Weergegeven resultaten: 1 t/m 19 van 19
    MemberyusPuteanus EryciusPuteanus's schermafbeelding
    iTrader
    0

Vraag van de week (Epi #5)

Deze vraag en vooral jullie antwoorden zullen gebruikt worden in de afleveringen van 9livesTV!

Vooreerst, er staat aflevering 5 in de titel, da's omdat we al één aflevering hebben opgenomen zonder dit item. Pokerfans weten waarom.

Vraag van de week:

Op XBLA, WiiWare en PSN vind je regelmatig ouwe classics terug die je voor een prikje kan spelen, zoals DukeNukem 3D, Bubble Bobble, ... Spelen jullie dit effectief, of downloaden jullie dit om eens 5 minuten nostalgie te spelen? Is de nieuwe Call of Duty niet veel interessanter dan DN3D? Zouden jullie een andere console kopen moest die veel meer oude games uitbrengen op hun online netwerk?

Member papfles's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Ik beschouw het eerder als meegenomen, maar zal niet specifiek naar een console trekken voor oud materiaal. Als er leuke klassiekers op verschijnen, kan ik misschien wel overtuigd worden om dat spel te kopen - als ik het nog niet heb gespeeld.

Voor de rest ben ik meer geïnteresseerd in de nieuwe games die op zulke platformen verschijnen, omdat ze vaak (jammer genoeg misschien?) veel leuker zijn dan de retail-games.

Banned
    iTrader
    0
    Nog nooit van gehoord

Approved 9-lifer Dennoman's schermafbeelding
    iTrader
    107 (98%)
    Weblogs
    33
    Het grote probleem bij het aanbieden van retro games op console shoppingkanalen is de prijs. Meestal worden deze geprijsd aan 400 MS pts (geen idee wat de PS3 of Wii-equivalenten hiervan zijn) of €4,80, maar soms voor 800 pts (€9,60) of zelfs 1200 (you do the math ). Vaak (lees: in 99% van de gevallen) zijn deze games op ebay te vinden voor een prikje en als je er tien koopt heb je meestal ook de console waarop ze gedraaid worden allang terugverdiend in vergelijking met de games zoals ze aangeboden worden op Xbox Live. Op zich zijn achievements enzo wel leuk, maar ik vind het niet de moeite om het dubbele of driedubbele voor een game te betalen die ik anders ook nog eens in fysieke oersterke cartridgevorm zou kunnen hebben in plaats van enkel op een HDD die berucht is voor het risico op corruptie en andere zooi.

Wat wij nodig hebben, zijn meer compilatiegames zoals Sega Megadrive Ultimate Collection. Een hoop games aan een laag prijsje (in het geval van laatstgenoemde 40+ games voor gemiddeld €30-32 op internet als je wat zoekt), al het gemak van een emulator (o.a. savestates), ... wat wil een mens nog meer? Hieraan ben ik nog bereid mijn centen te geven, maar mijn interesse in retro games op XBLA begint serieus af te nemen als het geen deftige remake is (bvb. Bionic Commando, Prince of Persia).
    ~ "You don't see faith healers working in hospitals for the same reason you don't see psychics winning the lottery." ~

Obs
    Obs is offline
    Member Obs's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Ik treed Dennoman 100% bij.
    Je kan het niet veel beter zeggen imho.

dikke ² dus

Member Unnamed's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Dat is waar, je kan vaak gewoon hetzelfde terug vinden in ebay, of soms zelfs op een rommelmarkt. Zo heb ik bijv onlangs de oorspronkelijke zelda voor nes op een rommelmarkt gevonden, met doosje en map of the world. Nadat ik het beu was terug verkocht op ebay. Ik heb het niet volledig uitgespeeld, maar het was wel leuk om opnieuw te zien voor een uur of twee.

Maar hier zijn 2 problemen mee: 1) Je moet er veel moeite voor doen. 2) Het is niet zeker dat zo een oud materiaal werkt. Zelfs als je bijv een oud pc spel in een kast hebt liggen, is het niet zeker dat het op uw nieuwe pc gaat werken. Je moet daar dan nog eens vaak veel moeite in steken om die eventueel werkend te krijgen, maar vaak gaat het gewoon niet. Enorm frustrerend natuurlijk.

Voor oude console spellen is het vaak het makkelijkst om gewoon te downloaden en te emuleren. Sorry voor de controverse ,maar ik ga me niet schuldig voelen omdat ik een spel heb gedownload dat ik ooit al eens in mijn bezit heb gehad op de nes of snes. Het zijn uiteindelijk toch die spellen die je wilt opnieuw spelen, en niet de spellen die je nog niet hebt gespeeld, vanwege de nostalgie dus.

Ik zou alleszins geen geld uitgeven voor oude spellen. Ik vind dat die abandonware moeten worden. Dat developers zich maar concentreren op nieuwe games. Het is een leuke extra voor mensen die het willen, maar zeker geen system seller voor mij.

Approved 9-lifer Jayvie's schermafbeelding
    iTrader
    593 (100%)
    Kijk he, de meeste retroconsoles kosten 15-20 euro, of zelfs minder als je een beetje uitkijkt op rommelmarkten. Dat op zich is echt geen geld! Je beleeft er zeker nog uren plezier aan.

Als je games wil, die zijn er genoeg te vinden op 2dehands sites en op rommelmarkten. Soms voor een prikje, soms wat duurder. Degene die je duur koopt, kan je achteraf, als je ze toch maar koopt om effe te spelen, verder verkopen voor hetzelfde geld. Retro games behouden toch de waarde die ze op deze moment hebben.

De games op XBLA en consoorten zijn, zoals reeds gezegd, veel te duur in vergelijking met het eigenlijke spel. Je krijgt de game op zich, and that's it. Als je, zoals iemand hier zei, een Zelda te pakken kan krijgen, met map en mooi doosje, is dat niet veel plezanter?

Persoonlijk vind ik ook dat retrogames thuishoren op retro consoles, degene waar ze voor bedoeld zijn. Wil je retrogamen, koop een retro console. Wil je nextgen gamen, koop een nextgen console.

Verder heb ik het ook niet op die compilaties, omwille van dezelfde reden. De games horen thuis op het platform waar ze voor gemaakt zijn!

Mensen die een game maar eens vlug willen spelen, kunnen uiteraard steeds op het internet terecht voor emulators en roms. Snel, gemakkelijk en gratis. Uiteraard ook illegaal, maar waarom 10 euro neerleggen voor iets dat er amper 5 waard is? Waarom betalen voor iets waar je amper op zal spelen, als je het gratis even snel kan krijgen?
    -

iTrader
    107 (98%)
    Weblogs
    33
    @ Jayvie: welja, ik speel ook nog graag op oude consoles, maar als je de console in kwestie niet in je bezit hebt zijn compilatiegames imo de ideale oplossing. Er zijn er echt talloze gereleased op PS2 en ook de 360 heeft nu ook zijn eigen klepper met de Sega MD UC. 't Is legaal en kost u geen fluit.

Het is hier imo geen kwestie of je nu de games fysiek in je kast wilt hebben staan (want dit zal er steeds meer en meer uitgaan, sowieso) omdat je een retro collector bent, maar het gaat erom of je de games op XBLA zou kopen onder de huidige voorwaarden als men het enkel emuleert om te kunnen lopen op de hardware. Mijn antwoord daarop is iig "neen", al zal ik prolly wel een uitzondering maken voor MvsC 2

Approved 9-lifer Marginal0's schermafbeelding
    iTrader
    123 (100%)
    Weblogs
    3
    basically, wat Denno zegt.

Games zijn overigens niet per se beter op hun originele platform. In veel gevallen wel, in andere gevallen niet. Het digitaal oppoetsen van games is leuk: ik denk aan de HD remixen op XBL. Nooit één gespeeld (laat staan gekocht) maar het idee is wel deftig.

Member valies's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Persoonlijk heb ik daar niet meteen interesse in. Als ik toch retro games wil spelen, kijk ik liever uit naar de retro console en de game, om deze tweedehands (of derde-, vierde, ...) te kopen.

En moest ik ooit remakes kopen, dan toch liever een compilatie.

Platinum Member Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    74 (99%)
    Soms koop ik classic games op PSN (bv: Outrun Online Arcade, ...) en ik speel er regelmatig op. Deze week Bejeweled2 gekocht maar kweet niet als je deze bij de classics mag rekenen..?

Member Unnamed's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Persoonlijk vind ik ook dat retrogames thuishoren op retro consoles, degene waar ze voor bedoeld zijn. Wil je retrogamen, koop een retro console. Wil je nextgen gamen, koop een nextgen console.
    Zo lang het perfect geëmuleerd wordt maakt het toch niet uit op welk platform het beschikbaar is? Soms is het beter dat je kan emuleren, want die retro consoles beginnen toch oud te worden.

Heb je enig idee hoeveel NES consoles ik heb moeten kopen voor ik er eentje vond die deftig werkte? En zelfs die werkt ondertussen niet meer. Nuja, gelukkig niet veel geld opgedaan wegens doorverkocht. (Grappig dat mensen zelfs kapotte consoles willen kopen) Maar het komt er op neer dat al die oude toestellen na 20 jaar wel eens durven kapot te gaan.

Approved 9-lifer tgc_9012's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Af en toe koop ik wel eens een retrospel via XBLA. Ik weet dat er goedkopere manieren zijn, maar het is toch zo gemakkelijk om in je zetel te kruipen, je xbox aan te zetten en een spel te selecteren vanop je harde schijf
    Spellen die ik gekocht heb zijn bijvoorbeeld Doom en Duke Nukem 3D, die heb ik dan ook volledig uitgespeeld. Als je je geld aan een spel besteedt, moet je nu ook niet dat spel even voor 5 minuten spelen en dan ermee stoppen imo.

iTrader
    107 (98%)
    Weblogs
    33
    Wanneer kunnen we de uitzending hierover verwachten?

Member Another's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Retrogames op this-gen consoles spelen is wel leuk alleen of met vrienden.
    Maar zoals eerder vermeld zijn deze wel duurder dan ze gewoon te kopen op rommelmarkten of 2de handsites.
    Uit mijn ervaring kan ik zeggen dat je ze ook wel sneller beu geraakt dan bv: CoD Multiplayer, Halo 3, etc...

Retrogames zijn wel eens leuk om ze van de zolder te halen en het stof af te blazen.
    Maar je zal er niet meer tijd in steken dan hedendaagse toppers.

Member Whizzer's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Af en toe 'ns een oldie oppikken.
    Mortal kombat II op de PS3 is egt nog altijd pure fun.

Approved 9-lifer Naradia's schermafbeelding
    iTrader
    63 (98%)
    nog nooit gedownload, dus tzou mij nie echt veel kunne schele moest er zo'n console uitkomen, new generation ftw

Member VictorVonDoom's schermafbeelding
    iTrader
    0
    zou veel liever hebben dat ze die op dvd zouden smijten en ze zo verkopen
    dan zouden ze veel meer eraan verdienen.Binnenkort komt ook een magic spel op xbox online etc

Member ToNiC's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Belangrijk voor mij is dat die games een deftig uitgewerkte online multiplayer hebben, wat niet kon op bvb de nes. Daar zit voor mij de meerwaarde en de reden van aankoop.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten