. Zoiets is niet de taak van de ontvanger, maar van de zender. Om die reden is het dus best dat zoveel mogelijk zaken in het AN gebeuren. Dat kan ook op een vlotte, aangename manier zijn, zoals Pablo heel vlot en ongedwongen AN spreekt.

iTrader
    29 (100%)
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door papfles Bekijk bericht
    Het gaat hier om GunkTV en vermits zij quasi altijd over informatieve programma's beschikken (buiten de aangekochte buitenlandse formats), dienen zij in de taal te spreken die alle Vlamingen zullen begrijpen. Dat is het AN. Ongeacht welk dialect je leuker vindt, de meerderheid (buiten fictie en één of andere kandidaat in een quiz zijn) van de programma's is in het AN en dat is met een reden.

Men wil iets communiceren naar de kijker. Dit doet men door zelf de meeste moeite te leggen in de taal die gebruikt wordt, zodat zoveel mogelijk mensen de boodschap klaar en duidelijk begrijpen. Als iemand daarvoor dialect gebruikt, haalt hij niet enkel een deel van het publiek weg, maar verplicht hij zijn publiek ook om zelf meer 'moeite' te moeten steken in het begrijpen van de gesproken uitleg. Zoiets is niet de taak van de ontvanger, maar van de zender. Om die reden is het dus best dat zoveel mogelijk zaken in het AN gebeuren. Dat kan ook op een vlotte, aangename manier zijn, zoals Pablo heel vlot en ongedwongen AN spreekt.
    Voila. Ik kon het zelf niet beter zeggen. Daarom ben ik maar redacteur en Papfles eindredacteur.

Member Arades's schermafbeelding
    iTrader
    76 (100%)
    Nu valt het me wel op dat de meesten, als ze GunkTV kijken, een VRT/VTM standaard verwachten. Het mag iets hebben maar je moet er ook niet bij overdrijven.

Daar wil ik toch ook graag op wijzen dat andere jongeren zenders, waar GunkTV zichzelf toch deels als profileert, in het begin ook vrij amateuristisch overkwamen. Althans mij toch.

JimTV en TMF waren vroeger ook maar onnozel zendertjes waar het al doende geleerd moest worden. Het grote verschil met GunkTV is volgens mij hierin wel het taalgebruik dat te zwak is bij deze zender. Ik ben het eigenlijk toch ook wel eens met YoniVL. Wat dictielessen kunnen geen kwaad op Gunk en Praga zijn Engels is soms om 'te bleiten'

Toen ik vroeger TMF volgde werden er af en toe toch try outs gedaan om vers talent op te sporen. Ik meen me te herinneren dat hier toch een paar goede uit zijn voort gekomen. De besten mochten dan een programma presenteren en de kijkers laten stemmen wie ze de beste vonden als ik mij niet vergis.

GunkTV heeft dit ook is gedaan dacht ik. En wat ik daarvan heb onthouden is dan dat er regelrechte uitlach tv van gemaakt is. Ik versta nog steeds niet dat ze dit niet serieus hebben aangepakt want uit de vele comments hier blijft toch maar steeds 1 ding terug komen: Het taalgebruik is te zwak op deze zender.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door papfles Bekijk bericht
    Dat kan ook op een vlotte, aangename manier zijn, zoals Pablo heel vlot en ongedwongen AN spreekt.
    Ja hij spreekt AN maar wel met een 'hollands' accent.. Ik hoor toch liever iemand spreken met een duidelijkere Vlaamse tongval.

iTrader
    29 (97%)
    Het gaat hier wel degelijk over de gesproken taal hé en niet over geschreven taal. Niet naast de kwestie praten aub . Vind het persoonlijk wel wat overdreven dat je met een logopedist komt aandraven, ik deel uw mening hierin alvast niet..
    AN = AN, gesproken of geschreven. En ik denk dat er hier een paar een verkeerd beeld hebben van logopedie. Dat kan ook heel licht. Mensen uit mijn streek (Aalst bvb) diftongeren amper. Ik heb dat zeer sterk en ben dan een paar sessies naar de logo gegaan. Die mensen kunnen u daar flink in helpen en ook opmerken wat er fout is. Iets wat de presentatoren op GUNKtv kunnen gebruiken. Dus niet overdrijven en ervan uit gaan dat ze perfect AN moeten spreken.
    Ieder zijn mening uiteraard. Gezien uw achtergrond kan ik uw redenering volgen, maar ik ga zeker niet akkoord. Ik vind dat je tijdens journaals of politieke duidingprogramma's correct AN moet praten maar tijdens 'luchtigere' programma's mag dat eerder met een Vlaamse tongval zijn, het belangrijkste is dat de articulatie maar in orde is.
    Hoe belachelijk. Vanwege zijn achtergrond kan je de redenering wel volgen? Ik volg lerarenopleiding Nederlands, kan je nu ook magisch mijn redenering volgen?
    Het is trouwens zo dat puur AN in Vlaanderen nog nauwelijks voorkomt in onze spreektaal. Dat heeft zijn eigen charme en geeft ons ook die mooie Vlaamse identiteit.
    Vlaamse..identiteit...? Bedoel je de identiteit van West-Vlaming, Gentenaar, Antwerpenaar, Limburger... :') En mensen die perfect AN spreken bestaan praktisch niet in Vlaanderen maar ze proberen het nog wel. Typisch voorbeeld is het doktersbezoek, zodra de dokter vraagt wat er is proberen mensen heel netjes An te praten. Het lukt hen niet, maar ze proberen. Onze landstaal blijft dan ook AN.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten